May 17, 2002
Arny wrote: Eftersom en lättöl ligger mellan 2.1-2.2 bör du kunna köra på en 2.25:a. Vill du vara på säkra sidan så skölj ur munnen eftersom det kan ligga alkohol kvar där som ger utslag vid ett blåstest. På ett blodprov ger inte en 2.25:a utslag.
sant och om den skulle göra det så lär det inte vara så extremt mycket så det inte hinner gå ur fören blodprovet skall tas på polisstationen..
October 29, 2001
En sak som ni alla verkar ha glömt är att det skiljer sig väldigt mycket från person till person beroende på hur mycket man måste dricka innan det ger utslag. Men som sagt tidigare är det mest troligen det som finns kvar i munnen som visar sig om du inte sköljt den. Men har du otur kan det vara så att du andas ut mycket alkohol ändå fast du inte känner dig det minsta påverkad. Vilket du inte borde på en 2.25 🙂
November 5, 2001
coalan wrote: Det viktiga är väl egentligen inte om mätarn ger utslag, det är väl hur du kör som är viktigt
Det kan man tycka. Jag anser att en normal människa är fullt kapabel att framföra fordon efter att ha druckit en 2.8 men ibland har jag och farbror blå av olika uppfattning.
August 11, 2002
Arny wrote: [quote=coalan]Det viktiga är väl egentligen inte om mätarn ger utslag, det är väl hur du kör som är viktigt
Det kan man tycka. Jag anser att en normal människa är fullt kapabel att framföra fordon efter att ha druckit en 2.8 men ibland har jag och farbror blå av olika uppfattning.
jo det kan ju stämma också, det är nog många som klarar av det galant men en del gör kanske inte det och då måste man ju sätta gränsen ngnstans. Men det var ju inte riktigt det jag syftade på innan, dock har jag hamnat i ett stadium då jag tappar ord, återkommer om jag kan förklara närmare vad jag menade.
1 Guest(s)