March 5, 2002
Slass wrote: Henrik aka [NH]ZeNNaN; Det rörde sig inte bara om hans PC utan han körde det över nätverket på ett stort antal datorer på SVT.
Gillades inte riktigt...
om det inte stör SVT:s sändningar, verksamhet eller liknande så förstår jag inte alls varför han inte fick köra det...
April 2, 2001
Fackamato, de drar betydligt mer ström när processorn får arbeta än i idle. Vilket resulterar i ökade ström, samt kylningskostnader.
Dessutom är det ju en klar säkerhetsrisk med att köra ett sådant program. (Utomstående nätverksprogram). Så utan ett godkännande ifrån ledningen så håller jag klart med om att det är väldigt olämpligt gjort av killen på SVT.
January 18, 2003
Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN][quote=Pim_][quote=Henrik aka [NH]ZeNNaN]så han fick sparken alltså? vad hände?
Jo det var så här att chefen sa "Du får fan inte komma hit imorgon ditt slöa åbäke"
aha! jag trodde han fick en gammal spark som stod och dammade som straff, det skulle inte jag vilja ha
Ni har inte sett Mondo Gnarps (alias The Kristet Utsdeendes) utmärkta film på det temat? http://www.kulturhuset.stockholm.se/lava/videoteket/video/spark.htm
August 16, 2002
HELIX wrote: Neeej!!! Snälla!!! Kör inte det!! Om ni ska slösa datorkraft (som jag) 😛 så kör då Folding@Home då man hjälper forskare bota Cancer och sådant!!
jaa... vi botar cancer... vilken bra idé... sannolikheten e lika stor som att vi skulle hita aliens
April 2, 2001
keffing; Du har inte en aning om vad du skriver. Du har till och med bevisligen så fel som man kan ha.
Jag skulle kunna skriva ett ordentligt utlägg om sannolikhetslära, eller om kommunikation i rymden, men jag avstår.
Cancerforskningen gör hela tiden framsteg, och vi lär oss bota fler och fler varianter.
Det finns inte ens ett bevis för utomjordiskt liv.
Resten kan du ju försöka räkna ut själv, och tänka lite innan du skriver något liknande igen.
July 14, 2003
Apropå konspiration: Till och med UD (det dära protein tjafs programet) har BEVISLIGEN använts till att hjälpa amerikanska militären att fippla med Antrax, iofs fans det ett val att knäppa av detta via deras hemsida men det var ju inte så att man fick en förvarning eller så. Sen blir man ju förbannad när man hjälper ett privatföretag + ett universitet att göra upptäckter som dom sedan får patent på.
SETI: Ok, ni har rätt i att det är ganska värdelöst om man hittar något för det finns inte ett jota man kan göra åt det, men om man skulle kunna få _något_ mer konkret bevis om utomjordisk intelligens via Seti så har det vunnits mycket, bla så kanske bidrag till annan typ av forskning runt detta tar fart.
Och att räkna ut misilbanor..?....kom igen nu...tom Eniac kunde ju det...däremot kanske man hjälper någon att knäcka krypterad trafik (Echelon kanske?) =)
3 Guest(s)