Allt är polisens fel?!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Allt är polisens fel?!
zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
sp_UserOfflineSmall Offline
949938
September 13, 2005 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: Ska jag få en batong i huvudet för att jag inte lyder order... ?

Det jag vill säga är att om polisen aggerat mer professionellt skulle inget hända.

Jodå, en batong i huvudet, så lär du dig att lyda order.
Märkligt att *ungdomar* kastar sten mot polisen. Vad är det för *normala* personer som gör sådant.
Polisen borde få skjuta alla stenkastarna. Det kan man sen kalla för självförsvar.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
949939
September 13, 2005 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: Kpistar finns väl för fan överallt

Nej, det gör det inte.

kutlo wrote: Jag var själv där, fick nästan själv en omgång :banghead:

Skyll dig själv och gör som polisen säger nästa gång.

//Andreas

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
949943
September 13, 2005 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller helt med, slå ner packet med batonger och så borde polisen få tazers(stavning?) så dom kan ge fanskapen elchocker!! helt rätt, det är inte polisens fel!

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
949944
September 13, 2005 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=kutlo]Kpistar finns väl för fan överallt

Nej, det gör det inte.

//Andreas

Så polishusen i sthlm, gbg och resten av sverige skulle inte kunna bli beskjutan för att alla kpistar finns i stälje.. okej.

Ja, jag var på fel plats (tyvärr) men fjortisen var gripen länge sen, polisen kunde dragit därifrån...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
949950
September 13, 2005 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote:
Ja, jag var på fel plats (tyvärr) men fjortisen var gripen länge sen, polisen kunde dragit därifrån...

Det är polisens uppgift att stanna på platsen tills det lugnar ner sig. Det är p.g.a. av dig och dina kompisars attitydproblem som den här sortens skit förekommer.

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
949953
September 13, 2005 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=kutlo] Ja, jag var på fel plats (tyvärr) men fjortisen var gripen länge sen, polisen kunde dragit därifrån...

Det är polisens uppgift att stanna på platsen tills det lugnar ner sig. Det är p.g.a. av dig och dina kompisars attitydproblem som den här sortens skit förekommer.

Vi var faktist på väg hem när polisen börja slå på folk, jag har 2km hem så jag och mina polare som har "attitydsproblem" satt och väntade i busshållsplatsen. Vad tror du jag gör när jag ser ett 10 tal poliser komma springades mot mig ?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
949954
September 13, 2005 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: Ska jag få en batong i huvudet för att jag inte lyder order... ?

Det jag vill säga är att om polisen aggerat mer professionellt skulle inget hända.

Klart du ska. Du ser ju ut som en motståndare då du inte lämnar platsen när de säger det.

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
949957
September 13, 2005 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=kutlo]Ska jag få en batong i huvudet för att jag inte lyder order... ?

Klart du ska. Du ser ju ut som en motståndare då du inte lämnar platsen när de säger det.

Jag satt i en busshållsplats och väntade på bussen, dom behöver inte slå på alla dom ser.

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1407
949961
September 13, 2005 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: [quote=Delph1][quote=kutlo]Kpistar finns väl för fan överallt

Nej, det gör det inte.

//Andreas

Så polishusen i sthlm, gbg och resten av sverige skulle inte kunna bli beskjutan för att alla kpistar finns i stälje.. okej.

Du kunde väl ha dragit därifrån då dom sa till alla.

denstore
Member
Medlem
949962
September 13, 2005 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote:
Vi var faktist på väg hem när polisen börja slå på folk, jag har 2km hem så jag och mina polare som har "attitydsproblem" satt och väntade i busshållsplatsen. Vad tror du jag gör när jag ser ett 10 tal poliser komma springades mot mig ?

Men varför stanna när polis uppmanar en att lämna platsen? Och väntande på bussen är inte en ursäkt. Hade detta varit i något annat land än sverige, så hade folk sprungit från platsen som gaseller, och de som var korkade nog att stanna hade fått äta batong tills de inte kunde ta ett steg till.
Vad är det för jäkla påfund att hålla på att käfta med polis, och kasta sten på dem? Om man ens finns i närheten när sånt pågår borde man spärras in tills man får vett i huvudet.

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
949966
September 13, 2005 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Spinnjonte wrote: [quote=kutlo][quote=Delph1][quote=kutlo]Kpistar finns väl för fan överallt

Nej, det gör det inte.

//Andreas

Jag gjorde det till slut, varför börjar det här helt plötsligt handla om mig 🙄

Jag tycker bara att det var fel med 50 poliser för gripandet av en fjortis.

denstore
Member
Medlem
949968
September 13, 2005 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote:

Jag gjorde det till slut, varför börjar det hör helt plötsligt handla om mig 🙄

Det handlar om dig för att du sade att du var där, och nästan fick stryk.
Och nej, det krävdes inte 50 poliser för att ta in en unge. Det krävdes 50 poliser att hålla koll på ett par hundra idioter som anser det självklart att käfta med polisen.

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
949978
September 13, 2005 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=kutlo] Du kunde väl ha dragit därifrån då dom sa till alla.

Jag gjorde det till slut, varför börjar det hör helt plötsligt handla om mig 🙄

Det handlar om dig för att du sade att du var där, och nästan fick stryk.
Och nej, det krävdes inte 50 poliser för att ta in en unge. Det krävdes 50 poliser att hålla koll på ett par hundra idioter som anser det självklart att käfta med polisen.

Om dom inte fanns 50 poliser där så skulle det inte dom där idioterna finnas där. Onödigt att kalla in dom, det fanns inga idioter där innan poliserna.

Vi kan väl sluta snacka om vad jag gjort, det känns som att folk här börjar ogilla mig...

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
949981
September 13, 2005 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker polisen gjorde helt rätt, och kanske borde kutlo lyssna på polisen nästa gång?

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
949983
September 13, 2005 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Bygg en stor mur runt om hela området och låt självsannering råda. Det låter som någe som skulle passa kutlo oxå. Låter iaf som så på dig?

Nästa gång ett gäng kommer och ska råna dig eller spöa skiten ur dig, polisen kommer. Vad säger du då? Stick här ifrån, nu behövs inte?

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
949984
September 13, 2005 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: jag tycker polisen gjorde helt rätt, och kanske borde kutlo lyssna på polisen nästa gång?

Men jag gjorde det, det enda jag gjorde var att sitta och titta på dom från busshållsplatsen (bussarna kommer varje timma natttid)

Slut diskuterat om mig.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
949985
September 13, 2005 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: Så polishusen i sthlm, gbg och resten av sverige skulle inte kunna bli beskjutan för att alla kpistar finns i stälje.. okej.

Absolut inte det jag menade. Det finns inte k-pistar överallt för det är inte ett vapen man innehar normalt som minderårig och inte heller ett vapen som cirkulerar fritt bland folk hur som helst så på sätt och vis nej.

Stöter man på en person med k-pist som dessutom är minderårig så anser jag att man har sin fulla rätt att kalla in förstärkning. Man går inte runt med en sådan på stan. Måste vara det mest vårdslösa jag hört på år och dar.

//Andreas

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
949986
September 13, 2005 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag visste att jag skulle få massa skit för mina inlägg. Jag är inte kriminell, jag bråkar aldrig, käftar aldrig mot snuten. Jag var på fel plats helt enkelt, en ren slump och av det JAG såg tycker jag att polisen aggerade fel.

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
949988
September 13, 2005 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=kutlo]Så polishusen i sthlm, gbg och resten av sverige skulle inte kunna bli beskjutan för att alla kpistar finns i stälje.. okej.

Absolut inte det jag menade. Det finns inte k-pistar överallt för det är inte ett vapen man innehar normalt som minderårig och inte heller ett vapen som cirkulerar fritt bland folk hur som helst så på sätt och vis nej.

Stöter man på en person med k-pist som dessutom är minderårig så anser jag att man har sin fulla rätt att kalla in förstärkning. Man går inte runt med en sådan på stan. Måste vara det mest vårdslösa jag hört på år och dar.

//Andreas

Den feta förstärkningen fanns där långt före kpisten.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
949989
September 13, 2005 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=kutlo] Ja, jag var på fel plats (tyvärr) men fjortisen var gripen länge sen, polisen kunde dragit därifrån...

instämmer.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 415
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL