May 23, 2003
October 13, 2001
Åååå...
Finns det någon här på NH som ska börja på MTG gymnasiet i Göteborg (VF)
Själv ska man börja i 2:an på den nya skolan MTG som håller på att byggas nu 🙂
Va ganska ruttet nu när jag gick ur 1:an men det blir nog bättre till hösten, även om det inte kommer vara klart då riktigt..
October 13, 2001
Nej.. men därför tog jag MTG... den sista månaden i 3:an ska man praktisera och när skolan är slut e du kvar på praktiken vilket blir ditt jobb.. det är 110 företag i göteborg som sponsrar MTG.. man kan säga att dem invensterar i arbetare.. + det är deras skylldighet att ta oss när vi är klara med skolan..
MTG är en uppdaterad verision av fordon.. men mkt bättre asså 😉 *tror jag* iallafall vad rektorn säger.. hoho..
May 19, 2003
Jaha... själv ska man börja 9:an till hösten... fick 195p nu i ättan (dåligt va?) Och så har jag ett "MVG Barn" i min klass, han fick 285p, lyx... 😀 Jag vet inte rikitgt hur mycket man behöver för allt... inte vet jag vilket prog. jag ska gå... funderade på EL, men sen så tänkte jag till lite... går man EL så har man inget annat val sedan.... då måste man hålla på med "el-jobb" resten av livet... Jaja... nu är det sommarlov och jag tänker inte tänka på det mer... 😉
November 9, 2002
Freeze wrote: jag går ju bara i 8:an ska börja 9:an men jag vet inte vilket jag ska välja "EL VS It-gymnasiet" hjälp mej npn som gått på it gymansiet(i skövde lr annat)??????????
Jag går på JohnBauer Gymnasiet i Jönköping, om de e de du menar... Tycker de e en hyfsad skola, De kan vara lite stökigt ibland, men helschyssta lärare, och man lär sig mycket som fan, mycket självständigt arbete också!
December 19, 2000
Vamp wrote: Jaha... själv ska man börja 9:an till hösten... fick 195p nu i ättan (dåligt va?) Och så har jag ett "MVG Barn" i min klass, han fick 285p, lyx... 😀 Jag vet inte rikitgt hur mycket man behöver för allt... inte vet jag vilket prog. jag ska gå... funderade på EL, men sen så tänkte jag till lite... går man EL så har man inget annat val sedan.... då måste man hålla på med "el-jobb" resten av livet... Jaja... nu är det sommarlov och jag tänker inte tänka på det mer... 😉
Njaaa det tror ja inte på faktum är att det finns komvux och högskola efter gymnasie för de som inte har bestämt sig för vad de ska bli när de blir STORA ;)... Jag läste exempelvis bygg på gymnasie jobba ett tag som snickare men läste komvux och sen högskola så det är inte hela världen vad man läser på gymnasie... det är inte många av minna kompisar som jobbar med det som de utbildade sig till på gymnasiet så... plugga nått skoj 😉
November 26, 2002
peppe20 wrote: [quote=Marron]Fick 315...ska gå natur på donner i GBG...
alla mvg utom 1 vg!?!?!?!!?!??!
j**la... 👿
hur kan du?
2.
Man får räkna bort ett.
Själv ska jag börja trean på teknikprogrammet, och till alla er som ska börja med det har jag bara en sak att säga: Två mattelektioner om dagen.
Jag hade 235 poäng när jag gick ut. Man behöver inte mer 🙂
October 28, 2002
280p när jag gick ut.
Men då fick man X4 i SO på min förra skola, så MVG i SO = 4 MVG 🙂
2:an nu...
SPEKNEU, riktigt gott program.. mkt plugg, men skoj.. får starta mitt första företag nästa år 😀 Kräver mkt självständigt arbete....
Hade velat gått John Bauer här i ÖSD, men det gick inte, dom har precis byggt skolan...
elare...ja, huvva.
May 10, 2003
April 25, 2003
Grayfox wrote: Era j**vl* MVG barn har 165 poäng och kom in på Industriprogramet....
ja hade 305 poäng... bara för du e lat eller dum behöver du inte låta det gå ut över andra. för övrigt kom ja in på naturvetenskapsprogrammet.
och som killen över också nämde, så är jag inte heller någon pluggis. en swift learner kanske.
July 11, 2002
Öwall:2 matte lektioner om dagen holly shiiit 😮 .
Hur är det i ettan ? Ska börja teknik till hösten.
Skit skraj, komme få ig i alla ämnen 😕
Kan du berätta lite vad man får göra i ettan, samt vilkna ämnen man läser/hur mycket?
Skulle kännas bättre om man visste till vilket paradis/helvette man har kommit :bgrin:
June 28, 2001
Starscream wrote: [quote=Mind]lycka till att få jobb efter samhäll.
Inte speciellt många linjer du får jobb efter gymnasiet alls... el/installation isf, och kanske nåt dagisjobb,städare osv... dvs skitjobb.
saken är det att du inte får någon speciell utbildning av samhäll, utan bara lite allmän samhällskunskap... dvs ingen direkt merit-
2 Guest(s)