April 25, 2003
Slass wrote: Öwall, du har helt rätt, bortsett från att du har fel. 😀
Universum är oändligt, JA.
Det finns oändligt med planeter, NEJ.Se universum som ett tomrum. Att tomrummet är oändligt är inte så svårt att förstå, det är ju inget!
I detta tomrummer finns det en specifik mängd massa.
Och där faller ditt resonemang.Dock tror jag ändå, att det är så pass stor mängd massa, att någonstans borde det finnas en planet med egenskapen att liv kan utvecklas där. Dock, är universum ganska stort, så sannolikheten att vi befinner oss nära dem är försvinnande liten. Och sannolikheten att vi eller dem kan färdas denna sträckan är ännu mindre...
håller med till 100%.
angående japanes superdatorn: 2500 ghz skulle inte alls sitta fel 😀
March 17, 2002
December 19, 2000
jag kör med en maskin just nu, den jag har i signaturen
men innan har jag kört med tre burkar. en duron @ 1000 och en celly 400@500
July 26, 2003
Eller om man hellre vill lägga vill lägga sin cpu kraft på att knäcka RSA nycklar och liknande distributed.net. Till skillnad från SETI är projekten tidsbegränsade med prispengar till vinnande deltagaren/teamet.
Garderobsservern som referens
PIII 600 384MB sdr, Slackware linux : distributed.net [4,088,885 nodes/s]
March 17, 2002
Linuz wrote:
och hur vet ni att det inte lika är raketbanor för USA som ni räknar ut, eller vad som helst
:cy:
Tror inte det är något problem ,då de hellre gör det själv och har rejält med resurser för det.
Och det här med att bota Cancer, vet man vad man letar efter ?
April 2, 2001
universum och tomrum, det är endå ingen som vet och kan v´bevisa något så ge fan i att diskutera det i väntan på bevis bara
Ett utav de minst genomtänkt inlägg jag sett...
För det första, hur ska man kunna bevisa något om man inte får diskutera det? Tror du de säger så på labet också?
För det andra, det finns massvis med bevis för att universum är oändligt. Det är inget som någon vetenskap tvivlar på, eller har andra åsikter om, det anses som ett faktum. (och nä, religion är ingen vetenskap...).
Angående "Cancerbot-sökprogrammet", har ni ens testat att surfa in på deras hemsida och läsa lite?
March 17, 2002
December 19, 2000
High Density wrote: [quote=Henrik aka [NH]ZeNNaN]ZeNNaN klättrar till en 10:e plats :bgrin: 8)
Inget varar för evigt :bgrin: ,dock känns det som jag kommer att bli omkörd när du fått fart på din dator igen
Två veckors semester gjorde inga under för mitt seti 😕
dessutom har min prommys ena sensor pajat så jag kan inte köra lika högt längre.
Men jag ska försöka återerövra min plats så snart min prommy är fixad
March 17, 2002
September 27, 2003
March 17, 2002
December 19, 2000
http://www.setiatwork.com/cgi-.....icHardware
Här kan man hålla koll på vilka som är aktiva och hur lång tid det tar innan man avancerar i listan
2 Guest(s)