May 17, 2002
HELIX wrote: Alltså.. Reklamradio får bara sändas mellan 87 - 108mhz eller nåt.. Det finns ju signaler som sänds på 3GHz bandet och så också...
jag tror inte på att han söker efter en frekvens som en radiosignal sänds på utan mer på hur högt den högsta tonen som sänds med radio är..
August 27, 2003
Too bad...
Ingen svarade inom timelimit därför vann jag. Glömde jag säga att priset var en cabbad Ferrari med ett dussin nakenmodeller?. Lutar åt att jag tar priset då.
Nästa fråga då: *enkel*
"Det finns en kärna av pur diamanti i ett Unix-system (i motsats till Dos och Windows som närmast är lager på lager av skräp, utan någon stabil bas någonstans och sedan lite glitter på för att det ska se lite bra ut"
Svaret på förra frågan var: Bjarne Stroustrup, mannen bakom C++
EDIT: för sent callistah 🙁
June 20, 2002
Ras Tafari är namnet som Etiopiens kejsare Haile Selassie bar innan han blev krönt till just kejsare.
Rastafarianhängarnas Messias.
Edit: Pluspoängen går bort. Vet inte om jag klassas som "typiskt reggaefolk" men jag lyssnar nästan uteslutande på Reggae, och ordet har ingen som helst betydelse för mig.
Edit2: Tror iofs jag börjar fatta var du vill komma med pluspoängen nu.
Rastafarin fick sitt genomslag iom Bob Marley som var en "hyfsat" stor reggaeartist.
3 Guest(s)