November 26, 2002
Smirnoff wrote: Öwall:2 matte lektioner om dagen holly shiiit 😮 .
Hur är det i ettan ? Ska börja teknik till hösten.
Skit skraj, komme få ig i alla ämnen 😕Kan du berätta lite vad man får göra i ettan, samt vilkna ämnen man läser/hur mycket?
Skulle kännas bättre om man visste till vilket paradis/helvette man har kommit :bgrin:
det är ju inte exakt samma överallt,
http://www.utb.boras.se/uk/se/.....pdf/te.pdf
där är min timplan, vilka ämnen jag läser och så.
I ettan var det värst, jag hade fem amttelektioner, fyra kemilektioner, tre fysiklektioner samt lite annat skräp som i princip bara är matte per vecka =/
men i tvåan blev det roligare, och det verkar som att det kommer bli jätteroligt till hösten.
Fråga PaiN och Biblo också, tror de går samma program.
Finns säkert flera också.
February 3, 2003
Smirnoff wrote: Grayfox: Vadå mvg barn? asså för mina betyg hdvändigaste och fick 245 poäng :)Industriprogrammet är ju ett lodar prograar jag inte kämpat speciellt hårt med, gjorde allra nöm, men va glad eftersom du kommer få jobb direkt medan vi idioter får slita vidare 😡
Förövrigt så sökte jag till Teknik, kommer få besked 30e juni, ganska säker att jag kommer in eftersom intagningspoängen låg på 160 och 35% var lediga.
Om jag inte kommer in så lovar jag bjuda hela NH på en Smirnoff^ice 8)Undrar en sak, ni som sökte till Gymnasiet hur sökte ni?
Var det gamla vanliga "konventionella" sättet att kryssa i vilket program man vill gå i sedan skriver päronen på, eller via Internet?
Våran skola hade via internet..
TEKNIK RULAR!!!!!!!haha går där nu ska börja 2:an nu te hösten...Fan vi hade 195 intagnings p i teknik...Fick 210 😀 hahaha hoppas de går bra för dej iaf
May 23, 2002
Ni som har äckligt bra betyg, vad har ni för det egentligen? Grundskolebetygen spelar ingen roll när man kommit in på gymnasiet. Jag har 240 poäng eller nåt och det krävdes 90 för att komma in på teknik. Pluggade hyfsat i 7:an och 8:an, sov sen genom 9:an och levde på de betygen jag hade från föregående år... fjäskade lite för lärarna så gick allt bra 🙂
March 24, 2003
March 6, 2003
Öwall wrote: du tar betyget * poängen på kursen, lägger ihop allt och delar med sammanlagda antalet poäng.
Du vill definitivt ha ett bra betyg på ditt projektarbete iallfall.
vad har betygen för poäng? är det oms i högstadiet eller?
Och varför vill jag definitivt ha bra betyg på projekt arbetet?=) för att det ger en stor del av betygen eller?
November 26, 2002
MrL0vep@nts wrote: [quote=Öwall]du tar betyget * poängen på kursen, lägger ihop allt och delar med sammanlagda antalet poäng.
Du vill definitivt ha ett bra betyg på ditt projektarbete iallfall.
vad har betygen för poäng? är det oms i högstadiet eller?
Och varför vill jag definitivt ha bra betyg på projekt arbetet?=) för att det ger en stor del av betygen eller?
samma poäng som i högstadiet.
projektarbetet är en bra merit i arbetslivet.
March 20, 2001
Smirnoff wrote: Öwall:2 matte lektioner om dagen holly shiiit 😮 .
Hur är det i ettan ? Ska börja teknik till hösten.
Skit skraj, komme få ig i alla ämnen 😕Kan du berätta lite vad man får göra i ettan, samt vilkna ämnen man läser/hur mycket?
Skulle kännas bättre om man visste till vilket paradis/helvette man har kommit :bgrin:
det är ganska mycket matte i början. Men matte A är i prcincip repetion på matten som man hade i 9:an. Sen har du fysik A och kanske kemi A(vi hade det nu i tvåan). Då blir det mycket pluggande. Första året som vi hade teknikprogramet på våran skola fick 90% ig i kemi så dom flyttade det till andra året.
Själv så hade jag 205 poäng när jag gick ut 9:an och nu har jag lite över 16.0 i medel(inget G eller ig). Själv så läser jag teknik och företagnade med inrikitning på cnc. På mitt iv så läser jag fysik B och ska ha matte D till hösten, och förhoppningsvis matte E oxå. Om det blir till hösten eller till våren vet jag inte. Jag har just nu läst minst 50 kanske 100 poäng mer än vad man ska och jag tror att det blir 50 eller 100 till. Vilket innebär att jag kommer att läsa 2600-2700 H och man ska läsa 2500. 50 av dom poängen som jag läst för mycket är cad A och vi har även läst cad B men det ingick i inriktningen, vi kanske får läsa cad C nu oxå.
Och ett tips till er alla som ska börja på gymnasiet. Häng med på lektionerna. Det blir så jävla mycket lättare då.
1 Guest(s)