August 19, 2001
De var inte ras relaterat. Men de är inte majoriteten av Svenskar som gör brotten. Bara så du vet. d eär invandrarna. varför fattar jag inte riktigt. Vet ej hur gammal du är men de märker man hela tiden att de är de som är mer brottbelägna. Och sen har man själv blivit indragen på en toa som liten och de försökte råna mig och grejer. De sitter kvar kan jag lova. Där bildas ett visst hat mot just folk som tänker så. Jag menar hälften av min klass är invandrare. Är nästan kompis alla dem. Så nått rasitiskt är de absolut inte!
Dessutom så var de inget som antydde på att de var "knarkare & lowlifes" som jag syftade på när jag skrev första gången!
May 7, 2001
JuLmUnD wrote: De var inte ras relaterat. Men de är inte majoriteten av Svenskar som gör brotten. Bara så du vet. d eär invandrarna. varför fattar jag inte riktigt. Vet ej hur gammal du är men de märker man hela tiden att de är de som är mer brottbelägna. Och sen har man själv blivit indragen på en toa som liten och de försökte råna mig och grejer. De sitter kvar kan jag lova. Där bildas ett visst hat mot just folk som tänker så. Jag menar hälften av min klass är invandrare. Är nästan kompis alla dem. Så nått rasitiskt är de absolut inte!
Dessutom så var de inget som antydde på att de var "knarkare & lowlifes" som jag syftade på när jag skrev första gången!
det är svenskar som begår majoriteten av alla brott i sverige, det vet jag. Har dock ingen möjlighet att bevisa det. Varför säger du att det inte är så? det kanske är din personliga uppfattning och det kan jag förstå eftersom svenska samhället mycket gärna speglar det så. Och jag tror inte att du kan avgöra på något vis genom hur du "upplever det" hur sveriges brottsstatistik ligger till. Har för mig att invandrare står för ca 28% av alla brott eller något åt det hållet. Tycker det är tråkigt att du skriver "man märker att det är DOM hela tiden" så jävla tråkigt att du drar 4 miljarder människor eller hur många det nu är det bor på jorden över en kam. har vid två tillfällen råkat ut för att bli misshandlad av mäniskor jag inte har någon relation till, ca 4-5st varje gång. Ingen av dessa var till synes av utländskt påbrå.
Jag syftade inte på att du sa knarkare och lowlifes, jag syftade på tråden som denna tråden syftar på (läs första inlägget i tråden).
Jag påstår inte att du är rasist. Menar bara att den attityden lätt kommer fram här i forumet titt som tätt.
August 19, 2001
Jag vet inte vad du lever i får verklighet jokkling. Men de är ju de unga(runt 15) som de är så. Du kan nästan fråga vilken svensk ungdom idag som heslt. De är så tro mig. Men sen finnst de massor av invandare som inte är så. Men de som är så syns och får uppmärksahet. Så de känns som de är alla typ 🙂 nej men så är de absolut inte. Men läser kursen samhällkunskap på It-gymnasiet i uppsala nu. och jag kommer inte ihåg exakt vilken sifra de va men runt 30% har brottsligheten ökat sen sverige började släpa in invandrare på hög varv. frågan är ju varför? d eär nått jag själv inte fattar.
Sen de här snackat om de är svenska eller inte? Om man är svensk medborgare så är man svensk. Men sen är de vissa som säger att de är tex Kurder fortfarande(tex TV4s antirasist kampanj) hur ska de ha de? De fattar jag inte riktigt häller. Men de är sälert stor skillnad mellen folk. Men jag tycker kanske inte att Mohammed låter specielt svenskt. Är de nån som skulle tänka svensk vit kille? Inte jag iaf.. De är svårt och veta...
Om jag åkte till ett annat land så skulle jag verkligen fortfarande vilja vara svensk. Även om jag är tex Amrekansk medborgare. Så jag förstår dem. men endå lite dubbel moral där.
Nu ska jag sluta jag svär 🙂 (om inte jokkling skriver nått man måste skriva svar til)
October 27, 2001
Jag vet att många genomröda små pojkar kommer att börja lipa nu, men det får vi leva med.
Att vi har en regering som inte lägger ner energi på att skapa fler arbetstillfällen sänker ju inte precis brottsligheten. De flesta som kommit in i kriminaliteten har kännt sig svikna av samhället, deras föräldrar får inte jobb och kanske slussas mellan olika kurser, för att sedan.. inte få ett jobb. Klart att de förlorar tron på ett fungerande samhälle. Då skiter de i allt och vill förstöra för de som fått jobb, fått allt som de själva aldrig kommer kunna få. Men det verkar som vi vill ha det såhär i 4 år till, så då får det väl bli så. Men det är ju privatpersoner som Gueno som får lida, det är synd :/
Jokkling, vem är det som har fördomar? Du drar alla Amerikanare över en kant. ""mini-amerikanare""?
Jag är så förbannat trött på alla dessa skenheliga "commie-wannabies".
(btw, vi kan ju räkna Sossarnas vinnst i valet som en olycka, eftersom hela svenska folket får betala, då behöver du inte oroa dig längre Gueno, du har fyllt din olycks kvot :P)
2 Guest(s)