February 12, 2002
NES_Boy wrote: 18, finns ingen anledning att ha en gräns för att dricka och en för att gå på systemet
Nä, men nu är de ju inte bara så att 18 åringar dricker allt själv utan de sprider det ju också till sina 14 åriga flick-kompisar.. Det är därför åldersgränsen är där den är idag. Ju högre upp den är ju mindre chans är det att allt för unga människor kommer över alkoholen.
November 4, 2001
20 absolut!
Man ser aldele för många "småungar" som är för fulla på krogen hela tiden..
Visst det är synd om er andra som precis som jag lärde mig snabbt hurmycket man kan få i sig....
Hade bolaget vart från 18 hade det bara varit fulla småungar överallt...
Det dåliga är resonemanget: "på krogen är man under uppsikt"...
Blir man för full på krogen åker man ut i närmsta snödriva ändå så.... :p
Men tror i allmänhet att det är bra att man har 20 så¨dom mindre smarta (faktist majoritet) får lära sig
October 10, 2002
fastbullit wrote: [quote=Dehman]Jag tycker de kan avskaffa systembolaget. Eller, de kan hålla sig till starksprit. Öl & vin kan de sälja i affärer.
väldigt bra förslag dehman, tycker jag också
Agree, varför är vi svenskar dom enda som måste gå till ett speciellt ställe för att köpa sprit? (Ja ok, Norge har också ett systembolag, men jag menar mera söderut i Europa) 🙁
Edit: Ang. att man är för liten för att bestämma/ta hand om sig osv. Man får rösta vid 18, man får gifta sig, man får köra bil. Varför kan man inte då få köpa en Cider på systembolaget??????
January 22, 2003
Magnetize wrote: [quote=fastbullit][quote=Dehman]Jag tycker de kan avskaffa systembolaget. Eller, de kan hålla sig till starksprit. Öl & vin kan de sälja i affärer.
väldigt bra förslag dehman, tycker jag också
Agree, varför är vi svenskar dom enda som måste gå till ett speciellt ställe för att köpa sprit? (Ja ok, Norge har också ett systembolag, men jag menar mera söderut i Europa) 🙁
Edit: Ang. att man är för liten för att bestämma/ta hand om sig osv. Man får rösta vid 18, man får gifta sig, man får köra bil. Varför kan man inte då få köpa en Cider på systembolaget??????
Håller med om det sissta, om man får göra nästan "allt" när man är 18, varför får man inte köpa öl, vin och sider på systemet?
1 Guest(s)