Åldersskillnad?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Åldersskillnad?
whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
sp_UserOfflineSmall Offline
823826
January 16, 2005 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är lika "gammal" som dig och jag vete tusan om jag skulle ta någon som är 16år.
Har ett ex i den åldern så nja.
Ta någon äldre.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
823831
January 16, 2005 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ähh, kärlek har inga gränser, om du gillar henne så var med henne...

sen en grej till... du var tvungen att fråga internet eller hur?

Shinji wrote:
EDIT: Jag vet inte om en sån här tråd uppskattas på NH, men jag hoppas att den får leva =)

sök på "sex med minderårig" i allmänt.... wink

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
823872
January 16, 2005 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är skumt att fråga om såna här grejer.
Det är väl bara att köra.
Får väl hitta på annat att göra.

Funkar det inte så funkar det inte, det lär ni ju märka vad tiden lider.
Det kan ju bli hur schysst som helst också, men det är ju rätt svårt att veta om man lägger ner utan att ens försöka.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
823925
January 16, 2005 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har sagt det förr och säger det igen; hitta någon i din egen ålder, för fasen.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
823928
January 16, 2005 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väl bara att köra på, hon 16 och du 20??
Tjejjer mognar ju en hel del snabbare än killar, så mogenhetsfaktorn lär vara på ungefär samma plan..Om några år är det ingen som lyfter ögonbrynen för det iaf..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
823995
January 16, 2005 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Ähh de var väl inte jätte stor skillnad direkt..
Dock kan man/ni kanske ha lite olika intressen om åldern inte är något lika.. men funkar det bra så kör på tycker jag..

Var ganska roligt att se hur många som skrev saker som: Skaffa en annan, Ta en äldre, Fixa någon i din egen ålder.. Låter som många är ena riktiga tjejtjusare här.. 😛

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
823998
January 16, 2005 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är en smaksak, tycker du det är ok så kör på du.

3 år yngre är absoluta max gränsen för mig.
I alla fall när jag är i den ålderna jag är, när jag blir äldre så ökar säkerligen denna.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
824000
January 16, 2005 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha, kom just på en grej, min polare (16) dejtade en 28åring med två barn :bgrin:
Det var rätt kul, funkade inte så länge dock :/

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
824001
January 16, 2005 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Allt mellan typ 20-25 och upp till 50 är godtagbart för min del..
wink

*Edit*
Om tycke uppstår vill säga..
*Edit*
Min sons Mor är 10 år äldre än mej.(Funkade iofs bara i 6år)

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
824004
January 16, 2005 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

min tjej e 16, jag fyller 20 i år...det e inget fel med det...lite jobbigt e det ibland att jag känner mig lite mognare än henne...men jag gillar henne så otroligt mkt så åldern spelar ingen roll! om man gillar en person mkt så spelar åldern ingen roll! fast om det drar sig neråt mot 13..14 års åldern..då skall man tänka på saken..

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
824053
January 16, 2005 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att det är skit samma, hon blir ju äldre hon med, om några år verkar det helt normalt ändå, så kör på det.
Så länge hon är över 13 funkar det...:P

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
824067
January 16, 2005 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Polarn (23) flyttade precis ihop med sin tjej (38).

Nu är det fan i mig fete milf varning. 😀
Rena drömmen ju.

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
824070
January 16, 2005 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Shinji][quote=Tindy]Personligen så tycker jag att du ska hålla dig till folk i din egen ålder.
Det gör det hela mycket lättare.

Umm, jag vill egentligen inte höra det där, men jag vet att det är sant. Nåja, tack för din synpunkt.

*inväntar fler inlägg* 🙄

Jag tycker samma som Tindy. Det är faktiskt sliskigt att vara på sextonåringar när man är tjugo. Dessutom kommer det att orsaka problem för dig på två sätt:

1. Polarna, hennes polare, hennes familj och alla möjliga andra kommer att häckla dig.
2. Du kommer att få festa utan henne. Dessutom kommer du att få stå ut med att hon drar på skitfester som slutar med att folk tafsar på henne och att hon kramar toaletten, som du sa.

Håller med på punkt 1, men inte på punkt 2.
Jag har en flickvän sedan snart 2 år tillbaka. Hon är ett år yngra än mig, inte för att det har något med det jag ska skriva nu.
Jag festar hellre utan henne än med henne, då kan man släppa loss mer med polarna och göra som man vill lite mer.
Men är man med henne så antingen så sitter man bara och tofflar med henne hela kvällen eller så blir hon bara sur för att man är full och pratar/dansar med andra tjejer.
Säger dock inte att jag strular med andra tjejer, skulle jag aldrig kunna göra.
Men om du tycker om flickan så tycker jag att du fortsätta att träffa henne, det skadar ju inte att testa. Märker ni att det inte går så förlorar ni ju inget på det.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
824075
January 16, 2005 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

*blitz* wrote: Jag festar hellre utan henne än med henne, då kan man släppa loss mer med polarna och göra som man vill lite mer.
Men är man med henne så antingen så sitter man bara och tofflar med henne hela kvällen eller så blir hon bara sur för att man är full och pratar/dansar med andra tjejer.

Det där kan jag dock hålla med om. Däremot vill åtminstone jag fortfarande ha möjligheten att festa med henne.

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
824116
January 16, 2005 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=Gueno][quote=Extatic]En polare, som då var 15 var tillsammans med en tjej som var 23...

Milf varning i den åldern alltså. :bgrin:

Minst sagt :bgrin:
Men i ärlighetens namn så var hon ine så snygg 😉

den 15 årige killen ser ju knappast bra ut, och är lite knas i skallen, haha, så de var väl ett bra kap för han 😉

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
824217
January 17, 2005 - 1:27 am
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=*blitz*]Jag festar hellre utan henne än med henne, då kan man släppa loss mer med polarna och göra som man vill lite mer.

Det där kan jag dock hålla med om. Däremot vill åtminstone jag fortfarande ha möjligheten att festa med henne.

Jag festar med min flicka ibland, men inte alltid. Har dock oftast roligare när jag festar med polarna.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
824227
January 17, 2005 - 2:20 am
sp_Permalink sp_Print

4 år är mycket i den åldern ni är i.

Hon är 16. Det var inte längesen hon började gå ut och festa. Förmodligen som många andra tjejer i den åldern tycker dom att det är roligt.

Med tiden så mognar dom.

Så jag hade väntat några år om jag var du.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
824273
January 17, 2005 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

Man skulle kunna dra slutsatsen att oroar man sej angående festa, och prioriterar det högre än en tjej man gillar....
Då ligger mogenheten tämligen lågt på den som prioriterar det.
Träffar man någon man verkligen gillar, så har inte festandet speciellt hög prioritet.

Schmutziger
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 603
824284
January 17, 2005 - 9:34 am
sp_Permalink sp_Print

Shinji wrote: Nå, nu är det så här att jag gått och fallit pladask för en 16-åring. Hon har precis allt och är helt underbar.

Vi klickar perfekt och så. Men när jag hör att hon går på fjortisfester där folk tafsar på henne och att hon slutligen hamnar på toan halva natten, liggandes över toastolen, spyendes, manar det till eftertanke. Det där var ett beteende jag själv höll på med för kanske fyra-fem år sedan, som jag vuxit ifrån sen länge.
Hon är intresserad av mig, och även om jag tycker om henne är jag väldigt osäker. Problemet är som topic anger ålderskillnaden. Själv Fyller jag 20 i år, och det känns väldigt... Illa.

Jag har tidigare själv predikat för polarna om hur de ska hålla sig ifrån minderåriga pga. att det är så j**la sliskigt. Men nu... Jag vet inte.

Umm, vet inte riktigt vad jag vill få fram, men.
Hur är er syn på saken? Är det okej med den åldersskillnaden det rör sig om? Vad kan man hitta på i så fall? Hon kommer ju inte in någonstans, därav går hon på de där grisiga tonårsfesterna jag inte vill veta av ...

Hjälp?
/Villrådig

EDIT: Jag vet inte om en sån här tråd uppskattas på NH, men jag hoppas att den får leva =)

Hoho, känner igen mig....
haa rinte läst tråden men här är mina 5 öre
Snacka mycket med henne, telefon, fika, whatever: är hon tillräckligt mogen(intellektuellt)
Fråga dina polare vad de tycker om henne, är hon för barnslig ska jag lägga det på hyllan? (Några som du vet inte förskönar vad de tycker om du ber)

när hon blir 19-20 är det ingen jävel som bryr sig ialla fall.

har man ändå inte roligast på förfesten, du måste veta ställen istan där 16-17 åringar kommer in.

Om hennes föräldrar gillar dig så är det inga problem.. men de kan vara lite kritiska ibörjan.....Särskilt om de har en dotter till som är lika gammal som du....

Räkna med att det kommer att snackas lite bakom din rygg, men de är polare du inte behöver, du lär märka vilka som är riktiga kompisar.

Det är bara du som kan bestämma om det ska bli något eller inte.....
Du vet nog redan vad du vill, så gör det! Sluta fega!

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
824301
January 17, 2005 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Allt utan blöja går att töja! Rock on duuude!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 210
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL