November 22, 2001
DiDi wrote: Jag har hört att om man har oöppnad sprit hemma så får man många vuxenpoäng...
mer poäng...
Tindy wrote: Mest vuxenpoäng lär ju vara att köpa tidningen på julafton och missa tomten VARJE år.
När man börjar så är man officiellt gubbe.
då har jag tydligen varit gubbe sedan 5 år tillbaka
July 27, 2004
John_lz wrote: Många vuxenpoäng blir det... Varför känner man sig då fortfarande som 18 ...
Varför sitter man uppe och spelar ... när dottern och sambon somnat för länge sen?
Jag känner igen mej precis, fast jag känner mej snarare som 20-22 år.
DiDi wrote: ... om man har oöppnad sprit hemma så får man många vuxenpoäng...
I så fall har jag nog en del vuxenpoäng i alla fall. Köpte två flaskor whisky i går och öppnade bara den ena. (Den billigaste, Aberlour för bara 350 spänn. Ardbeg får vänta till nästa gång jag grillar.) 😉
Vad mer kan ge vuxenpoäng...
Bostadsrätt och bostadslån (sedan två veckor)
Praktisk bil (Renault Scénic)
ICA-, MedMera- och Volvokort
Sambo och barn.
Spenderar nog mer pengar på blöjor än på datorn...
/Olle
August 20, 2001
Egen tvättmaskin ger också poäng...
Olle P wrote: så fall har jag nog en del vuxenpoäng i alla fall. Köpte två flaskor whisky i går och öppnade bara den ena. (Den billigaste, Aberlour för bara 350 spänn. Ardbeg får vänta till nästa gång jag grillar.) 😉
Jag har ett antal oöppnade flaskor undangömda... Typ 10-12st 🙂
March 11, 2003
Den ultimata vuxenpoängen är ändå när man som förälder plockar upp sitt barns på marken tappade isglass och utan att ändra en min äter upp den, inklusive barr och fnas. Jag hoppas att jag aldrig kommer dithän. Tänkte stanna kvar i ett liv där man kan låta bli att städa och diska. Inte på grund av att man inte hinner, utan bara p.g.a. att man hellre sitter gör något annat. 🙂
Livet som tonåring passar mig utmärkt, även om det var 16 år sedan...;)
August 20, 2001
Kizo wrote: [quote=Olle P][quote=DiDi]Egen tvättmaskin ger också poäng...
Jag sålde min tvättmaskin för två veckor sedan.
... men dammsugare, symaskin, strykjärn och strykbräda har jag kvar! (Min fästmö har en egen uppsättning dito.)
/Olle
Räknas tvättbräda?
Ja, om du verkligen tvättar på den 🙂
September 16, 2002
DiDi wrote: [quote=Kizo][quote=Olle P][quote=DiDi]Egen tvättmaskin ger också poäng...
Jag sålde min tvättmaskin för två veckor sedan.
... men dammsugare, symaskin, strykjärn och strykbräda har jag kvar! (Min fästmö har en egen uppsättning dito.)
/Olle
Räknas tvättbräda?
Ja, om du verkligen tvättar på den 🙂
Damn!
Eller... Jag petar naveln? Räknas det? 😕
Jag vill ju också ha såna där eniga poäng!
1 Guest(s)