July 20, 2001
Det här inlägget kanske inte riktigt passar in på det här forumet, men jag är så j**la förbannad att jag bara måste få ösa skit över Siemens.
Jag har en Siemens M35i, som har krånglat sedan den var ny.
Den låser programvaran och bryter nätet, texten "kortfel" står på displayen och det enda man kan göra är att starta om telefonen.
Efter att jag lämnat in den på reparation, fick jag vänta i över en månad innan jag fick tillbaka den.
Antenn switchen skulle visst ha lötts om.
Jättebra, men dessvärre dröjde det bara ett par dagar innan samma fel uppstår än en gång.
Någon som känner igen sig?
Har hört att detta är ett typ fel på M35an. Men Siemens tycks ignorera det helt.
Aldrig mer Siemens.
[ Detta Inlägg ändrades av: pererik301 den 2001-11-07 18:57 ]
August 4, 2001
July 20, 2001
När jag mailade till Siemens, påstod de faktiskt att Telias SIM kort är av dålig kvalitet och att det minsann inte är något fel på deras telefoner.
Det kan vara värt ett försök. M35an är ju trots allt en rätt hyggligt bra telefon när den fungerar
Hur håller du batteri luckan ren förresten?
Om man har den gula, så skitar den ju ner sig något fruktansvärt.
Har provat med Diskmedel. Men det funkade inget vidare, den är fortfarande grå på kanterna.
October 26, 2001
om man ska rengöra luckan på en m35i så tar man en bomullstuss som man sedan tar och gnuggar på en tvål
sedan tar man den och gnidder på locket.
självklart så tar man bort locket,(luckan) från telefonen.
eftersom att luckan är i gummi så är det bara att gnugga och tvätta sen är det bara att skölja av.
Eftersom att jag har en m35i själv så vet jag att det funkar
Lycka till :rollsmile: :rollsmile:
[ Detta Inlägg ändrades av: ironanders den 2001-11-07 21:17 ]
July 20, 2001
Tvål+bomull metoden funkade ju!
Nu är locket rent, alltid nåt...
Jag köper nog en telefon med samma märke som min skärm nästa gång
[ Detta Inlägg ändrades av: pererik301 den 2001-11-07 21:31 ]
June 17, 2001
Tja, vad säger man...
Jag vet att Siemens kan vara lite struliga just med simkorten. Hade ett fall där alla kort som provades funkade (ca 12-14st) men inte just kundens men hans funkade i 4 andra mobiler. Han beställde ett nytt simkort och det var exakt samma sak. hmmm...
Vad säger man då?
Kunden vände sig till Siemens och fick en ny, gissa vad... jo samma visa igen. Snacka om att den kunden hade en förbannelse över sig. Det kan vara ganska klurigt med mobiler, själv så har jag bara fått tag på "bra" mobiler. Ett litet undantag, jag hade en mobil (nämner inget märke) som IMEI nummret inte kom upp på när man tryckte *#06* Lite skummet, för det brukar vara det sista som lägger av...
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 9, 2001
Har en M35 själv och den fungerar FIIINT,hade problem ngn dag med displayen som dog, men det slutade. Telia sa att det kunde vara programvaran och den gick lätt att uppdatera men det behövdes aldrig. Inte råkat ut för det mer än två gånger samma vecka för nästan 1 år sedan. Sen har jag väl sett det där "Kortfel" ngn gång men då har jag tappat telefonen hårt i golvet först och det har bara varit att starta om telefonen så jag klagar inte. Är skit nöjd med den.
1 Guest(s)