October 1, 2002
Nå, nu är det så här att jag gått och fallit pladask för en 16-åring. Hon har precis allt och är helt underbar.
Vi klickar perfekt och så. Men när jag hör att hon går på fjortisfester där folk tafsar på henne och att hon slutligen hamnar på toan halva natten, liggandes över toastolen, spyendes, manar det till eftertanke. Det där var ett beteende jag själv höll på med för kanske fyra-fem år sedan, som jag vuxit ifrån sen länge.
Hon är intresserad av mig, och även om jag tycker om henne är jag väldigt osäker. Problemet är som topic anger ålderskillnaden. Själv Fyller jag 20 i år, och det känns väldigt... Illa.
Jag har tidigare själv predikat för polarna om hur de ska hålla sig ifrån minderåriga pga. att det är så jävla sliskigt. Men nu... Jag vet inte.
Umm, vet inte riktigt vad jag vill få fram, men.
Hur är er syn på saken? Är det okej med den åldersskillnaden det rör sig om? Vad kan man hitta på i så fall? Hon kommer ju inte in någonstans, därav går hon på de där grisiga tonårsfesterna jag inte vill veta av ...
Hjälp?
/Villrådig
EDIT: Jag vet inte om en sån här tråd uppskattas på NH, men jag hoppas att den får leva =)
October 25, 2003
Personligen så tycker jag att du ska hålla dig till folk i din egen ålder.
Det gör det hela mycket lättare.
Men om du nu verkligen har starka känslor för den här tjejen, så isåfall är det inget att tveka om. Det är bara att fortsätta att dejta henne, man ska inte hålla sig undan för tjejer pga. ålderskillnad. En otroligt dum anledning.
Edit:
Kan vi få en kommentar från Zyrus kanske?
Han dejtade ju Fia.B, och hon var väl 89a?
April 25, 2002
Själv skulle jag aldrig vilja ha någon yngre än mig. Kan bero på att jag har en lillasyrra och jag tänker att det skulle kunna vara en av hennes kompisar.
Själv skulle jag aldrig kunna känna mig stolt att ha en yngre flickvän. Det känns alldeles för enkelt att kunna få en. Räcker att man har en filt på gbg kalaset och öppnar en öl så har man direkt en hel flock runt sig.
Går hellre på någon som är något år eller två år äldre än mig(jag ska också fylla 20).
Ett annat problem en är att man inte kan gå ut på krogen med tjejen och ta en öl eller två. Sitta och krogen och snacka med tjejen känns för mig väldigt mycket trevligare än att sitta på ett kafé och prata. Känner mig själv väldigt obekväm på cafeér.
Sen med hennes fjortisfester så får du lära henne att dricka ordentligt. Drick ej på fastande mage och att dom tål mindre om dom har en röd vecka och lite andra små tips och trix. Då blir chanserna mindre att slocknar på en toa.
July 4, 2004
åldern har ingen störe betydelse. men de låter som hon är en fjortis? det är det som skulle kunna vara problem och om ni då blir tillsammans håller det nog inte så länge.. och då är frågan : var det värt det?
tror också att i 15-20års åldern så har ålders skillnaden mkt störe roll än i 20-25års åldern där ingen beter sig som en fjortis.. fjortisar är inget att ha och göra med.
själv var jag tillsammans med en yngre tjej (hon blev en fjortis)och de det sket sig rätt ordentligt.. men såhär 200år efter ångrar jag ingenting och skulle göra om det.
December 27, 2004
ÅÅÅÅÅÅH!!!! va jag blir SNED på alla som tjatar om ålder! 😡 😡 😡
20 mot 16 kanske känns stort, men hade det varit 30 mot 26 skulle det inte väcka så stor anstöt på vissa... Va spelar det för roll? Vill man ha någon så får man följa sitt hjärta och satsa, funkar det inte så lär det vissa sig. Provade man inte kan man i värsta fall gå och ångra sig flera år efter!
Kör hårt!
Lycka till! 😀
January 12, 2004
Fenan wrote: ÅÅÅÅÅÅH!!!! va jag blir SNED på alla som tjatar om ålder! 😡 😡 😡
20 mot 16 kanske känns stort, men hade det varit 30 mot 26 skulle det inte väcka så stor anstöt på vissa... Va spelar det för roll? Vill man ha någon så får man följa sitt hjärta och satsa, funkar det inte så lär det vissa sig. Provade man inte kan man i värsta fall gå och ångra sig flera år efter!
Kör hårt!
Lycka till! 😀
Det spelar en stor roll var i livet man är när det gäller åldersskillnad.
Det är mycket som händer med en person upp till 18-20 års åldern.
December 5, 2004
Här hemma i Vetlanda kallar vi det "blöjjraggareffekten". Det är huvudsakligen folk från gymnasiet som kör ner med sina 240 och stöter på 14-15åringar och där kan man snacka om åldersskillnad.
Men jag tror inte att du är en sån person.
Om du verkligen gillar henne så säger jag bara:
Rock on :hb:
February 12, 2002
Efter gårdagens besökare så är ja glad, så underbart glad att ja hittat en flickvänn i min egen ålder för tjejer i 16-17(18 ) års gruppen är inte direkt mogna enligt min mening.. (Å då måste ni ändå lägga till den faktorn att ja är halvtossig..) Ja är 20 år, å ja skulle aldrig palla vara ihop med nån som är 16, de beror ju förståss på hur mogen hon är å hur starkt du verkligen känner för just den här flickan.. Men om man ser tillbaka själv tills när man var 16 (när tjejerna också tillochmed tyckte att de var ju så mycket mognare än de gjämnåriga killarna, men de har vi lärt oss idag att de är ren löng. Beror på situation.. ;)) så skulle jag inte varit ihop med migsjälv. 😉 Varje år i den här åldern spelar väldigt stor roll ,som sagt är det ju från person till person också, men.
Ja vet inte om ja komme nån vart. Men ja tycker du är ute på för grunt vatten. 🙂
November 27, 2003
obelix wrote: Tindy sa det bra.
[quote=Tindy]Personligen så tycker jag att du ska hålla dig till folk i din egen ålder.
Kan bara hålla med. Vet inte exakt hur väl ni verkligen känner varandra, men det verkar ju lite som att det finns en del avgörande skillnader som kommer i kläm tyvärr. 🙁
Nu mognar vi ju alla olika fort och mycket av det beror ju på umgänget man har. Mao hon kommer troligtvis inte växa upp före de andra i gruppen hon umgås och bl.a. festar med, men det är ju kanske något du kan påverka lite förhoppningsvis 😉
Om hon inte är intresserad av att sluta bete sig som en "fjortis" så kanske hon inte är en så underbar människa trots allt. Att våga göra en sådan uppoffring för andra är kanske å andra sidan något väldigt stort att lägga på en som bara är 16 år.
Lider med dig killen, grymt hårt val att göra!
//Andreas
January 5, 2002
Shinji wrote: [quote=Tindy]Personligen så tycker jag att du ska hålla dig till folk i din egen ålder.
Det gör det hela mycket lättare.
Umm, jag vill egentligen inte höra det där, men jag vet att det är sant. Nåja, tack för din synpunkt.
*inväntar fler inlägg* 🙄
Jag tycker samma som Tindy. Det är faktiskt sliskigt att vara på sextonåringar när man är tjugo. Dessutom kommer det att orsaka problem för dig på två sätt:
1. Polarna, hennes polare, hennes familj och alla möjliga andra kommer att häckla dig.
2. Du kommer att få festa utan henne. Dessutom kommer du att få stå ut med att hon drar på skitfester som slutar med att folk tafsar på henne och att hon kramar toaletten, som du sa.
May 17, 2004
för er som inte vet det så är beteendet hoss en i yngre tonåren (13 till ~16) stora om man skulle jämföra den med en i tjugo årsåldern.
tar du ett annat senario med lika stor åldersskilnad där den älsta är tjugofem så lär du märka att de är mer på samma nivå. det är så.
SEN så vet jag en tjej som är 16 som nog är mer vuxen än de flästa. jag skrev om henne tidigare här i det här forumet. Hon har tagithand om hennes syster i nära sex år och är extremt ansvarsfull.
och hur som hällst, tillbaka till din fråga. är hon sexton så brukar man offta växa ifrån fjortisbeteendet kring den åldern dock så vet jag inte om det skulle vara det bästa att sattsa på en i den åldern.
Fast om hon är nu den med DET så ska man alltid försöka. Fast jag tycker så att du ska vara konservativ av dig.
February 3, 2003
Åldern behöver ju inte vara ett problem.
Allt beror ju på :
1. Hur mogen du är och hur mogen hon är.
2. Hur ni känner för varandra.
Men om hon håller på som du säger, festar och super ner sig helt då kanske du antigen ska överväga glömma henne eller försöka få styr på henne.
Jag har tidigare själv predikat för polarna om hur de ska hålla sig ifrån minderåriga pga. att det är så j**la sliskigt. Men nu... Jag vet inte.
Så ironiskt 😛
Avvakta och se hur känslorna ter sig. Försvinner dom inte och hon blir lite "lugnare" så kör på lugnt. Kärlek ska man inte direkt hindra.
July 13, 2004
Min syster är ihop men en kille som är typ 31. Själv är hon 20.
Men i ditt fall så hade jag nog tagit bruden. För det första så är det inte alltid lätt att hitta kärleken. För det andra så har du ju starka känslor för henne!
Det borde va allt du behöver veta om man tänker efter 😉
Lycka till iaf!!
January 24, 2003
Fokusera på vad du tänker OM HENNE, skit i allt omkring som vänner, fester etc. Du ska kanske prata med henne om det? Höra vad hon tycker om situationen. Du kan ju berätta för henne vad du är orolig för, då märker du ju om hon förstår dig. Ett litet mognads-test helt enkelt(?)
Om det känns bra mellan er, om ni tillsammans bestämmer er för att köra på tillsammans - då kommer allt det andra att falla på plats. Ser folk att ni funkar och trivs tillsammans kommer ni lugnt att bli accepterade fortare än kvickt - trots åldersskillnaden! 🙂
Ett standardtips: KOMMUNIKATION mellan partners i ett förhållande är ALLTID A & O. Funkar inte den funkar itne förhållandet. Tänk på det. Ni ska kunna prata om allt.
Go for it =)
3 Guest(s)