Iom att man får rösta vid 18, så borde gränsen för spritinköp på bolaget också vara där.
*Edit*
Att flytta gränsen för röstning till 20 kanske vore nått..Och bolagsbesök också då..
Borde väl i alla fall ligga på samma ålder tycker jag.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 17, 2002
Arny wrote: Man borde flytta åldern för att bli myndig till 20. Inte många 18-åringar kan ta ansvar för sitt eget handlande. Inte alla 20-åringar heller men de är dessto fler.
Sant... fast ändå inte, kan dock inte motivera den känsla jag får.. skumt..
Hur som hellst.
Antingen 20 på allt eller 18 på allt, dumt med dubbelmoral.
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Arny]Man borde flytta åldern för att bli myndig till 20. Inte många 18-åringar kan ta ansvar för sitt eget handlande. Inte alla 20-åringar heller men de är dessto fler.
Hur som hellst.
Precis. Man blir ju inte myndig förrens man för göra "allt". Tror inte man får allt vid 20 heller. Tror det var nått körkort man ska vara 21 eller 22 för att ta.
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Arny]Man borde flytta åldern för att bli myndig till 20. Inte många 18-åringar kan ta ansvar för sitt eget handlande. Inte alla 20-åringar heller men de är dessto fler.
Hur som hellst.
Precis. Man blir ju inte myndig förrens man för göra "allt". Tror inte man får allt vid 20 heller. Tror det var nått körkort man ska vara 21 eller 22 för att ta.
tror det är 21 för tung motorcykel utan begränsing...
November 9, 2002
känner flera 18åringar som absolut inte e mogna nog att handla på systemet...
men visst skulle dom kunna få tillgång till cider o öl upp till 4,5 eller 5,2 eller nåt, men inte starkare än så...
röstade på 21, o hade gjort d även om ja var yngre än så. hade 25 vart ett alternativ hade ja nog tatt d, fast inte högre.
(även rökning borde va 20+... men d e en annan diskusion)
1 Guest(s)