September 12, 2001
Mäktigt stor motor som borde låta mys länga vägar.
Men knappast att den har så så mkt effekt.
Skulle gissa på max 800 med lustgas...har sett flera liknande byggen där det skryts om att motorn har 1000 Hk eller mer.
När det väl kommer till kritan så orkar bilrackaren knappt iväg någonstans 🙂
March 20, 2001
Biblo wrote: Jodu blåmåne.. det vill jag läsa först .. ända bilen om man ska kalla det det, som har brutit ljudvallen hade två raket-motorer på 106 000 hk styck.
nej det är inte den enda... Det finns en till dock så slog den inte världsrekored eftersom den inte följde reglerna som gäller för världsrekordförsök.
July 19, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=Waco]"Toppfart: Over 400 hvis en fortsatt har bakkekontakt. :)"
jag skulle inte vilja åka i den bilen i 400km/h.
jaja klart det går 🙂 Läste om en lite sinnessjuk kille i USA som körde sin Cheva Impala precis under ljudvallen. 🙂
UUh... Det finns vad jag vet bara två bilar som har krossad ljudvallen. Först Thrust SCC och sedan någon jänkare.. Men dom hade jetmotorer på bilarna..
November 8, 2002
HELIX wrote:
UUh... Det finns vad jag vet bara två bilar som har krossad ljudvallen. Först Thrust SCC och sedan någon jänkare.. Men dom hade jetmotorer på bilarna..
Naj raketmotorer. 🙂
Killen som monterade raketmotorn från en sidewinder-robot på sin bil överlevde dock inte, det va en cheva impala. Killen fick för övrigt darwin (ironi på "survival of the fittest") priset som delas ut varje år till nån i staterna som gjort den korkaste grejen varje år. Många av dem överlever ju inte sina bravader. Den här killen som monterade fast en massa heliumbalonger på sin solstol och flög upp nånstans i stratosfären fick också priset förut kom ag ihåg 🙂
1 Guest(s)