December 2, 2002
Om du nu är allvarlig vilket jag betvivlar så kan jag ju säga att det finns två typer, vissa säger att det finns tre, av strålning. Elektromagnetisk, högfrekvent och lågfrekvent elektrisk strålning. Använder man ett ojordat uttag ökar den elektriska strålningen med 10 ggr om man gämför med en dator som är jordad. Detta testade jag men det var inte den strålningen jag var allergisk mot. Så det fick bli ett skärmfilter istället. Ett sånt tar bort ca 99% av den elektromagnetiska strålningen och nu är allt bra igen. Skärmfiltret kopplas även det till att jordat uttag alternativt att man skruvar fast sladden från filtret i chassit(man får kolla att det är jordat först) En TFT-skärm har ingen elektromagnetiskt strålning, men den har den andra typen av strålning! Man blir ju tyvärr inte så söt när man är allergisk heller... Man blir röd runt ögonen. Och fnasig oxo för den deleb osso kliar det... Inte bra alls!! 🙂
October 28, 2002
ett filter som tar bort strålning...måste vara skönt för ögonen...vad kostar ett sånt?? blir det sämre bild o så??
Chrippaz, förstår varför du är intresserad, din avatar säger allt. Men det måste vara något värre som skapat det där ansiktsuttrycket...mkt mkt värre... :bgrin: 8)
4års användande av en onoff dator kanske?? jag vet hur man blir...har satt djupa spår i min själ.
1 Guest(s)