June 28, 2001
enligt nån nykterhetsförening så vill 8 av 10 ha Alkolås på personbilar.
visserligen tycker jag ju att rattfylla är en allmän fara men Jävlar vem orkar igentligen sitta o blåsa i en slang innan man sticker ut med bilen ?
skulle ni göra det ?
att tvångsinsätta alkolås i bilar för folk som är dömda för rattfylla kan jag tänka mig men i alla bilar är ju dömt att misslyckas.
detta måste hindras innan det utvecklas för mkt, vart protesterar man ?
snart kommer vi inte få låv att gå o skita innan man måste rådfråga staten.
November 26, 2002
det enda problemet vad mig beträffar är att en sån inte är helt tillförlitlig.
det är å andra sidan inte bara en nackdel heller.
när man kommer försent till skolan/jobbet: "Äh, alkolåset på bilen dummade sig, jag var tvungen att ta bussen"
jag har hört att det finns nån sån lag i japan eller något dessutom.
February 21, 2003
kadaifi wrote: mm men kan man inte bara be en kompis o blåsa istället 😉 så ja tycker de e meningslöst
Har du kompisar som skulle släppa iväg dig full i en bil? Skulle jag vara nykter och en kompis bad mig blåsa skulle jag antingen köra hem honom eller klappa till honom. Ingen av mina kompisar ska köra ihjäl sig själv eller andra på mitt samvete.
June 3, 2001
Stupid Ass wrote: borde dom inte börja me o strypa alla bilar vid 130km/h eller nåt... d skulle väl ge en del...
Olyckor ja..
Tänk dig följande.
En nisse ligger i 125km/h (jaja det är för fort men nu gör han det) och du vill om för att du vill hem och baja eller ha sex med tjejen eller oxå vill du bara åka fort.
Omkörningssträckan blir då väääldigt lång, se bara på lastbilarna dom inte gör mer än 85 knutar.
Vilket skulle resultera i att man antagligen möter någon och PANG!
Hoppas ni förstår principen.
En sak till... 130km/h.. hur roligt skulle det vara att rejsa på bana eller rakt fram då? 🙂
November 4, 2001
Beex wrote: [quote=Stupid Ass]borde dom inte börja me o strypa alla bilar vid 130km/h eller nåt... d skulle väl ge en del...
o alkolås hos alkodömda givetvis...
men kanske inte i ALLA bilar...
Hur ska man då kunna köra om? 130 räcker väl inte 😕
även fast du gör omkörning får du inte överträda hastighetsgränsen...
November 26, 2002
Beex wrote: [quote=Stupid Ass]borde dom inte börja me o strypa alla bilar vid 130km/h eller nåt... d skulle väl ge en del...
varför ska du köra om någon som kör så snabbt?
(egentligen tycker jag att det är jätteroligt att åka fort =) )
March 20, 2003
chrippaz wrote: [quote=Beex][quote=Stupid Ass]borde dom inte börja me o strypa alla bilar vid 130km/h eller nåt... d skulle väl ge en del...
Säger pojken som inte har körkort och antagligen aldrig kört bil.......
Blåslås för dömda och yrkesförare!
Den som blåser för en full polare istället för att skjutsa/ge pengar till en taxi skulle jag inte vilja kalla vän.......
November 4, 2001
Pim_ wrote: [quote=chrippaz][quote=Beex][quote=Stupid Ass]borde dom inte börja me o strypa alla bilar vid 130km/h eller nåt... d skulle väl ge en del...
Den som blåser för en full polare istället för att skjutsa/ge pengar till en taxi skulle jag inte vilja kalla vän.......
pim vad vet du om det?
June 28, 2001
chrippaz wrote: [quote=Beex][quote=Stupid Ass]borde dom inte börja me o strypa alla bilar vid 130km/h eller nåt... d skulle väl ge en del...
men om någon kör 5km/h långsammare än vad hastighetsbegränsningen ligger på, hur lång tid skulle det inte då ta att köra om någon ?
jag gissar på 1,30 Min.
det känns farligt.
staten är dum.
vägvärket är dummare, nollvision är omöjligt.
March 20, 2003
chrippaz wrote: [quote=Pim_][quote=chrippaz][quote=Beex][quote=Stupid Ass]borde dom inte börja me o strypa alla bilar vid 130km/h eller nåt... d skulle väl ge en del...
pim vad vet du om det?
Om du inte ljuger så skrev du in en annan tråd att du skulle börja skolan av ngn lägre grad, men för all del......du kan ju ha gått om ngra år...
1 Guest(s)