January 21, 2003
kutlo wrote: Ska jag få en batong i huvudet för att jag inte lyder order... ?
Det jag vill säga är att om polisen aggerat mer professionellt skulle inget hända.
Jodå, en batong i huvudet, så lär du dig att lyda order.
Märkligt att *ungdomar* kastar sten mot polisen. Vad är det för *normala* personer som gör sådant.
Polisen borde få skjuta alla stenkastarna. Det kan man sen kalla för självförsvar.
March 31, 2003
Delph1 wrote: [quote=kutlo]Kpistar finns väl för fan överallt
Nej, det gör det inte.
kutlo wrote: Jag var själv där, fick nästan själv en omgång :banghead:
Skyll dig själv och gör som polisen säger nästa gång.
//Andreas
Så polishusen i sthlm, gbg och resten av sverige skulle inte kunna bli beskjutan för att alla kpistar finns i stälje.. okej.
Ja, jag var på fel plats (tyvärr) men fjortisen var gripen länge sen, polisen kunde dragit därifrån...
March 11, 2003
kutlo wrote:
Ja, jag var på fel plats (tyvärr) men fjortisen var gripen länge sen, polisen kunde dragit därifrån...
Det är polisens uppgift att stanna på platsen tills det lugnar ner sig. Det är p.g.a. av dig och dina kompisars attitydproblem som den här sortens skit förekommer.
March 31, 2003
denstore wrote: [quote=kutlo] Ja, jag var på fel plats (tyvärr) men fjortisen var gripen länge sen, polisen kunde dragit därifrån...
Det är polisens uppgift att stanna på platsen tills det lugnar ner sig. Det är p.g.a. av dig och dina kompisars attitydproblem som den här sortens skit förekommer.
Vi var faktist på väg hem när polisen börja slå på folk, jag har 2km hem så jag och mina polare som har "attitydsproblem" satt och väntade i busshållsplatsen. Vad tror du jag gör när jag ser ett 10 tal poliser komma springades mot mig ?
March 31, 2003
Dehman wrote: [quote=kutlo]Ska jag få en batong i huvudet för att jag inte lyder order... ?
Det jag vill säga är att om polisen aggerat mer professionellt skulle inget hända.
Klart du ska. Du ser ju ut som en motståndare då du inte lämnar platsen när de säger det.
Jag satt i en busshållsplats och väntade på bussen, dom behöver inte slå på alla dom ser.
December 29, 2003
kutlo wrote: [quote=Delph1][quote=kutlo]Kpistar finns väl för fan överallt
Nej, det gör det inte.
//Andreas
Så polishusen i sthlm, gbg och resten av sverige skulle inte kunna bli beskjutan för att alla kpistar finns i stälje.. okej.
Du kunde väl ha dragit därifrån då dom sa till alla.
March 11, 2003
kutlo wrote:
Vi var faktist på väg hem när polisen börja slå på folk, jag har 2km hem så jag och mina polare som har "attitydsproblem" satt och väntade i busshållsplatsen. Vad tror du jag gör när jag ser ett 10 tal poliser komma springades mot mig ?
Men varför stanna när polis uppmanar en att lämna platsen? Och väntande på bussen är inte en ursäkt. Hade detta varit i något annat land än sverige, så hade folk sprungit från platsen som gaseller, och de som var korkade nog att stanna hade fått äta batong tills de inte kunde ta ett steg till.
Vad är det för jäkla påfund att hålla på att käfta med polis, och kasta sten på dem? Om man ens finns i närheten när sånt pågår borde man spärras in tills man får vett i huvudet.
March 31, 2003
Spinnjonte wrote: [quote=kutlo][quote=Delph1][quote=kutlo]Kpistar finns väl för fan överallt
Nej, det gör det inte.
//Andreas
Jag gjorde det till slut, varför börjar det här helt plötsligt handla om mig 🙄
Jag tycker bara att det var fel med 50 poliser för gripandet av en fjortis.
March 11, 2003
kutlo wrote:
Jag gjorde det till slut, varför börjar det hör helt plötsligt handla om mig 🙄
Det handlar om dig för att du sade att du var där, och nästan fick stryk.
Och nej, det krävdes inte 50 poliser för att ta in en unge. Det krävdes 50 poliser att hålla koll på ett par hundra idioter som anser det självklart att käfta med polisen.
March 31, 2003
denstore wrote: [quote=kutlo] Du kunde väl ha dragit därifrån då dom sa till alla.
Jag gjorde det till slut, varför börjar det hör helt plötsligt handla om mig 🙄
Det handlar om dig för att du sade att du var där, och nästan fick stryk.
Och nej, det krävdes inte 50 poliser för att ta in en unge. Det krävdes 50 poliser att hålla koll på ett par hundra idioter som anser det självklart att käfta med polisen.
Om dom inte fanns 50 poliser där så skulle det inte dom där idioterna finnas där. Onödigt att kalla in dom, det fanns inga idioter där innan poliserna.
Vi kan väl sluta snacka om vad jag gjort, det känns som att folk här börjar ogilla mig...
October 18, 2002
Bygg en stor mur runt om hela området och låt självsannering råda. Det låter som någe som skulle passa kutlo oxå. Låter iaf som så på dig?
Nästa gång ett gäng kommer och ska råna dig eller spöa skiten ur dig, polisen kommer. Vad säger du då? Stick här ifrån, nu behövs inte?
November 27, 2003
kutlo wrote: Så polishusen i sthlm, gbg och resten av sverige skulle inte kunna bli beskjutan för att alla kpistar finns i stälje.. okej.
Absolut inte det jag menade. Det finns inte k-pistar överallt för det är inte ett vapen man innehar normalt som minderårig och inte heller ett vapen som cirkulerar fritt bland folk hur som helst så på sätt och vis nej.
Stöter man på en person med k-pist som dessutom är minderårig så anser jag att man har sin fulla rätt att kalla in förstärkning. Man går inte runt med en sådan på stan. Måste vara det mest vårdslösa jag hört på år och dar.
//Andreas
March 31, 2003
Delph1 wrote: [quote=kutlo]Så polishusen i sthlm, gbg och resten av sverige skulle inte kunna bli beskjutan för att alla kpistar finns i stälje.. okej.
Absolut inte det jag menade. Det finns inte k-pistar överallt för det är inte ett vapen man innehar normalt som minderårig och inte heller ett vapen som cirkulerar fritt bland folk hur som helst så på sätt och vis nej.
Stöter man på en person med k-pist som dessutom är minderårig så anser jag att man har sin fulla rätt att kalla in förstärkning. Man går inte runt med en sådan på stan. Måste vara det mest vårdslösa jag hört på år och dar.
//Andreas
Den feta förstärkningen fanns där långt före kpisten.
October 22, 2002
denstore wrote: [quote=kutlo] Ja, jag var på fel plats (tyvärr) men fjortisen var gripen länge sen, polisen kunde dragit därifrån...
instämmer.
4 Guest(s)