August 11, 2001
Alltså, frågan är om jag ens ska bemöda mig med att svara.
Hursomhelst så är det alldeles för mycket pjoskande med kriminella. Ge polisen lite lösare tyglar för att rensa upp. Svensk eller inte, såna här beteenden får bara inte förekomma.
Jag är 30+ idag, och när jag var liten så fanns det på sin höjd några alkoliserade finnar som störde ordningen. Det som hänt på sista tiden är tamejfan skrämmande.
:cy:
Egentligen skulle man kasta ut alla som inte håller normen till en öde ö nånstans så får dom slå ihjäl varandra där. Svensk eller inte!
Edit: Det bostadsområde där detta hände är i sig skrämmande. Jag skulle kolla lägenhet där för många år sedan och bad en taxichaffis om köranvisning. Han varnade mig för att ens sätta min fot där. Skottlossning varje dag, enligt honom..... :cy:
October 22, 2002
Edit: Det bostadsområde där detta hände är i sig skrämmande. Jag skulle kolla lägenhet där för många år sedan och bad en taxichaffis om köranvisning. Han varnade mig för att ens sätta min fot där. Skottlossning varje dag, enligt honom.....
usch vad folk gillar att krydda, det gör folk över allt.
jag har varit i rosengård under hela sommaren, inte ett skit har hänt framför mig, jag brukade omgås ute på kvällarna och komma väldigt sent hem. Nästa dag så ser man en massa skit på tidningen, då kan man undra sig varför man aldrig själv (åtminston jag) set något hända/ fått något hända mot en själv:S
May 12, 2001
Om en "stor" folkmassa inte skingras enligt polisens lagriktiga order, vattenkanon eller gummikulor!
Alternativt tazer, eller elpistol.
KÄFTA INTE MED POLISEN (om du inte är beredd att ta konsekvenser)
OBS: Med du i föregånde mening menar jag inte Kutlo, bara för att klargöra... 🙂
March 14, 2004
Något är fel med dagens samhälle då man inte ens lyssnar på polisen.
Om någon är intresserad av att veta så är över 10.000 vapen på drift i Sverige sedan 10 år tillbaka. Varje år försvinner ca 30 automatvapen från FM (ak5:or, ak4:or och k-pistar). Kastade in detta då det var snack om att det var lätt att få tag i k-pistar.
Edit: Glömde källan, http://www.aftonbladet.se/vss/.....56,00.html
March 31, 2003
CasO wrote:
Med du i föregånde mening menar jag inte Kutlo
fan va orättvist att alla hoppas på honom 😛 chilla ner aight 😉
Kutlo: tips till dig, när något händer någonstans i världen, säg inte att du var där, säg istället att du var hemma.
Eller hur... 🙄
EDIT: http://www.expressen.se/index......p?a=435435
EDIT2: Polisen har blivit anmäld....
Kutlo goes offline.
June 26, 2004
En sak är då klar och det är att hela samhället håller på att rasa ihop, våldet sprider sig en farsot!
När jag var tonåring i början av -80talet så såg inte samhället ut på det här sättet, mord och grov misshandel var mer en sensation, idag är det vardagsmat.
Kanske mycket beroende på att droger inte var lika utbrett, samt så hade vi en helt annan uppfostran som gjorde att man fick en spärr som sa
vad som var rätt eller fel.
Konstigt nog så är den uppfostran vi fick helt fel idag enligt banpedagoger.
Men tydligen så var det någonting som var rätt då
och helt fel nu.
Visst slogs vi även då, men det var på ett helt annat sätt, man behövde då inte oroa sig att få en kniv uppstucken i magen.
Moralen och samvetet har sjunkit så lågt att man bara vill spy.
Makthavarna är några förbannade mesproppar som lever i en isolerad drömvärld, dom ser inte vad som håller på att hända.
Samt media som slänger ur sig skit om polisen gör ju inte saken bättre.
Polisen ska ha mer resurser och befogenheter så att folk kan känna sig trygga.
August 4, 2005
Nu tänkte jag skriva någonting som jag själv skulle tycka lät as bra. Men sedan kom jag på att jag inte har så mycket kunskap av hur samhället såg ut för 20 år sedan då jag är född sena 80-tal. Just därför tänker jag inte skriva något annat än att jag tycker att polisen borde vara mer bestämda och om småglin tigger om batong så tycker jag dom ska få det!
Media verkar ochså försöka vända samhället mot polisen med deras rubriker och artiklar om polis brutalitet. Om inte "banditerna" gör som dom vill så ska dom få sig en omgång.
May 12, 2001
Jimbo66 wrote: En sak är då klar och det är att hela samhället håller på att rasa ihop, våldet sprider sig en farsot!
När jag var tonåring i början av -80talet så såg inte samhället ut på det här sättet, mord och grov misshandel var mer en sensation, idag är det vardagsmat.
Kanske mycket beroende på att droger inte var lika utbrett, samt så hade vi en helt annan uppfostran som gjorde att man fick en spärr som sa
vad som var rätt eller fel.
Konstigt nog så är den uppfostran vi fick helt fel idag enligt banpedagoger.
Men tydligen så var det någonting som var rätt då
och helt fel nu.
Visst slogs vi även då, men det var på ett helt annat sätt, man behövde då inte oroa sig att få en kniv uppstucken i magen.
Moralen och samvetet har sjunkit så lågt att man bara vill spy.
Makthavarna är några förbannade mesproppar som lever i en isolerad drömvärld, dom ser inte vad som håller på att hända.
Samt media som slänger ur sig skit om polisen gör ju inte saken bättre.
Polisen ska ha mer resurser och befogenheter så att folk kan känna sig trygga.
Kan bara hålla med!
Trots att jag ligger ca 10 år fel... Dvs jag är 30 nu.
För bara 10 år sen var det mycket lugnare klimat.
SUCK!
January 21, 2003
Då sitter vi här & funderar:
Varför dem grova våldsbrotten ökar? T.ex 20 år sen, så var det inte lika mkt våldsbrott. Kollar man statistiken nu, så har våldsbrotten ökat lavinartat.
Vad beror det på? Svaret är enkelt. Men, så fort svaret kommer ut, så är du automatiskt rasist & då sitter vi i moment 1.
July 14, 2003
Zeth wrote: Då sitter vi här & funderar:
Varför dem grova våldsbrotten ökar? T.ex 20 år sen, så var det inte lika mkt våldsbrott. Kollar man statistiken nu, så har våldsbrotten ökat lavinartat.
Vad beror det på? Svaret är enkelt. Men, så fort svaret kommer ut, så är du automatiskt rasist & då sitter vi i moment 1.
Hehe, jag gillar helt klart ditt svar 🙂 Jag är inne på samma spår, men frågan är ju om det kan vara så pass enkelt? Jag skulle tro att det har dels med det att göra och dels med att föräldrar måste jobba så mycket mer nuförtiden (t ex. att kvinnor också gör karrirär) att man missar i uppfostran, sen har allt, t ex. i skolan blivit för slappt och det daltas för mycket med allt...Tror det är en kombo av många saker...
September 5, 2001
Till att börja med jag älskar NH. Folk skyddar ju sig från att bli kallade racister innan dom ens har sagt något, bara för att sedan kunna säga "Jag sa ju det". Om ni nu vet vad ni kommer att kallas då betyder det att ni är medvetna om att det är fel, iom att ni dras för att säga det. Så, var tysta istället eller säg det. Eller har ni inga cahones?
Jag var inte där, jag vet inte.
Nej, man ska kunna gå på gatan när det är poliser ute och gör gripande, det är väl fan inte undantagstillstånd i Södertälje eller? Man ska väl kunna vänta på bussen utan att få batongen i nyllet?
Eller nej vänta, alla poliser är insatta i situationen som håller på att uppstå och agerar alltid rätt, så om han i all förtvivlan ber dig lägga dig dra ner byxorna och lägga ner dig på marken, gör du det då?
Det är inte första gången, eller sista gången folk tror alldelles för mkt på vad som skrivs på internet. Så istället för att tjaffsa runt med varandra om vad som är rött och vad som är blått kan ni ge upp redan nu.
May 19, 2003
Zeth wrote: Då sitter vi här & funderar:
Precis det svaret jag också tänker på, och hur orättvist det än låter så är det faktiskt sant...
February 16, 2004
Summering av det jag har läst:
Polisen säger: Gå hem. (Har ingen verkan.) "Samhällsolydnad" (Om det nu heter så.)
Bråkstakarna säger: Till polisen att åka därifrån, så skulle alla gå hem. (Självklart att polisen ska stanna så länge det finns folk.)
Det verkar som man skall käfta mot poliserna. Istället för att göra som de säger. Vilket gör att polisen kan avskaffas. Så får de lösa sina problem själva.
Nej 1000 spänn i böter till varje som inte följde polisens order för civilolydnad.
Sen en liten hint: Man kan gå till nästa hållplats ifall polisen säger att man skall lämna platsen.
Det verkar som det är så här det måste gå till för att få folk att förstå att de inte ska käfta imot polisen. Lite våld så de lär sig.
Sen blir det ju inte bättre av att nån skjutglad jäkel skjuter mot polisstationen. Leder bara till att poliserna inte kommer ensamma.
hawkie wrote: Till att börja med jag älskar NH. Folk skyddar ju sig från att bli kallade racister innan dom ens har sagt något, bara för att sedan kunna säga "Jag sa ju det". Om ni nu vet vad ni kommer att kallas då betyder det att ni är medvetna om att det är fel, iom att ni dras för att säga det. Så, var tysta istället eller säg det. Eller har ni inga cahones?
Jag var inte där, jag vet inte.
Nej, man ska kunna gå på gatan när det är poliser ute och gör gripande, det är väl fan inte undantagstillstånd i Södertälje eller? Man ska väl kunna vänta på bussen utan att få batongen i nyllet?
Eller nej vänta, alla poliser är insatta i situationen som håller på att uppstå och agerar alltid rätt, så om han i all förtvivlan ber dig lägga dig dra ner byxorna och lägga ner dig på marken, gör du det då?
Det är inte första gången, eller sista gången folk tror alldelles för mkt på vad som skrivs på internet. Så istället för att tjaffsa runt med varandra om vad som är rött och vad som är blått kan ni ge upp redan nu.
Cojones??
Polisen är en myndighet och ordningsmakt..
Gör man inte som konstapeln säger får man stå ut med konsekvenserna...
Simple as that.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
hawkie wrote:
Ja inte hade jag satt igång att skrika fascistsvin eller annat som folk verkar tycka är självklart så fort de ser en snut.
January 20, 2002
BarateaU wrote: Låt dom puckla på ligisterna.
Håller med.
Tycker poliserna är alldeles för snälla i Svea rike!
kutlo wrote: [quote=Spinnjonte][quote=kutlo]Polisen gjorde fel. :banghead: Dom gick oss med batonger på helt oskyldiga :burn: Ska man kalla in insatsstyrkan p.g.a av lite grus ? :S
Ska man kasta grus på en polisbil?
Nej det ska man inte...
Men måste man kalla in 50 poliser för att någon kastat grus på en polis bil ?
Ja .
Du överdrev ingenting med det inlägget att kalla in 50 poliser?
Tycker dem ska vara så hårda som det bara går!
March 31, 2003
Cezar wrote: [quote=BarateaU]Låt dom puckla på ligisterna.
Håller med.
Tycker poliserna är alldeles för snälla i Svea rike!
kutlo wrote: [quote=Spinnjonte][quote=kutlo]Polisen gjorde fel. :banghead: Dom gick oss med batonger på helt oskyldiga :burn: Ska man kalla in insatsstyrkan p.g.a av lite grus ? :S
Ska man kasta grus på en polisbil?
Nej det ska man inte...
Men måste man kalla in 50 poliser för att någon kastat grus på en polis bil ?
Ja .
Du överdrev ingenting med det inlägget att kalla in 50 poliser?
Tycker dem ska vara så hårda som det bara går!
Varför finns det inte så många poliser när det behövs ?
Det fanns knappt någon polis när värdertransport rånet i Hallunda skedde...
2 Guest(s)