Allt är polisens fel?!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Allt är polisens fel?!
holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
sp_UserOfflineSmall Offline
949992
September 13, 2005 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså, frågan är om jag ens ska bemöda mig med att svara.

Hursomhelst så är det alldeles för mycket pjoskande med kriminella. Ge polisen lite lösare tyglar för att rensa upp. Svensk eller inte, såna här beteenden får bara inte förekomma.
Jag är 30+ idag, och när jag var liten så fanns det på sin höjd några alkoliserade finnar som störde ordningen. Det som hänt på sista tiden är tamejfan skrämmande.
:cy:

Egentligen skulle man kasta ut alla som inte håller normen till en öde ö nånstans så får dom slå ihjäl varandra där. Svensk eller inte! wink

Edit: Det bostadsområde där detta hände är i sig skrämmande. Jag skulle kolla lägenhet där för många år sedan och bad en taxichaffis om köranvisning. Han varnade mig för att ens sätta min fot där. Skottlossning varje dag, enligt honom..... :cy:

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
949996
September 13, 2005 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Edit: Det bostadsområde där detta hände är i sig skrämmande. Jag skulle kolla lägenhet där för många år sedan och bad en taxichaffis om köranvisning. Han varnade mig för att ens sätta min fot där. Skottlossning varje dag, enligt honom.....

usch vad folk gillar att krydda, det gör folk över allt.
jag har varit i rosengård under hela sommaren, inte ett skit har hänt framför mig, jag brukade omgås ute på kvällarna och komma väldigt sent hem. Nästa dag så ser man en massa skit på tidningen, då kan man undra sig varför man aldrig själv (åtminston jag) set något hända/ fått något hända mot en själv:S

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
949997
September 13, 2005 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Om en "stor" folkmassa inte skingras enligt polisens lagriktiga order, vattenkanon eller gummikulor!
Alternativt tazer, eller elpistol.

KÄFTA INTE MED POLISEN (om du inte är beredd att ta konsekvenser)

OBS: Med du i föregånde mening menar jag inte Kutlo, bara för att klargöra... 🙂

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
949999
September 13, 2005 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Med du i föregånde mening menar jag inte Kutlo

fan va orättvist att alla hoppas på honom 😛 chilla ner aight 😉

Kutlo: tips till dig, när något händer någonstans i världen, säg inte att du var där, säg istället att du var hemma.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
950004
September 13, 2005 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Något är fel med dagens samhälle då man inte ens lyssnar på polisen.

Om någon är intresserad av att veta så är över 10.000 vapen på drift i Sverige sedan 10 år tillbaka. Varje år försvinner ca 30 automatvapen från FM (ak5:or, ak4:or och k-pistar). Kastade in detta då det var snack om att det var lätt att få tag i k-pistar.

Edit: Glömde källan, http://www.aftonbladet.se/vss/.....56,00.html

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
950005
September 13, 2005 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote:

Med du i föregånde mening menar jag inte Kutlo

fan va orättvist att alla hoppas på honom 😛 chilla ner aight 😉

Kutlo: tips till dig, när något händer någonstans i världen, säg inte att du var där, säg istället att du var hemma.

Eller hur... 🙄

EDIT: http://www.expressen.se/index......p?a=435435
EDIT2: Polisen har blivit anmäld....

Kutlo goes offline.

Jimbo66
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
950014
September 13, 2005 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

En sak är då klar och det är att hela samhället håller på att rasa ihop, våldet sprider sig en farsot!
När jag var tonåring i början av -80talet så såg inte samhället ut på det här sättet, mord och grov misshandel var mer en sensation, idag är det vardagsmat.
Kanske mycket beroende på att droger inte var lika utbrett, samt så hade vi en helt annan uppfostran som gjorde att man fick en spärr som sa
vad som var rätt eller fel.
Konstigt nog så är den uppfostran vi fick helt fel idag enligt banpedagoger.
Men tydligen så var det någonting som var rätt då
och helt fel nu.
Visst slogs vi även då, men det var på ett helt annat sätt, man behövde då inte oroa sig att få en kniv uppstucken i magen.
Moralen och samvetet har sjunkit så lågt att man bara vill spy.
Makthavarna är några förbannade mesproppar som lever i en isolerad drömvärld, dom ser inte vad som håller på att hända.
Samt media som slänger ur sig skit om polisen gör ju inte saken bättre.
Polisen ska ha mer resurser och befogenheter så att folk kan känna sig trygga.

mrra
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 222
950024
September 13, 2005 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu tänkte jag skriva någonting som jag själv skulle tycka lät as bra. Men sedan kom jag på att jag inte har så mycket kunskap av hur samhället såg ut för 20 år sedan då jag är född sena 80-tal. Just därför tänker jag inte skriva något annat än att jag tycker att polisen borde vara mer bestämda och om småglin tigger om batong så tycker jag dom ska få det!
Media verkar ochså försöka vända samhället mot polisen med deras rubriker och artiklar om polis brutalitet. Om inte "banditerna" gör som dom vill så ska dom få sig en omgång.

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
950041
September 13, 2005 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jimbo66 wrote: En sak är då klar och det är att hela samhället håller på att rasa ihop, våldet sprider sig en farsot!
När jag var tonåring i början av -80talet så såg inte samhället ut på det här sättet, mord och grov misshandel var mer en sensation, idag är det vardagsmat.
Kanske mycket beroende på att droger inte var lika utbrett, samt så hade vi en helt annan uppfostran som gjorde att man fick en spärr som sa
vad som var rätt eller fel.
Konstigt nog så är den uppfostran vi fick helt fel idag enligt banpedagoger.
Men tydligen så var det någonting som var rätt då
och helt fel nu.
Visst slogs vi även då, men det var på ett helt annat sätt, man behövde då inte oroa sig att få en kniv uppstucken i magen.
Moralen och samvetet har sjunkit så lågt att man bara vill spy.
Makthavarna är några förbannade mesproppar som lever i en isolerad drömvärld, dom ser inte vad som håller på att hända.
Samt media som slänger ur sig skit om polisen gör ju inte saken bättre.
Polisen ska ha mer resurser och befogenheter så att folk kan känna sig trygga.

Kan bara hålla med!
Trots att jag ligger ca 10 år fel... Dvs jag är 30 nu.
För bara 10 år sen var det mycket lugnare klimat.
SUCK!

zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
950076
September 13, 2005 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Då sitter vi här & funderar:
Varför dem grova våldsbrotten ökar? T.ex 20 år sen, så var det inte lika mkt våldsbrott. Kollar man statistiken nu, så har våldsbrotten ökat lavinartat.
Vad beror det på? Svaret är enkelt. Men, så fort svaret kommer ut, så är du automatiskt rasist & då sitter vi i moment 1.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
950085
September 14, 2005 - 12:41 am
sp_Permalink sp_Print

Zeth wrote: Då sitter vi här & funderar:
Varför dem grova våldsbrotten ökar? T.ex 20 år sen, så var det inte lika mkt våldsbrott. Kollar man statistiken nu, så har våldsbrotten ökat lavinartat.
Vad beror det på? Svaret är enkelt. Men, så fort svaret kommer ut, så är du automatiskt rasist & då sitter vi i moment 1.

Hehe, jag gillar helt klart ditt svar 🙂 Jag är inne på samma spår, men frågan är ju om det kan vara så pass enkelt? Jag skulle tro att det har dels med det att göra och dels med att föräldrar måste jobba så mycket mer nuförtiden (t ex. att kvinnor också gör karrirär) att man missar i uppfostran, sen har allt, t ex. i skolan blivit för slappt och det daltas för mycket med allt...Tror det är en kombo av många saker...

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
950087
September 14, 2005 - 1:40 am
sp_Permalink sp_Print

Till att börja med jag älskar NH. Folk skyddar ju sig från att bli kallade racister innan dom ens har sagt något, bara för att sedan kunna säga "Jag sa ju det". Om ni nu vet vad ni kommer att kallas då betyder det att ni är medvetna om att det är fel, iom att ni dras för att säga det. Så, var tysta istället eller säg det. Eller har ni inga cahones?

Jag var inte där, jag vet inte.

Nej, man ska kunna gå på gatan när det är poliser ute och gör gripande, det är väl fan inte undantagstillstånd i Södertälje eller? Man ska väl kunna vänta på bussen utan att få batongen i nyllet?

Eller nej vänta, alla poliser är insatta i situationen som håller på att uppstå och agerar alltid rätt, så om han i all förtvivlan ber dig lägga dig dra ner byxorna och lägga ner dig på marken, gör du det då?

Det är inte första gången, eller sista gången folk tror alldelles för mkt på vad som skrivs på internet. Så istället för att tjaffsa runt med varandra om vad som är rött och vad som är blått kan ni ge upp redan nu.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
950089
September 14, 2005 - 4:31 am
sp_Permalink sp_Print

Zeth wrote: Då sitter vi här & funderar:

Precis det svaret jag också tänker på, och hur orättvist det än låter så är det faktiskt sant...

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
950116
September 14, 2005 - 6:56 am
sp_Permalink sp_Print

Summering av det jag har läst:
Polisen säger: Gå hem. (Har ingen verkan.) "Samhällsolydnad" (Om det nu heter så.)
Bråkstakarna säger: Till polisen att åka därifrån, så skulle alla gå hem. (Självklart att polisen ska stanna så länge det finns folk.)

Det verkar som man skall käfta mot poliserna. Istället för att göra som de säger. Vilket gör att polisen kan avskaffas. Så får de lösa sina problem själva.

Nej 1000 spänn i böter till varje som inte följde polisens order för civilolydnad.

Sen en liten hint: Man kan gå till nästa hållplats ifall polisen säger att man skall lämna platsen.
Det verkar som det är så här det måste gå till för att få folk att förstå att de inte ska käfta imot polisen. Lite våld så de lär sig.
Sen blir det ju inte bättre av att nån skjutglad jäkel skjuter mot polisstationen. Leder bara till att poliserna inte kommer ensamma.

p_webb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 486
950121
September 14, 2005 - 7:11 am
sp_Permalink sp_Print

Det var ju så j**la många poliser där att det började bildas folkmassor.... Resten kan du lista ut.

Folkmassor + polis = bråk

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
950125
September 14, 2005 - 7:17 am
sp_Permalink sp_Print

OM Polisen säger åt en att avlägsna sig, då gör man det, oavsett om man är skyldig eller inte, eller med i gänget eller inte...

Gör man inte som dom vill, då får man skylla sig själv...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
950138
September 14, 2005 - 8:11 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Till att börja med jag älskar NH. Folk skyddar ju sig från att bli kallade racister innan dom ens har sagt något, bara för att sedan kunna säga "Jag sa ju det". Om ni nu vet vad ni kommer att kallas då betyder det att ni är medvetna om att det är fel, iom att ni dras för att säga det. Så, var tysta istället eller säg det. Eller har ni inga cahones?

Jag var inte där, jag vet inte.

Nej, man ska kunna gå på gatan när det är poliser ute och gör gripande, det är väl fan inte undantagstillstånd i Södertälje eller? Man ska väl kunna vänta på bussen utan att få batongen i nyllet?

Eller nej vänta, alla poliser är insatta i situationen som håller på att uppstå och agerar alltid rätt, så om han i all förtvivlan ber dig lägga dig dra ner byxorna och lägga ner dig på marken, gör du det då?

Det är inte första gången, eller sista gången folk tror alldelles för mkt på vad som skrivs på internet. Så istället för att tjaffsa runt med varandra om vad som är rött och vad som är blått kan ni ge upp redan nu.

Cojones??
Polisen är en myndighet och ordningsmakt..
Gör man inte som konstapeln säger får man stå ut med konsekvenserna...
Simple as that.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
950300
September 14, 2005 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:

Ja inte hade jag satt igång att skrika fascistsvin eller annat som folk verkar tycka är självklart så fort de ser en snut.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
950351
September 14, 2005 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Låt dom puckla på ligisterna.

Håller med.

Tycker poliserna är alldeles för snälla i Svea rike!

kutlo wrote: [quote=Spinnjonte][quote=kutlo]Polisen gjorde fel. :banghead: Dom gick oss med batonger på helt oskyldiga :burn: Ska man kalla in insatsstyrkan p.g.a av lite grus ? :S

Ska man kasta grus på en polisbil?

Nej det ska man inte...
Men måste man kalla in 50 poliser för att någon kastat grus på en polis bil ?

Ja wink.

Du överdrev ingenting med det inlägget att kalla in 50 poliser?

Tycker dem ska vara så hårda som det bara går!

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
950354
September 14, 2005 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=BarateaU]Låt dom puckla på ligisterna.

Håller med.

Tycker poliserna är alldeles för snälla i Svea rike!

kutlo wrote: [quote=Spinnjonte][quote=kutlo]Polisen gjorde fel. :banghead: Dom gick oss med batonger på helt oskyldiga :burn: Ska man kalla in insatsstyrkan p.g.a av lite grus ? :S

Ska man kasta grus på en polisbil?

Nej det ska man inte...
Men måste man kalla in 50 poliser för att någon kastat grus på en polis bil ?

Ja wink.

Du överdrev ingenting med det inlägget att kalla in 50 poliser?

Tycker dem ska vara så hårda som det bara går!

Varför finns det inte så många poliser när det behövs ?

Det fanns knappt någon polis när värdertransport rånet i Hallunda skedde...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 434
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL