June 26, 2004
Min farsa var polis likaså min farbror och morfar (Laglydig släkt, Hmm 🙂
Farsa säger att det har gått så långt att "Bovarna har blivit kriminella", tidigare så var det ett mycket fåtal figurer som stod för dom grövre brotten.
Det gick att hålla koll på ett helt annat vis inom polisen för det fanns inte lika mycket sk galningar.
Mord och knivöverfall var det för det mesta psykiskt sjuka individer som var på språng.
Idag så verkar det som om vi odlar dom, och av någon mystisk anledning så gror dom väldigt fort.
Men personligen så tror jag att den goda gödningen
är bla allt våld som vi hela tiden matas med genom filmer och andra liknande källor.
Man kan ju tänka sig hur barn och tonåringars hjärnor reagerar på tex filmer där våldet favoriseras.
Programmeringen av "Förståndet" blir fel och förmågan att känna empati och medkänsla trubbas av.
Att dom och vi påverkas av det behöver man inte vara professor för att begripa, det är bara och titta på hur vi påverkas av all annan mediaskit.
Skönhetsidealen som massmedia har ordnat suger vi åt oss som svampar, vi opererar oss, pumpar upp pattarna, svälter oss till döds bara för att vi
ska bli platsa.
Det är nog samma med mediavåldet, det är en karamell som sakta smälter i munnen på vissa individer för att sedan explodera i en vansinnes
hjärnsmälta.
Uppfostran är även en bit som har totalt gått
åt helv.
Idag ska sk experter tala om hur vi ska fostra våra barn både i hemmet och skolorna.
Ger man en unge en smäll i baken eller en lugg är det misshandel.
Respekten försvinner och moralen sjunker i botten,
det blir error i planeten igen.
Jag minns snackade med en turk engång , han fattade inte hur vi uppfostrade våra barn alls.
Hur vi kunde tolerera att det fick försigå på det
här sättet bland ungdomarna var helt främmande för han.
I folkmun i Turkiet så kallade dom tydligen Sverige
"Kvinnornas land" pga av mesigheten.
January 21, 2003
Varför är det bara DN som skriver "sanningen"? TV, Aftonbladet & Expressen är det helt andra bullar. Har de någonting emot Polisen, eller vågar de inte erkänna hur läget egentligen är?
De vinklar händelsen helt galet. Hädanefter läser jag inte Aftonblaskan & Expressen. 👿
August 20, 2001
Zeth wrote: Varför är det bara DN som skriver "sanningen"? TV, Aftonbladet & Expressen är det helt andra bullar. Har de någonting emot Polisen, eller vågar de inte erkänna hur läget egentligen är?
De vinklar händelsen helt galet. Hädanefter läser jag inte Aftonblaskan & Expressen. 👿
Ehhh, sedan när hag inte aftonblaskan och expressen vinklat saker?
January 13, 2004
kutlo wrote: [quote=CasO]
Med du i föregånde mening menar jag inte Kutlo
fan va orättvist att alla hoppas på honom 😛 chilla ner aight 😉
Kutlo: tips till dig, när något händer någonstans i världen, säg inte att du var där, säg istället att du var hemma.
Eller hur... 🙄
EDIT: http://www.expressen.se/index.jsp?a=435435
EDIT2: Polisen har blivit anmäld....
Kutlo goes offline.
Jo stolt folk som känner sig orättvist behandlade av polisen har ofta en tendens att anmäla dom 🙂 Se bara på vad som hände vid Göteborgskravallerna. Det betyder ju inte att de alltid har rätt även om så ibland säkerligen är fallet.
Har bara läst de 2 första sidorna i tråden så om detta är besvarat redan ber jag om ursäkt.
January 20, 2002
Zeth wrote: Varför är det bara DN som skriver "sanningen"? TV, Aftonbladet & Expressen är det helt andra bullar. Har de någonting emot Polisen, eller vågar de inte erkänna hur läget egentligen är?
Expressen och Aftonbladet är ju rena skvallertidningen som vrider och vänder på faktan.
May 1, 2005
denstore wrote: [quote=MrWeizel]Dags att sätta fart på tråden igen 😉
Den här är betydligt mer läsvärd:
Skjut dom bara, problemen lösta! :gunsfire: :burn:
March 11, 2003
p4zz wrote: Kutlo:
Det var inte så att du och dina kompisar sa ABRI HORUNGE MAMMANULLARE VI SKA SITTA HÄR KAHB MANJOK SHORIZO!!!?
Hade givit dig både 3 och 6 batonger i huvudet.
Brukar låta så i syriantälje
Det där blir nog en liten varning......
Inget mer sånt skit.
March 31, 2003
Det var inte så att du och dina kompisar sa ABRI HORUNGE MAMMANULLARE VI SKA SITTA HÄR KAHB MANJOK SHORIZO!!!?
ÖöÖö nej... Men om nu någon sa det så behöver inte alla där få stryk för det.
September 5, 2001
"Plötsligt så händer det" GRATTIS, det var inte med tur du lyckades skrapa fram en varning.
Och så säger dom att smygracismen är ett problem på NH, ack så fel dom har! 😉
Helt OT, men shit den satt som en smäck!
3 Guest(s)