Alien vs Predator|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Alien vs Predator
polki84
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 347
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 21, 2004 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter ha sett filmen... så jag undrar bara... ska den filmen vara förste delen av Alien? allså jag vet att alien 1 var först... och andra delarna.. Men när man kollar på slutet av filmen så har jag undrar bara om det så här började det...

Har inte läst ngnting om Alien vs predator va ska det egentligen handla om/förtsätta etc...

Annars tycker jag att filmen har varit faktiskt bra... innan tänkte jag att det skulle bli dåligt...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
802300
December 21, 2004 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Olika filmer det.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

polki84
Kommer du hit ofta?
Medlem
802309
December 21, 2004 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

okej... tyckte bara att i slutet av filmen så man kunde se att det var alien som satt inne i predator magen... och sen åkte de till Rymden... men okej tack så mkt

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1494
802315
December 21, 2004 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyckte filmen var kass 🙁

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
802322
December 21, 2004 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, först tyckte jag polki84's fråga var helt korkad.. Men sen insåg ja, i alien 1 så hittar de ju på den där planeten ett utomjordiskt rymdskepp som de aldrig någonsin sett nått liknande till å i det där skeppet fanns aliensarna.. Varför kunde de inte vara så att predator skeppet krachade på den där planeten åsså var de de som gav upphov till resten av alienfilmerna 1,2,3,4...
polki84 Antingen är du ett geni som såg nått ingen av oss andra såg, eller så är du bara så korkad att du inte fattade å frågade en dum fråga.. 😀

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
802326
December 21, 2004 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Är inte filmen baserad på AVP spelen? Jag har inte sett filmen men är det inte så?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
802327
December 21, 2004 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

alien vs predator utspelar sig ju flera tusen år innan Alien filmerna, och skeppet som krashat på planeten i alien 1 ser man ju att det inte ens liknar nånting i predatorernas stil.

och om predators har använt jorden som alienfarm i flera tusen år och endå var "aliens" en helt okänd livsform i alien filmerna då människorna var väldigt långt utvecklade.

polki84
Kommer du hit ofta?
Medlem
802329
December 21, 2004 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Hmm, först tyckte jag polki84's fråga var helt korkad.. Men sen insåg ja, i alien 1 så hittar de ju på den där planeten ett utomjordiskt rymdskepp som de aldrig någonsin sett nått liknande till å i det där skeppet fanns aliensarna.. Varför kunde de inte vara så att predator skeppet krachade på den där planeten åsså var de de som gav upphov till resten av alienfilmerna 1,2,3,4...
polki84 Antingen är du ett geni som såg nått ingen av oss andra såg, eller så är du bara så korkad att du inte fattade å frågade en dum fråga.. 😀

haha tack för den att du bedömde min fråga som var korkad 😉

Jo tyckte också det att det borde vara koppling till det 😉

laudanum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
802332
December 21, 2004 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Utspelar sig inte AvsP någorlunda i nutid? Har för mig det. Isf så är det ju den "första" filmen.

Däremot så tycker jag att den alien som hoppar upp ur predatorn på slutet ser ut som en mix av A&P, alltså lite drag av båda raserna. Den alien som är med i A1 ser inte alls ut sådan, så teorin om att det är predatorskeppet som störtat i A1 stämmer nog inte.

polki84
Kommer du hit ofta?
Medlem
802336
December 21, 2004 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: alien vs predator utspelar sig ju flera tusen år innan Alien filmerna, och skeppet som krashat på planeten i alien 1 ser man ju att det inte ens liknar nånting i predatorernas stil.

och om predators har använt jorden som alienfarm i flera tusen år och endå var "aliens" en helt okänd livsform i alien filmerna då människorna var väldigt långt utvecklade.

Jag säger inte att du har fel... eller jag har rätt... men va tycker du om star wars? Förste delarna spelade i mitten ju och till sista.. och sen blev det ju från ettan till mitten.... bara en exempel...

hmm skeppet.... har inte kollat så noga på det om den liknar ... ska nog kolla nog på det... när jag få tog på alien 1 igen 😉 har ngnstans vet ej vart

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
802339
December 21, 2004 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

det e efter alla andra filmerna..

O det som kommer ur predator magen i slutet e en PredAlien...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
802341
December 21, 2004 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

polki84 wrote: [quote=Mind]alien vs predator utspelar sig ju flera tusen år innan Alien filmerna, och skeppet som krashat på planeten i alien 1 ser man ju att det inte ens liknar nånting i predatorernas stil.

Jag säger inte att du har fel... eller jag har rätt... men va tycker du om star wars? Förste delarna spelade i mitten ju och till sista.. och sen blev det ju från ettan till mitten.... bara en exempel...

hmm skeppet.... har inte kollat så noga på det om den liknar ... ska nog kolla nog på det... när jag få tog på alien 1 igen 😉 har ngnstans vet ej vart

Jo men det är baserat på en bokserie så själva storyn hänger ihop.
Alien är vad jag vet skrivet som film från början.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
802345
December 21, 2004 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: Är inte filmen baserad på AVP spelen? Jag har inte sett filmen men är det inte så?

Det är de tror ja, för män känner igen ju igen saker, fast väldigt vakt.

Mind wrote: alien vs predator utspelar sig ju flera tusen år innan Alien filmerna, och skeppet som krashat på planeten i alien 1 ser man ju att det inte ens liknar nånting i predatorernas stil.

Men alla bevis på att de fanns aliens på jorden........ Nu kan jag inte skriva mer för då blir det spoiler... Se så bra Mind det där spoiler skyddet ja pratade om hade varit här för då hade jag kunnat svara de där med ett motargument.. :arg:
Det andra du hade, angående att skeppen inte liknar varrandra.. Tyckte du alien i alien1 liknar aliensarna i 4an? 😉 Oki de var ett vakt argument, men de var ju som tvungna att få det att gå ihop också, de kan ju inte bara ta skeppet som finns i början av alien1 å ge det till predatorsarna eftersom man redan vet hur deras skepp ser ut ungefär i predator 2.. De gjorde nog nån liten blandning, vi får kolla närmare.. 😀

De var ju inte tänkt från början precis, men ja tror nog de är tänkt att de ska passa ihop å knyta samman nån berättelse på nått sätt..

-----
Va jag däremot undrar över är varför predatorsana ville åka dit upp till kylan när de hatar kyla? Eller var de inte så de var menat me att de bara komme under värmeböljor? Se predator 1&2..

polki84 wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Hmm, först tyckte jag polki84's fråga var helt korkad.. Men sen insåg ja, i alien 1 så hittar de ju på den där planeten ett utomjordiskt rymdskepp som de aldrig någonsin sett nått liknande till å i det där skeppet fanns aliensarna.. Varför kunde de inte vara så att predator skeppet krachade på den där planeten åsså var de de som gav upphov till resten av alienfilmerna 1,2,3,4...

haha tack för den att du bedömde min fråga som var korkad 😉

Jo tyckte också det att det borde vara koppling till det 😉

Haha, de var så lite så.. 😉

Jo jag tycker ju som sagt de jag med. 🙂

polki84
Kommer du hit ofta?
Medlem
802347
December 21, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

okej ni har nog rätt när ni säger det... för att den liknar inte alls... alltså alien/predator som kommer upp från magen... kollade nog inte så noga första gången

Får nog leta mer info om det... men hoppas att det kommer alien vs predator 2 så kommer man få mer info i så fall

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
802349
December 21, 2004 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: det e efter alla andra filmerna..

O det som kommer ur predator magen i slutet e en PredAlien...

Jo, men endå, tror ni inte de efter några års mutationer går tillbaka sig till grundformen? Om de nu har nån vill säga.. 😕

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
802416
December 21, 2004 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Alien, Aliens och Alien 3 har så vit jag vet ingenting med Predator att göra.
Dessa filmer gjordes utan Predator i medtanke,
Samt så är aliens en hybridart som blandar sitt dna med värden den kläcks ur som jag förstått det då Alien i Alien 3 ser anorlunda ut och betersig anorlunda då den hade en hund som värdoffer.
Idean med Alien vs Predator tror jag föddes först med bokförlaget som köpte upp rättigheterna till både aliens och Predator.

Ps. Kan ha fel om detta men om jag minns rätt så är det ungefär så det ligger till.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 376
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL