January 28, 2003
keffing wrote: [quote=Arne_Garflak] j**la fegt av demonstranterna att inte visa sina ansikten, borde vara förbjudet att täcka över ansiktet när man demonstrerar...
jag håller inte med.... så länge polisen inte har märkta hjälmar och uniformer så ska inte demonstranter behöva visa sig... om en polis slår nån i huvet med batong så är det noll risk att han åker fast, eftersom det inte går att se vem det var utan märkning.. sen håller ju poliser varandra om ryggen så fort någonting händer...
Och poliserna är ute för att visa sina åsikter?
January 17, 2002
MrWeizel wrote:
Demonstranterna ville inte uppge sin identitet, men kallar sig "Alternativa Almedalsveckan". Många hade munkjackor med uppfälld huva eller sjalar som delvis täckte ansiktet
Det som är huvudsaken är iaf att de vågar stå upp för sina åsikter, om ni frågar mig.
De har inga åsikter, de vet knappt vad de heter, de vet att de ska klaga på nått, så då klagar de på första bästa kvinnoförnedrande sak de kan hitta.
November 26, 2002
CoLiC wrote: [quote=MrWeizel]
Demonstranterna ville inte uppge sin identitet, men kallar sig "Alternativa Almedalsveckan". Många hade munkjackor med uppfälld huva eller sjalar som delvis täckte ansiktet
Det som är huvudsaken är iaf att de vågar stå upp för sina åsikter, om ni frågar mig.
De har inga åsikter, de vet knappt vad de heter, de vet att de ska klaga på nått, så då klagar de på första bästa kvinnoförnedrande sak de kan hitta.
jag känner en kille som klagar på allt, innebär det att han inte har några åsikter?
vore kul att köra upp det citatet i ansiktet på honom
January 17, 2002
Öwall wrote: [quote=CoLiC][quote=MrWeizel]
jag känner en kille som klagar på allt, innebär det att han inte har några åsikter?
vore kul att köra upp det citatet i ansiktet på honom
Saken är att jag har mina åsikter fint parkerade i mitt huvud, jag vet iaf vad jag tycker och tänker. Det gör inte dom.
January 17, 2002
x-per wrote: [quote=CoLiC]Saken är att jag har mina åsikter fint parkerade i mitt huvud, jag vet iaf vad jag tycker och tänker. Det gör inte dom.
Och hur fan vet du det?
Jag bor i en stad där ca 60 busskurer vandaliseras på en dag i juletider pga H&M reklam, de gör det som faller dem in och ändrar "åsikt" 2 gånger per dag.
February 12, 2003
CoLiC wrote: [quote=x-per][quote=CoLiC]Saken är att jag har mina åsikter fint parkerade i mitt huvud, jag vet iaf vad jag tycker och tänker. Det gör inte dom.
Och hur fan vet du det?
Jag bor i en stad där ca 60 busskurer vandaliseras på en dag i juletider pga H&M reklam, de gör det som faller dem in och ändrar "åsikt" 2 gånger per dag.
Ja men då tycker och tänker ju dom något iaf, inte så logiskt kanske men
dom tycker ju något iaf!
January 17, 2002
x-per wrote: [quote=CoLiC][quote=x-per][quote=CoLiC]Saken är att jag har mina åsikter fint parkerade i mitt huvud, jag vet iaf vad jag tycker och tänker. Det gör inte dom.
Och hur fan vet du det?
Ja men då tycker och tänker ju dom något iaf, inte så logiskt kanske men
dom tycker ju något iaf!
Något som är över på 10 minuter räknas inte som en tanke i de sammanhangen, inte ett tycke heller. En impulshandling är vad det är.
November 26, 2002
CoLiC wrote: [quote=x-per][quote=CoLiC]Saken är att jag har mina åsikter fint parkerade i mitt huvud, jag vet iaf vad jag tycker och tänker. Det gör inte dom.
Och hur fan vet du det?
jag bor i en annan stad.
September 2, 2003
Colic, du var sannerligen en inskränkt människa. Jag vet inte vad som får dig att ta en sådan partiskt ställning men du kanske borde ta reda på lite mer fakta än en handfull artiklar från expressen och aftonbladet för att kunna spruta ut sådana antifeministiska åsikter.
Bara för att några feminister vandaliserar ett antal busstationer och täcker sina ansikten vid demonstartioner är det tillräckligt för att börja hata feminister och förkasta deras åsikter?
Om ett invandrar gäng skulle vandalisera din lokala busstation tex. är det ett tillräckligt argument för att bli rasist?
Du har aldrig funderat på att ifrågasätta dem nyheter våra svenska medier matar dig med dagligen, och kanske för en gångs skull tänka själv. Du borde tex. ta och se dig om i det samhälle du lever i. Hur många kvinnor finns det i riksdagen och hur många kvinnliga chefer i svenskt näringsliv finns det. Det kanske inte är något som aftonslöddret skriver om men jag kan upplysa dig om att majoriteten är män. Tycker du det är rättvist? att kvinnor även fast dem i huvudsak får bättre betyg än män inte kan få samma poster som en man skulle fått.
Tycker du verkligen att det är rättvist och att du anser att män är bättre än kvinnor borde du kanske fråga din mor vad hon anser om saken. Det är nämnligen hennes förtjänst att du finns till idag...
January 28, 2003
galningen wrote: Du har aldrig funderat på att ifrågasätta dem nyheter våra svenska medier matar dig med dagligen, och kanske för en gångs skull tänka själv. Du borde tex. ta och se dig om i det samhälle du lever i. Hur många kvinnor finns det i riksdagen och hur många kvinnliga chefer i svenskt näringsliv finns det. Det kanske inte är något som aftonslöddret skriver om men jag kan upplysa dig om att majoriteten är män. Tycker du det är rättvist? att kvinnor även fast dem i huvudsak får bättre betyg än män inte kan få samma poster som en man skulle fått.
Då kan jag upplysa dig om en sak, som du hade vetat om du tagit reda på fakta. 45% av ledamöterna i riksdagen är kvinnor, visst är där fler män, men knappast så många fler som du vill få det till. Angående näringslivet så finns det även där en väldigt bra förklaring. Männens erfarenhet inom näringslivet, de som sitter i styrelser framförallt, är i snitt runt 30 år. Hur många kvinnor har så lång erfarenhet?
Kvinnor har bättre betyg och utbildning, men hur länge har det varit så? Om du inte behagar att ta reda på fakta, så får jag väl upplysa dig om att det inte ens handlar om 10 år...
Men du är kanske för kvotering också så vi tvingar in lite kvinnor i PRIVAT ägda bolag? Och sedan när kvinnorna har tagit över så de är majoritet, vilket de KOMMER ATT GÖRA just för att de har bättre utbildning, då kommer de säkert vara jättepigga på att kvotera in män i styrelser. Låter lysande det dära scenariot.
galningen wrote: Tycker du verkligen att det är rättvist och att du anser att män är bättre än kvinnor borde du kanske fråga din mor vad hon anser om saken. Det är nämnligen hennes förtjänst att du finns till idag...
A fan!
CoLiC, din morsa verkar fanimig vara tvekönad!
Tro det eller ej, men det är inte enbart hennes förtjänst...
Jag tror att en man var med i själva skapandet, uppfostrande och försörjandet också faktiskt. Men som sagt så verkar jag ju ha lite tokiga uppfattningar...
Här har du FAKTA som du borde ha tagit reda på innan du skrev 😉
September 2, 2003
Mrwiezel: det är inte riktigt det som är poängen med mitt inlägg, visst kanske vi i Sverige är hyffsat jämnställda jusst med tanke på antalet kvinnor i riksdagen. Om du vill använda det som ett kvot för jämnställdhet be my guest, men då får du även kolla upp siffor från andra länder i europa (eller i övriga världen för den delen).
Men faktumet kvarstår att Sverige (fastän vi är ett av dem jämnlikaste länderna i europa idag) är långt ifrån diskrimineringsfria. Att använda mäns erfarenhet som chefer osv i svenskt näringsliv som ett argument är även det trångsynt, hur skall kvinnor kunna slåss på lika vilkor när det argumentet används emot dem?.
För övrigt gäller diskrimineringen inte bara chefsposter utan även andra yrken.
Och om du vill ha ytterligare bakomliggande fakta om man/kvinna mandat i riksdagen så beror det på påtryckningar från jusst feministiska grupper, samt ett hårt arbete för att motverka diskriminering (do osv). Partipolitiska partier i Sverige har använt bristen på för få kvinnor i riskdagen som ett argument för att skaffa flera röster.
Dessa feministiska grupper som enligt er bara kunde "förstöra samhället med sina demonstrationer mot precis allt"..
September 2, 2003
Super-Svensson wrote: Fråga : Hur stor del av dom äckliga feminist-partien är MÄN?
Hum "dem äckliga feminist-partierna" jag vet inte riktigt vad du pratar om där, men däremot finns det många manliga feminister ta tex. Lars Leijonborg som är partiledare för fp och även uttalad feminist.
Men som jag hoppas att du förstår Svensson så betyder inte att vara feminist att man anser att kvinnor är bättre än män, utan kortfattat bara att man är emot diskrimineringen jämtemot kvinnor och att man verkar för ett mer jämnställt samhälle.
Principen att kvinnor är bättre än män = kvinno chauvinism (stavning).
March 11, 2003
galningen wrote: Colic, du var sannerligen en inskränkt människa. Jag vet inte vad som får dig att ta en sådan partiskt ställning men du kanske borde ta reda på lite mer fakta än en handfull artiklar från expressen och aftonbladet för att kunna spruta ut sådana antifeministiska åsikter.
Bara för att några feminister vandaliserar ett antal busstationer och täcker sina ansikten vid demonstartioner är det tillräckligt för att börja hata feminister och förkasta deras åsikter?
Om ett invandrar gäng skulle vandalisera din lokala busstation tex. är det ett tillräckligt argument för att bli rasist?
Du har aldrig funderat på att ifrågasätta dem nyheter våra svenska medier matar dig med dagligen, och kanske för en gångs skull tänka själv. Du borde tex. ta och se dig om i det samhälle du lever i. Hur många kvinnor finns det i riksdagen och hur många kvinnliga chefer i svenskt näringsliv finns det. Det kanske inte är något som aftonslöddret skriver om men jag kan upplysa dig om att majoriteten är män. Tycker du det är rättvist? att kvinnor även fast dem i huvudsak får bättre betyg än män inte kan få samma poster som en man skulle fått.
Tycker du verkligen att det är rättvist och att du anser att män är bättre än kvinnor borde du kanske fråga din mor vad hon anser om saken. Det är nämnligen hennes förtjänst att du finns till idag...
Det som feministerna inte inser, precis lika lite som invandrargrupperna, är att den skadan den här sortens beteende gör, motverkar den jämlikhet som har uppnåtts. Folk är rätt så trötta på folk som vandaliserar, för vandaliserandets skull. Man tycker helt enkelt att lite tacksamhet för att man har nått så här långt på en relativt kort tid, borde vara uppskattat. Men nej, för feministerna handlar det inte om jämlikhet. Det handlar om revanch, och hämnd för århundraden av förtryck. Det är det som är det riktigt fåniga. De vill ersätta ett förtryck med ett annat, och det är därför de aldrig kommer att nå någon social acceptans.
När det kommer till vad min gamla mor tycker, så blir hon så inihelvetes förbannad över dessa medelklassbrudars skitbeteende. Morsan växte upp i en tid när det var hårt att leva överhuvudtaget, och som kvinna i synnerhet. Att dessa små övermogna fjortisar kämpar mot något som de aldrig har upplevt är en skymf för morsan. Hon spottar fasen i deras riktning.
January 28, 2003
galningen wrote: Mrwiezel: det är inte riktigt det som är poängen med mitt inlägg, visst kanske vi i Sverige är hyffsat jämnställda jusst med tanke på antalet kvinnor i riksdagen. Om du vill använda det som ett kvot för jämnställdhet be my guest, men då får du även kolla upp siffor från andra länder i europa (eller i övriga världen för den delen).
Men faktumet kvarstår att Sverige (fastän vi är ett av dem jämnlikaste länderna i europa idag) är långt ifrån diskrimineringsfria. Att använda mäns erfarenhet som chefer osv i svenskt näringsliv som ett argument är även det trångsynt, hur skall kvinnor kunna slåss på lika vilkor när det argumentet används emot dem?.
För övrigt gäller diskrimineringen inte bara chefsposter utan även andra yrken.
Och om du vill ha ytterligare bakomliggande fakta om man/kvinna mandat i riksdagen så beror det på påtryckningar från jusst feministiska grupper, samt ett hårt arbete för att motverka diskriminering (do osv). Partipolitiska partier i Sverige har använt bristen på för få kvinnor i riskdagen som ett argument för att skaffa flera röster.
Dessa feministiska grupper som enligt er bara kunde "förstöra samhället med sina demonstrationer mot precis allt"..
Suck, jag blir så trött på att folk inte vill förstå det man skriver...
Det bör framgå ganska tydligt att det jag skriver är följande: JUST NU HAR MÄNNEN MAKTEN, MEN KVINNORNA KOMMER TA ÖVER DEN HELT NATURLIGT ÄVEN UTAN SÅNNA HÄR JÄVLA PÅFUND, PGA ATT DE HAR ÖVERTAGET NÄR DET GÄLLER UTBILDNING. Så har det dock inte varit alltid OCH DÄRFÖR SER DET INTE HELLER UT SÅ I DAGSLÄGET.
Du tror kanske att kvinnorna vill kvotera in män i styrelser om 50 år?
Och dessutom...
Du säger en sak, för att sedan säga emot dig.
Ge mig 5 exempel på länder som har större andel kvinnor i Riksdagen/Parlamentetet, eller vad de har, än Sverige, så skall jag ge dig 10 där det är tvärtom. Och det var DU som angav det som en måttstock på jämnställdhet, inte jag.
Att du sedan säger att kvinnor har maskerade demonstranter att tacka för detta behöver inte ens kommenteras, det är enbart skrattretande att du kan skriva det.
Jag lovar dig att Lars Leijonborg aldrig har demonstrerat maskerad och vandaliserat saker för att få fram sina åsikter, hur gärna du än vill tro det.
September 2, 2003
Nej och åter nej, jag försvarar inte vandlisering i någon form, inte heller våld mot polis eller liknande. Jag tror inte heller att dessa feminister i fråga faktiskt har en gnutta övertygelse eller brinner för någon rörelse heller. Men ni kan inte kategorisera in dessa människor i facket feminister hur som hällst, självklart måste ni inse att inte alla feminister springer runt och vandaliserar busskurer och skriker åt polis.
Sammanfattning: dessa "fjortis" feminister (om ni nu vill använda den termen) representerar inte gruppen feminister som under år arbetat för ett mer jämnlikt samhälle. Även att vandalisera eller kasta gatsten på demonstrationer är INTE ett bra sätt att uppnå politiska mål. Detta har jag inte heller påstått som mrwiezel antagligen fått för sig.
Mrwizel: angående ditt senaste inlägg, är du verkligen seriös? Menar du på största allvar att du är rädd att kvinnorna skall ta över sverige och frysa ut männen? Detta låter ju som någon långsökt ZOG konspiration, tror du på den också? 😛 .
För mig låter det som att du är övertygad om att män genetiskt sätt är bättre lämpade på att hantera maktfattningen i Sverige.
Okej låt nu säga att på grund av kvinnors bättre betyg faktiskt skulle bli en stark majoritet i riksdagen eller som toppositioner i svenskt näringsliv. Skulle det vara så fel? för mig låter det mer rättvist att dem som faktiskt har bäst utbildning och betyg faktiskt får dem jobben. Då spelar det ju faktiskt ingen roll om man är kvinna eller man så länge man är bäst lämpad för ett yrke. Alltså att könet inte har någon påverkan när en arbetsgivare står inför ett val tex.
Det anser jag är jämnställdhet, däremot verkar du vara av den uppfattningen att arbetsgivaren skall välja mannen...
Edit: du skrev att jag tror att Leijonborg har varit ute och vandaliserat i maskering. 😛 Hur får du till det? Hur mycket kan du egentligen övertolka en text för att få till något sådant =]. Jaja, keep it up. I vilket fall kan jag en gång för alla skjuta ned din teori att alla feminister vendaliserar busskurer, vilket du med största övertygelse verkar hävda.
August 20, 2001
galningen wrote: Hum "dem äckliga feminist-partierna" jag vet inte riktigt vad du pratar om där, men däremot finns det många manliga feminister ta tex. Lars Leijonborg som är partiledare för fp och även uttalad feminist.
"Hej, jag heter Lars Leijonborg och jag är feminist rösta på mig"...
Jag anser inte att feminism = jämlikhet. Feminism för mig är strävan att kvinnor ska få det bättre än män.
Ner med feminism, länge leve jämtsälldhet!!!
January 28, 2003
Okej, jag har uppenbarligen inte varit tillräckligt tydlig i det jag menar. Får väl rita en tecknad serie nästa gång så alla förstår.
Det jag menar är att varför skall vi hålla på med kvoteringar och sånt mög när kvinnorna ändå kommer få större och större del i näringslivet oavsett? Det kommer ju leda till att männen kräver att de skall kvoteras tillbaka in i näringslivet, vilket kvinnorna då kommer vara lika sugna på som männen nu. Om jag skall vara ärlig har jag bara hört en kvinna tala för kvotering, och det var min militant-feministiska flata till svenskalärare...
Vi pratar om de grupperingar som kallar sig feministiska och det är DE GRUPPERINGARNA som bara förstör. Konstigt att vi tolkar dig som vi gör när du skriver: "Dessa feministiska grupper som enligt er bara kunde "förstöra samhället med sina demonstrationer mot precis allt".." Goddag yxskaft.
Att du sedan misstolkar mig så grovt, förhoppningsvis med vilje, för att sedan säga att jag övertolkar?
"Jag blev tandlös" Som Dan Bäckman skulle sagt...
January 28, 2003
DiDi wrote: [quote=galningen]Hum "dem äckliga feminist-partierna" jag vet inte riktigt vad du pratar om där, men däremot finns det många manliga feminister ta tex. Lars Leijonborg som är partiledare för fp och även uttalad feminist.
"Hej, jag heter Lars Leijonborg och jag är feminist rösta på mig"...
Jag anser inte att feminism = jämlikhet. Feminism för mig är strävan att kvinnor ska få det bättre än män.
Ner med feminism, länge leve jämtsälldhet!!!
Det är ju det som är felet!
Feminismen från början, och även ordagrant om någon vill slå upp det, är strävan efter jämlikhet. Feminismen idag är strävan efter att kvinnorna skall bli de nya männen. Därför anser jag mig inte vara feminist, däremot jämställdhetsvän.
2 Guest(s)