January 28, 2003
Krqagyzzz wrote: Kör inte alls idag, det är mitt råd.
annars så tror jag du kan räkna med att bränna cirka 4cl per timme, fast det där är väldigt individuellet.
2cl starksprit/h förbränner man. Men som sagt, tankade du in ordentligt igår, så skall du inte sätta dig i bilen idag. Det kan ju rätt lätt bli så att det tar ett dygn för kroppen att rensa ut. Räkna heller inte tiden från det att du börjat dricka, utan räkna från det att du slutade, så du är på den säkra sidan.
Hade detta på körkortsteorin i tisdags 🙂
October 22, 2002
Beror ju på mängden du drack. Själv så brukar jag ta det lugnt om jag vet att jag måste köra dagen efter. Sen så inte åka förens någongång på eftermiddagen.
Sen så är det 2cl/h starksprit, fast dock fortfarande mycket individuellt.
Bästa är att låta bilen stå helt. Får den känslan att du drack en hel del eftersom du ställer denna frågan.
February 4, 2003
Jäkla deja-vu. Sökte precis på Google efter en "kalkylator" som räknar ut förbränningen.
Men hittade ingen. Tänkte gå till NH och fråga er. Så fanns det en nyskapad tråd.
Ingen som vet kalkylatorn som jag pratar om? Vet att den inte är 100% tillförlitlig. Men bara undrar. Ändå.
January 28, 2003
SoulBurn wrote: Okej, är ju inte så att jag måste köra idag, så det är lungt.
Vet inte riktigt hur mycket jag drack, men det var kanske 6-8 öl och några äckliga groggar. 🙂
Man räknar väl ca 4cl på en starköl, det gjorde vi på körskolan iaf. Du har ju lätt fått i dig 40cl iaf, antagligen en del till. Fast, det var kanske lättöl och 10-90groggar 🙂
Iaf, någon gång runt 00:00 är det väl lagom att börja tänka på att ge sig ut och köra, men då lär du vara trött istället, så skit i det är mitt råd 😛
March 30, 2003
davidhellmyrs wrote: Tyvärr klassas väl cykel som ett fordon likväl 😛
(nästan 100 % på det... men inte riktigt riktigt säker ändå)
Jo men hur ofta stoppar man någon på cykel? Dessutom måste man ju vara rätt så redigt packad för att man ska vingla så att det väcker uppseende.
October 22, 2002
MrWeizel wrote: [quote=davidhellmyrs]Tyvärr klassas väl cykel som ett fordon likväl 😛
Jepp, cykel räknas som fordon.
Och dessutom är det ett jävligt farligt fordon i vissa lägen 😛
Tyvärr så brukar dom som använder cykeln inte tro att trafikregler gäller för dom. 🙁
Sen så kan man göra sig illa själv på en cykel rejält också. 😛
December 5, 2001
Urax wrote: [quote=davidhellmyrs]Tyvärr klassas väl cykel som ett fordon likväl 😛
Jo men hur ofta stoppar man någon på cykel? Dessutom måste man ju vara rätt så redigt packad för att man ska vingla så att det väcker uppseende.
SoulBurn verkar ju inte vara sååå packad :blink:
September 8, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Krqagyzzz]Kör inte alls idag, det är mitt råd.
annars så tror jag du kan räkna med att bränna cirka 4cl per timme, fast det där är väldigt individuellet.
2cl starksprit/h förbränner man. Men som sagt, tankade du in ordentligt igår, så skall du inte sätta dig i bilen idag. Det kan ju rätt lätt bli så att det tar ett dygn för kroppen att rensa ut. Räkna heller inte tiden från det att du börjat dricka, utan räkna från det att du slutade, så du är på den säkra sidan.
VafaN? dte skulle ju innebära att man är packad 35 timmar när man dricker en hel sjuttis? dte har jag aldrig märkt? 😛
June 28, 2001
Urax wrote: [quote=davidhellmyrs]Tyvärr klassas väl cykel som ett fordon likväl 😛
hehe jag har cyklat onykter för många år sedan, då var jag ganska full och jävlar vad svårt det var !
fast nu när man är lite mer härdad så blir det ju lättare, och oftast så blir man ju nykter när det är dags att dra hem från krogen.
hade jag bott närmare och det varit varmare skulle jag förmodligen ha cyklat till o från krogen regelbundet =)
November 27, 2003
Pierre C wrote: [quote=MrWeizel][quote=Krqagyzzz]Kör inte alls idag, det är mitt råd.
VafaN? dte skulle ju innebära att man är packad 35 timmar när man dricker en hel sjuttis? dte har jag aldrig märkt? 😛
Nej, det innebär att du har alkohol i kroppen 35 timmar efter, men det är inte nödvändigtvis något du känner av 😉
//Andreas
1 Guest(s)