September 7, 2001
August 14, 2001
Alltså jag tycker inte ni borde ta bort det. Pga:
1. Det påverkar inte alla dom andra forumen.
2. Tycker man att det är dåligt med allmännt snack så behöver man väl inte gå in där? Eller är det något tvång?
3. Det är där som man lär känna folk bättre.
4. Allt det här startade pga ett antal MYCKET gnälliga små människor som vi nu slipper Kan det bli bättre än så?
---------------------------------------->
Visa ord inte sant?..
December 23, 2000
August 2, 2001
Skulle inte ha något emot att det försvinner skriver ändå knappt några inlägg här. För den form av chattande som ofta förekommer här finns det andra ställen.
Mycket beroende på en låg mognads grad bland en del så verkar många trådar här spåra ur och leda till Flamewars och då ej endast i allmäntdelen (fast oftast här). Medans exempelvis på dvdforum.nu klarar sig från sådant mycket beroende på hårda moderatorer som inte tolerar dylikt betende.
August 21, 2001
Jag tycker det skall vara kvar.
Som tidigare nämnt, det påverkar inte de andra delarna av forumet snarare tvärtom, det kan fungera som en ventil.
Sen är det faktiskt frivilligt att ta sig in här och ge sig in i diskutionerna (som visst, har varit lite väl oseriösa på sistone). Vad som behövs är fler Moderatorer som orkar ta sig an denna tråden. Detta säger jag inte för att klanka ner på de som finns, de gör ett bra jobb men allmänt är ett stor jobb och bördan bör delas av många. Då kommer ju givetvis frågan vart man skall hitta fler bra moderatorer... det kan jag inte svara på..
Ha en fortsatt bra dag.
July 25, 2001
On 2001-11-25 22:02, Affix wrote:
Det kan nog bli lite dött och det finns ju faktiskt vettiga allmänna saker att diskutera. Jag tycker nog vi ska ha kvar Allmännt som det är men moderatorerna kan ju skärpa lagarna på vad man får starta för trådar.
Isåfall ta bort de irriterande "pollarna" Vad dricker ni för läsk? Vad lyssnar ni på för musik? Vilken bil är bäst? Etc....
October 9, 2001
Vad menas med "oseriösa" inlägg...
Om det betyder grundläggande frågor från nybörjare, frågor som alltid tycks dyka upp högst upp på forumen om och om igen m.m
Så kan ju en lösning vara en FAQ-tråd högst upp inom varje forumdel, där bra att veta frågor inom överklockning/moddning m.m besvaras för dom som är nya i ämnet men som vill lära sig..
exempel, se länken i tråd https://www.nordichardware.com.....m=1&4
(Va bara en ide... el. detta kanske har diskuterats förut.. vad vet jag, rycker på axlarna )
September 20, 2001
Det kan vara en relativt bra lösning. Men jag förstår inte riktigt vad ett "allmänt it-forum" skulle handla om, som inte täcks upp av övriga ämnen? Och frågan är då, vad får man prata om där, Törs man skriva en fråga "off topic", utan att riskera att man bli raderad/bannad etc?
För som andra sagt tidigare, folk har ju andra intressen också, och det är inte säkert att man har lust och leta rätt på ett annat forum, för att få ställa en annan fråga. Det kan ju vara trevligare och diskutera med folk man "känner".
Men därmed inte sagt att det ska få fortsätta på det viset som de e nu. Med smutskastning och personangrepp till höger och vänster. Om ni beslutar er för att behålla allmänt ett tag till, moderera hårdare isåfall.
De va lite tankar från mig..
Ha de gott därute allihopa
// Marie
June 17, 2001
Nja, jag vet inte riktig om detta är den riktiga lösningen.
Det finns mycket annat just IT som man ibland behöver hjälp med ibland.
Med tanke på att det finns så mycket folk här så tycker jag att man skulle kunna fråga det mesta i detta underbara forumet.
Även om datorer är mitt största intresse (förutom brudar) så skulle jag kunna vilja ställa tex en geografisk fråga eller något annat som inte är IT relaterat.
Vi som är Moderatorer och Admins får helt enkelt ta i med hårdhandskarna när det gäller totalt meningslösa inlägg.
Tex att folk sitter och diskuterar om saker som dom skulle kunna ta på ICQ istället.
Det finns vissa allmäna värderingar som man kanske är lite osäker på och skulle vilja veta hur folk gör och agerar i dessa situationer.
Så jag lägger min röst på att vi ska ha det kvar men med lite striktare regler än innan.
/Alex aka WIGGER
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
1 Guest(s)