Allt är polisens fel?!|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Allt är polisens fel?!
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
950366
September 14, 2005 - 5:18 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote:
Varför finns det inte så många poliser när det behövs ?

Det fanns knappt någon polis när värdertransport rånet i Hallunda skedde...

Kanske de var ute och käftade med idioter natten innan....
Vad jag inte förstår är varför det skall vara nödvändigt att ifrågasätta vad polisen gör hela tiden? Om killarna var oskyldiga, varför inte göra som man skall? Låta saken ha sin gång, och låta det hela prövas i rätten. Det är inte polisens uppgift att avgöra om folk är skyldiga. Ändå skall folk sätta igång och käfta, precis som om det är någon korrupt bananrepublik vi lever i.

Någon nämde tidigare Rosengård här nere. I flera år har polis, brandkår och ambulanspersonal haft problem med att folk bråkar och kastar sten på dem. Ändå så blir det ett jävla hallå när någon råkar illa ut eller polisen helt enkelt inte dyker upp. Snart får det fasen vara nog.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
950446
September 14, 2005 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: [quote=Cezar][quote=BarateaU]Låt dom puckla på ligisterna.

Håller med.

Tycker poliserna är alldeles för snälla i Svea rike!

kutlo wrote: [quote=Spinnjonte][quote=kutlo]Polisen gjorde fel. :banghead: Dom gick oss med batonger på helt oskyldiga :burn: Ska man kalla in insatsstyrkan p.g.a av lite grus ? :S

Ska man kasta grus på en polisbil?

Nej det ska man inte...
Men måste man kalla in 50 poliser för att någon kastat grus på en polis bil ?

Ja wink.

Du överdrev ingenting med det inlägget att kalla in 50 poliser?

Tycker dem ska vara så hårda som det bara går!

Varför finns det inte så många poliser när det behövs ?

Det fanns knappt någon polis när värdertransport rånet i Hallunda skedde...

Genom att resonera som du gör så får du automatiskt majoriteten emot dig.

Lagtrots och taskig attityd är bland det värsta jag vet.

Lagar ska följas och man ska lyssna på vad polisen säger, punkt slut.
Dem finns till för att hjälpa oss andra stackare och jag tycker att polisen gör rätt när dem tar i med hårdhandskarna, även fast svenska poliser kan tyckas vara för snälla ibland :P.

Det ska hända mycket innan en polis blir tvungen att gå in med batongen.
Jämför man med andra länder så behövs det inte mycket för att det ska ske, så att säga att polisen använder överdrivna resurser eller våld i Swe är verkligen att ta i.

Jimbo66
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
950456
September 14, 2005 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att i framtiden så kommer det att skapas medborgargarden, folk blir tillslut så förbannade less på alla sk "Rötägg" att dom tar saken i egna händer.
Myndigheterna skapar fler lagar och resurserna för att upprätthålla dom minskas.
Media slänger skit mot polisen och tycker synd om
brottslingarna som har råkat för snutarnas "Brutalitet", man börjar fundera om man drömmer.
Men hur man än nyper sig så är det dock inte en dröm.
Det resulterar ju bara i att vi mer och mer kommer
att dras till ett samhälle med total Anarki.
Dom måste vakna upp och fatta att skutan håller på att sjunka, när den har gått till botten är det för sent.
Det är ju inte meningen att man ska behöva beväpna sig till tänderna för att försvara sig mot en massa psykopater och gäng med "Snorungar".
Vi måste gå ihop och få dessa förbannade idioter till makthavare att förstå att nu är det nog.
Till och med ute på landsbygden där jag bor så börjar denna "Våldspest" att sprida sig.
Knäppgökarna blir fler och polisen ser man inte röken av pga resursbrist.
Det har till och med gått så långt att dom ett par mil från mig har börjat med nattvakt i byn.
Folket turas om att vakta för att dom ska slippa
inbrott, helt sjukt.

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
950460
September 14, 2005 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag säger inte att den svenska polisen är dålig, jag tycker bara att dom aggerade fel den här gången.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
950467
September 14, 2005 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Spinnjonte wrote: Snuten här skulle vara lite mer usa-lik, då skulle dom nog ha lite mer respekt. Nu är ju snuten alldeles för snälla.

Det är egentligen inte poliserna som är för snälla. Jag tror nog inte att poliserna skulle ha något emot att skjuta alla jäkla ligister i knäna. Men det är, tror jag, politikerna som ligger bakom polisens faktiskt oehörda snällhet. Politikerna är skitmesiga ju för fan! Vote me for allsmäktig politiker/diktator, så skulle ni se ändringar :p

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
950481
September 14, 2005 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: Jag säger inte att den svenska polisen är dålig, jag tycker bara att dom aggerade fel den här gången.

vad skulle dom ha gjort enligt dig?

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
950486
September 14, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=kutlo]Jag säger inte att den svenska polisen är dålig, jag tycker bara att dom aggerade fel den här gången.

vad skulle dom ha gjort enligt dig?

Jag kan inte exakt säg vad och hur dom ska aggera...

När polisen kallades till platsen urartade bråket.
Till en början ryckte två polisbilar ut och grep en 14-åring.
- Han slets ner från sin cykel och slogs med batong, säger George Kavakcioglu.
Stämningen blev aggressiv.
Poliserna kände sig hotade och tryckte på överfallslarmet. Plötsligt var cirka 60 poliser på platsen.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=435435

Det känns liiiiite onödigt med 60 poliser för en situtation som denna ?

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
950490
September 14, 2005 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote:

När polisen kallades till platsen urartade bråket.
Till en början ryckte två polisbilar ut och grep en 14-åring.
- Han slets ner från sin cykel och slogs med batong, säger George Kavakcioglu.
Stämningen blev aggressiv.
Poliserna kände sig hotade och tryckte på överfallslarmet. Plötsligt var cirka 60 poliser på platsen.

Det känns liiiiite onödigt med 60 poliser för en situtation som denna ?

När en patrull från Södertäljepolisen kom till platsen, kastade ett 25-tal ungdomar sten också mot polisen. Enligt uppgift ska en av poliserna ha blivit lindrigt skadad av stenkastningen.

Då kallade dom på förstärkning.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
950492
September 14, 2005 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=Spinnjonte]Snuten här skulle vara lite mer usa-lik, då skulle dom nog ha lite mer respekt. Nu är ju snuten alldeles för snälla.

Det är egentligen inte poliserna som är för snälla. Jag tror nog inte att poliserna skulle ha något emot att skjuta alla jäkla ligister i knäna. Men det är, tror jag, politikerna som ligger bakom polisens faktiskt oehörda snällhet. Politikerna är skitmesiga ju för fan! Vote me for allsmäktig politiker/diktator, så skulle ni se ändringar :p

Ja.
Det är bara att inse; Sverige är ett riktigt freeloader land!

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
950595
September 15, 2005 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Nej 1000 spänn i böter till varje som inte följde polisens order för civilolydnad.

Skulle inte hjälpa ändå, dem skiter i vad lagar och regler är.
Sverige är ett slappt land och det kommer antagligen gå mycket illa om vi fortsätter i den här banan.

Dags att sätta hårt mot hårt. Och sluta dalta med packet, oavsett om det är invandrare eller knarkande jävla svenskar.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
950670
September 15, 2005 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=hawkie]Till att börja med jag älskar NH. Folk skyddar ju sig från att bli kallade racister innan dom ens har sagt något, bara för att sedan kunna säga "Jag sa ju det". Om ni nu vet vad ni kommer att kallas då betyder det att ni är medvetna om att det är fel, iom att ni dras för att säga det. Så, var tysta istället eller säg det. Eller har ni inga cahones?

Jag var inte där, jag vet inte.

Nej, man ska kunna gå på gatan när det är poliser ute och gör gripande, det är väl fan inte undantagstillstånd i Södertälje eller? Man ska väl kunna vänta på bussen utan att få batongen i nyllet?

Eller nej vänta, alla poliser är insatta i situationen som håller på att uppstå och agerar alltid rätt, så om han i all förtvivlan ber dig lägga dig dra ner byxorna och lägga ner dig på marken, gör du det då?

Det är inte första gången, eller sista gången folk tror alldelles för mkt på vad som skrivs på internet. Så istället för att tjaffsa runt med varandra om vad som är rött och vad som är blått kan ni ge upp redan nu.

Cojones??
Polisen är en myndighet och ordningsmakt..
Gör man inte som konstapeln säger får man stå ut med konsekvenserna...
Simple as that.

Så kanske det stavas, och ja det var det jag menade.
Polisen är människor också, människor gör fel.
På att inte tala om att det finns idioter överallt, även polismakten...

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
950675
September 15, 2005 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

Folk kastar sten på polisen och sen blir dom ledsna i ögat när polisen slår tillbaka och kallar det övervåld. Som man bäddar får man ligga. Tycker snarare att polisen borde gå in hårdare i närkamperna än vad dom gör i dagsläget.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
950694
September 15, 2005 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni har inte tänkt på varför det kallades in så många poliser? Det kan ju aldrig vara områdets rykte som är anledningen? Hade jag jobbat som polis där och det börjats samlas en folkmassa (som dessutom kastade grus/sten mot polisen) så hade jag inte tvekat att kalla in alla poliser som var tillgängliga.

Eftersom att jag bor i Malmö, så tar jag en jämförelse med Rosengård. Jag vet själv inte hur det är där, eftersom att jag inte är där allt för ofta. Men områdets rykte (dvs det behöver inte betyda att alla som bor där är kriminella) har gjort så att polisen/ambulans/brandkåren inte kör in där utan förstärkning.

Istället för att gnälla på att polisen gör fel, så kan medborgarna (och politikerna) jobba för att ändra ryktet till positivt, så att om en liknande grej händer så kanske man inte behöver kalla in så många poliser.

Allting handlar (som det feltolkas så mycket nuförtiden) om respekt. Har medborgarna respekt för polisen, så har polisen respekt för medborgarna. Och nu menar jag inte att polisen alltid är några helgon. Det finns (och kommer alltid finnas) rötägg inom alla områden.

Jag sitter allvarligt och funderar på om jag ens vill skaffa barn nu när samhället ser ut som det gör. Ett samhälle där respekt till stor del innebär att du springer runt med en kniv är för mig en alldeles för farlig plats att uppfostra ett barn på. Jag säger inte att det för 20 år sedan inte fanns folk som sprang runt med kniv. Men (oftast) så var de rötägg som polisen verkligen behövde ta till batongen mot.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
950726
September 15, 2005 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer aldrig flytta söderut. Fyfan, man tror ju folk skämtar när dom berättar hur det är på vissa ställen där nere...

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
950730
September 15, 2005 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi kan väl alla hålla med om att ju värre "upploppen" är, desto mer kommer polisen ta till våld, och ju värre polisen agerar, desto mer våld kommer de att få tillbaka?

Båda sidor har motiv att agera som de gör, men ingen av dem kan heller undgå skuld. Om vi talar i sådana termer...

Lösningar som inte innebär att vit- eller svartmåla någon part(?)

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
950736
September 15, 2005 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

det är så självklart att polisen gör rätt här när de blir överfallna. att säga annat är bara idioti. de må vara barn men de ska fan ändå lära sig att se upp till polisen och respektera dem.

ne jag blir bara arg på folk som tar till våld (jag vet att polisen gjorde det med men fan de har rätt till det. om ord inte hjälper så måste man ta till våld).

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
950818
September 15, 2005 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fattar inte hur dom gnäller över något sånt här, jag har aldrig i hela mitt liv fått för mig att anklaga polis när jag har stött på dom (även när jag skulle ha kunna gjort det) för dom gör bara vad dom kan göra och i minna ögon gör dom inte fel.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
950853
September 15, 2005 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Folk kastar sten på polisen och sen blir dom ledsna i ögat när polisen slår tillbaka och kallar det övervåld. Som man bäddar får man ligga. Tycker snarare att polisen borde gå in hårdare i närkamperna än vad dom gör i dagsläget.

:)R

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
950905
September 15, 2005 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Dags att sätta fart på tråden igen 😉

http://www.patriot.nu/artikel......ikelID=326

Sådär, det nämndes medborgargarden, och sånna texter kommer garanterat dra åt det hållet. Det är fasen nästan retorik i gammal sann nazi-klass, men de berör några jäkligt intressanta punkter. (Sedan kan vi ju diskutera i en annan tråd hurvida nazisterna också berörde aktuella punkter, vände och vred lite och fick sedan med sig folket..)

Liiiite annan vinkling än övriga media också..

Claimer: Jag håller inte med andemeningen i artikeln jag länkade till, men jag tycker ändå att de berör en hel bunke intressanta punkter. Kan också säga att jag inte sitter och surfar på patriot.nu i vanliga fall, fick länken av en kompis. 😛

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
950915
September 15, 2005 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: Dags att sätta fart på tråden igen 😉

Den här är betydligt mer läsvärd:

Dagens Nyheter

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 130
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL