February 12, 2002
Jag --> Hej. Ja heter Kråkan. 🙂 Å jag brukar använda postens service för att skicka och beställa saker ibland.
Gruppen --> "Heeeeej! Kråkan!"
Gruppledare --> "Det var modigt av dig att du delade de med oss, första steget är ju trots allt att inse vad problemet är" *stort och förståeende leende* (= 😀 ) "Det är bara det att du kommit fel, de här är anonyma frimärksslickare..."
Aja, i alla fall. Är de nån mer än jag som tycker att hela postverksamheten verkar bestå ev en samling inkompitenta människor? Hur många procent av de som skickas hanteras på rätt sätt å hur mycket är inte skadat när de kommer fram till dig? :arg:
De verkar först och främs aldrig ha koll på om sakerna kommit fram å var de håller hus, trots att de står att de anlänt. Man måste helt enkelt åka dit å peka på paketet åt dem.
De verkar ibland som om de kört vollyboll med paketen när de kommer fram eller så får man se nån fet jäkel komma med ens splitternya 21 tums trinitron skärm på en liten bärvagn, smått jogglunkande (så som feta personer gör när de jäktar) med ett sånt där leende på läpparna som bara får dig att känna hur gjärna du vill trycka hans ansikte mot asvalten och skrobba. Se honon snava å rula runt paketet ett varv för att sedan ta upp det på vagnen igen för att fortsätta sitt flytande framåt med samma leende på läpparna för att sedan överlämna paketet som om inget hade hänt.. Vet att ja använder de här ofta, men att köra upp en flaggstång i röven på folk är grovt undervärderat...
Många av mina leksaker med kalle anka har varit sönder...
May 10, 2002
dyra, långsamma och med "nya" posten så är det dålig service också. Jag klappar som bara den.
När jag skickar saker så använder jag istället bussgods, trevlig personal, hälften(oftast i mina fall iaf) så billiga som posten och snabba(här från byn till sundsvall tog 5timmar när jag skickade ett paket med dem senast). Behöver inte vara rädd att något ska gå sönder heller, en kille i dalarna skickade en gitarr till mig i endast ett vaderat tygfodral(tokfan) och den hade inte tagit någon skada alls.
Säg något positivt posten som inte bussgods har?
Edit: eller förresten, säg något positivt om posten överhuvudtaget! :bgrin:
August 16, 2002
abishai wrote:
Edit: eller förresten, säg något positivt om posten överhuvudtaget! :bgrin:
man kan skicka paket på typ ica/konsum/kiosken? jag tycker att posten är najs som fan... sen så tycker jag att man inte ska vara dumsnål o skicka saker som går sönder dåligt packade... det är då som saker går sönder... jag paketerar alltid mina saker bra, och har inte haft några problem (ja förutom en gång men ehm... dumsnål var jag)...
jag har köpt skumplast o 40st vadderade kuvert o omslagspapper o grejjer från kontorsvaruhuset... aldrig nåt som går sönder när man skickar så... sen så har jag aldrig haft några problem med posten, förutom en gång då jag inte fick min avi, men då var det bara o skriva ut kolli-id från teh intarwebb o visa upp...
February 12, 2002
Kizo wrote: [quote=obelix]Jag stör mig mer på inkompetenta skitstövlar som gör sig lustiga över tex överviktiga... :D/
Jo... Men om man blivit kraftig enbart på grund av Cola så kan man väl få reta dom lite? :bgrin:
Å de finns fler sånna än ni tror.. Cola är faaaarligt.... :cy:
September 28, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Kizo][quote=obelix]Jag stör mig mer på inkompetenta skitstövlar som gör sig lustiga över tex överviktiga... :D/
Jo... Men om man blivit kraftig enbart på grund av Cola så kan man väl få reta dom lite? :bgrin:
Å de finns fler sånna än ni tror.. Cola är faaaarligt.... :cy:
inte tillräckligt farligt för att vara utan det 😉
2 Guest(s)