May 23, 2001
Idag fick jag ett paket på posten min Western Digital hårddisk som jag haft inne för garantiärende, jag fick en sprillans ny och det fungerar fint.
Nu till det roliga! WD hårddisken var/är min systemdisk jag orkade inte installera systemet på någon annan disk så jag har varit utan dator i någon vecka. Jag köpte även ett kontrollerkort under den tiden eftersom jag varit utan cdrom/cdbrännare för jag har nyligen inhandlat en Seagate disk (även där all backup låg). Jag kopplar in allting, installerar XP hittils fungerar allt bra. Jag kommer in i XP och ser då att mitt kontrollerkort ej har hittats, ser senare att det inte ens hittas i BIOS. Jag börja pilla hit och dit ringer folk som har lika kontrollerkort som mig (Promise). Testar avaktivera de IDE kanaler som sitter på BIOSen eftersom de kanske slår ut mitt kontrollerkort. Flyttar runt kontrollerkortet på olika PCI platser, rycker ur alla andra PCI kort och testar kontrollerkortet i varenda PCI plats, ingenting fungerar.
Nåja tänker jag, kan ju i alla fall sätta i min Seagate disk och installera alla drivrutiner, program m.m som ligger på den. Då brakar helvetet lös. Disken börjar snurra upp sen så låter det typ wipp eller nått sånt ljud. Den går inte igång, fick igång den engång och då hängde sig windows när jag gick in på den.
VAFAN MIN WD DISK KRASCHA JU NYSS VAD ÄR DET FÖR FEL?
Fel på moderkortet ?
Varför fungerar inte kontrollerkortet?
Varför kraschar mina diskar?
Varför får inte jag ha en hel dator?
Funderar seriöst på att sälja den till högstbjudande, är en P3 800 MHz, 128+64 SDram (128:at är Kingston 2 cas). GeForce 4 TI 4200 (PoV med de där snabba minnena), 1st 30 GB WD disk 7200 rpm nyss utbytt, 1st Seagate 20 GB 5400 rpm, 1st Seagate 80 GB Barracuda 4 7200 rpm (garantikvar är dock lite halvtrasig är den som jag beskriver ovanför) 1st 120 GB Maxtor 5400 rpm. 1st CD brännare, Acer 10x8x32x. 17" AOC skärm fungerar fint kan dock inte ha sån hög HZ på upplösningar högre än 1152*xx, xx står för jag vet inte va som är bakom 1152. Chassie är ett Addtronics 7896A med plexifönster modd på sidan.
Bud eller uppmuntrande ord behövs nu.
July 11, 2002
stackare tycker synd om dig..
Min hårddisk brakade igen efter över 3 år arbete dag och natt.
Sen så var jag hårddisk lös i 1 månad, och nu så köpte jag en Seagate 80gb. och den funkar.
Men nu funkar inte mitt ljudkort, så ingen porrfilmstittande blir det inte på ett tag 😛
Du kanske har ett pci ljuddkort som du säljer?
May 23, 2001
Visst har ju ett Soundblaster 128, kan ju sälja datorn i delar 🙂
hehe jaja, jag skrev det jag gjorde efter att jag konstant fipplat med datorn i 3-4 timmar kan lova att jag va trött på skiten. Gick ner och la mig i soffan och nu när man fått lite distans till det hela så inser man att faktiskt Promise kortet kan vara trasigt, inte ofta det inträffar men vem vet. Men det man grämer sig över är ju att Seagate disken som var på 80 GB verkar har gått sönder, den hade jag all backup på, känns lite jobbigt.
Ska väl in me kortet där jag handlade det igår och se till så de testar det sen harj ag ju garanti kvar på hårddisken så det ordnar sig nog. Men nog fan känner man sig nere.
November 16, 2002
hehe stackare där stormaz, jag, du och resten av världen vet nog hur det e med krånglande datorer (lr kommer att veta inom sinom tid) men det e ingen anledning till att sälja skiten och sluta använda din kära vän
blev lika sur med min första amd men det e en annan historia som e allt för lång och irriterande för att dra nu men krya på dig lr nåt och gräma dig inte mer
SHIT happens 😀 😀
1 Guest(s)