November 26, 2002
I högre ålder spelar det inge som hellst roll. Jag är 36 (fyller faktiskt idag 😀 ) och min sambo fyller 30 år i mars. Jag tänker aldrig på åldersskillnaden och jag tror inte ngn annan gör det heller. Däremot så hade det inte fungerat när jag var 20 och hon var 13-14!
Om du är 20 och hon 16 så tror jag att det är på gränsen om det kan vara för stor skillnad. Det är mycket som händer under dom 4 åren som kan vara svårt att vänta på. Även om hon är mogen för sin ålder så kommer hon inte in på krogen på 4 år, inte in på en bar på 2 år. Kan bli ganska sega och tråkiga 4 år för både henne och dig. Men varför inte, ha skoj så länge det varar!!! Livet är för kort för att man ska oroa sig, håller det så håller det. Om inte så har ni i alla fall haft skoj en stund. Och varför skulle ni bry er om vad andra säger?? Det är väl ingen annan som bestämmer över dig?
May 19, 2003
Dom tidigare svaren har väl sagt det mesta.
Att stirra blankt på ålder kan vara fel, men i vissa fall stämmer det med.
Vissa är mogna vid 16, andra inte. Har precis (igår faktiskt) fått ihop det med den mest underbaraste tjej (hon 15, jag 16 om någon är intresserad, spelar inte så stor roll i detta fal), och det är första gången jag är så här kär. Går inte att beskriva med ord. Och om du känner så för henne, så säger jag bara 'go for it'.
December 18, 2001
Tindy wrote: Personligen så tycker jag att du ska hålla dig till folk i din egen ålder.
Det gör det hela mycket lättare.Men om du nu verkligen har starka känslor för den här tjejen, så isåfall är det inget att tveka om. Det är bara att fortsätta att dejta henne, man ska inte hålla sig undan för tjejer pga. ålderskillnad. En otroligt dum anledning.
Edit:
Kan vi få en kommentar från Zyrus kanske?
Han dejtade ju Fia.B, och hon var väl 89a?
jag = 21 fia = 15
Sen har man ju föräldrar som det är mer än 10 år mellan så ålderskillnad är inget att hänga upp sig på.
January 17, 2002
Shinji wrote: Nå, nu är det så här att jag gått och fallit pladask för en 16-åring. Hon har precis allt och är helt underbar.
Vi klickar perfekt och så. Men när jag hör att hon går på fjortisfester där folk tafsar på henne och att hon slutligen hamnar på toan halva natten, liggandes över toastolen, spyendes, manar det till eftertanke. Det där var ett beteende jag själv höll på med för kanske fyra-fem år sedan, som jag vuxit ifrån sen länge.
Hon är intresserad av mig, och även om jag tycker om henne är jag väldigt osäker. Problemet är som topic anger ålderskillnaden. Själv Fyller jag 20 i år, och det känns väldigt... Illa.Jag har tidigare själv predikat för polarna om hur de ska hålla sig ifrån minderåriga pga. att det är så j**la sliskigt. Men nu... Jag vet inte.
Umm, vet inte riktigt vad jag vill få fram, men.
Hur är er syn på saken? Är det okej med den åldersskillnaden det rör sig om? Vad kan man hitta på i så fall? Hon kommer ju inte in någonstans, därav går hon på de där grisiga tonårsfesterna jag inte vill veta av ...Hjälp?
/VillrådigEDIT: Jag vet inte om en sån här tråd uppskattas på NH, men jag hoppas att den får leva =)
Jag ser inte vad du klagar på här alltså, är du kär i tjejen så vore du dum om du sumpade chansen... Fan det är ju bara ca 3 år emellan er, det är ju inget!
Sluta upp med sånna där tankar, det är inte alls sliskigt att ha en yngre tjej. Tycker du om henne så finns det inga hinder.
July 27, 2002
CoLiC wrote: [quote=chalaha]de blir väl problem mkt lättare p.g.a åldersskillnaden,
Varför skulle det bli det om jag får fråga?
Jag skulle tro på ifall ena parten kan komma in på krogen, och den andra inte. Eller ifall deras vänner är HELT olika för att de kanske skiljer flera år mellan dom.. m.m.... men de är inget som behöver påverka
January 17, 2002
Callister wrote: [quote=CoLiC][quote=chalaha]de blir väl problem mkt lättare p.g.a åldersskillnaden,
Jag skulle tro på ifall ena parten kan komma in på krogen, och den andra inte. Eller ifall deras vänner är HELT olika för att de kanske skiljer flera år mellan dom.. m.m.... men de är inget som behöver påverka
Nej precis, det där är knappt problem... Krogen kan man ju skippa tycker jag, finns bättre saker att göra, och vad betyder det om man har olika kompisar? Det är ju inte dem som bestämmer om de ska få ha ett förhållande eller inte.
July 27, 2002
CoLiC wrote: [quote=Callister][quote=CoLiC][quote=chalaha]de blir väl problem mkt lättare p.g.a åldersskillnaden,
Nej precis, det där är knappt problem... Krogen kan man ju skippa tycker jag, finns bättre saker att göra, och vad betyder det om man har olika kompisar? Det är ju inte dem som bestämmer om de ska få ha ett förhållande eller inte.
Ne precis, men frågan var ju saker som kan tänkas påverka.
January 15, 2002
Inte konstigt att vi 16 åringar inte får några brudar då alla äldre killar snor dom =P Haha nej då, skojja.
Men 16 och 20 är ju inte så farligt. Ta mina föräldrar tillexempel. Pappa var 17 och mamma var 22 när dom träffades och dom lever fortfarande tillsammans, den ni 😉
December 11, 2002
Det är lite stor åldersskilnad. Hade ni varit äldre hade det ju inte spelat någon roll men nu är ju hon så pass mycket mer omogen än vad du är och det kommer skapa problem. Hade hon varit i 18års åldern hade det säkert gått mycket bättre men det är stor skillnad på en 20åring och en 16åring.
1 Guest(s)