September 2, 2003
DiDi wrote: [quote=galningen]Hum "dem äckliga feminist-partierna" jag vet inte riktigt vad du pratar om där, men däremot finns det många manliga feminister ta tex. Lars Leijonborg som är partiledare för fp och även uttalad feminist.
"Hej, jag heter Lars Leijonborg och jag är feminist rösta på mig"...
Jag anser inte att feminism = jämlikhet. Feminism för mig är strävan att kvinnor ska få det bättre än män.
Ner med feminism, länge leve jämtsälldhet!!!
Vad du anser är faktiskt oviktigt när det gäller tolkan av ett konkret begrepp. Visst finns det olika kategorier av feminism men den grundläggande principen kvarstår.
Feminism = hävdandet av kvinnors rätt och rättigheter, reelll jämnställdhet mellan könen kan nås först när de kvinnliga värdena får jämbördig status i samhället som männens.
Den moderna feminismen eller "nyfeminismen" uppstod under 60-talet som en protesterande fraktion i dem mansdominerade studentrörelserna. Kanske den du syftar på som "strävan efter att kvinnr skall få det bättre än män", men faktum är att det inte är feminism. Feminism är somsagt strävan efter jämnställdhet mellan könen.
Att Leijonborg går ut och hävdar att han är feminist för att jaga röster må så vara, det kan jag hålla med dig om låter som ett troligt vis att fånga väljare. Men utöver Lars finns det ändå många manliga feminister.
Edit: Föresten är det konstigt att denna tråden inte blivit låst än, den måste väll ändå klassas som politisk diskusion ( vilket så vitt jag vet är otillåtet på detta forum). Däremot tycker jag den borde få leva kvar då det är den enda tråden som på länge har uppnått en seriös (tolkning) diskusion. Vid närmare granskning har ju även en moderator skrivit i tråden..
June 18, 2001
Suffrageterna som fick till stånd kvinnlig rösträtt uppnåde sitt mål genom vandalism. I dag känner jag inte till någon som förespråkar sådana aktioner.
För vi pratar väl om feminism som idélära och skola, inte som någonting man automatiskt definierar efter hur en begränsad del följeslagare agerar?
January 5, 2002
Metz wrote: och för att poliser ska ens få bära batong modell expanderbar måste dem genomgå en kurs som lär dem i pressade situationer att utdela distraktionsslag på rätt ställen (armar och ben ända ställena som är tillåtna)
Att utdela s.k. distraktionsslag med det du kallar "batong modell expanderbar" (eller "teleskopbatong", för att använda ett mer vardagligt uttryck) är ingen garanti för att inte skada någon. Jag har visserligen aldrig slagit någon med en teleskopbatong, men de gånger jag lekt med en dylik batong (polarens farsa är väktare) har jag upplevt den som förbaskat farlig. Dessa batonger är inte vadderade på något sätt - det är själva stålstommen man slår med och man får sjukt mycket kraft som koncentreras i en liten men tung stålkula längst ute i spetsen. Personligen tror jag att man kan slå av någons ben utan vidare med den, speciellt när det rör sig om någon undernärd vego-commie med taskig benstomme.
Fram med fler teleskopbatonger till våra svenska polismän! "Schlag sie tot, schlag sie tot, schlag die Kommunisten nieder..." som ett känt rockband sjöng.
November 16, 2002
snyde wrote: [quote=Metz]och för att poliser ska ens få bära batong modell expanderbar måste dem genomgå en kurs som lär dem i pressade situationer att utdela distraktionsslag på rätt ställen (armar och ben ända ställena som är tillåtna)
Att utdela s.k. distraktionsslag med det du kallar "batong modell expanderbar" (eller "teleskopbatong", för att använda ett mer vardagligt uttryck) är ingen garanti för att inte skada någon. Jag har visserligen aldrig slagit någon med en teleskopbatong, men de gånger jag lekt med en dylik batong (polarens farsa är väktare) har jag upplevt den som förbaskat farlig. Dessa batonger är inte vadderade på något sätt - det är själva stålstommen man slår med och man får sjukt mycket kraft som koncentreras i en liten men tung stålkula längst ute i spetsen. Personligen tror jag att man kan slå av någons ben utan vidare med den, speciellt när det rör sig om någon undernärd vego-commie med taskig benstomme.
Fram med fler teleskopbatonger till våra svenska polismän! "Schlag sie tot, schlag sie tot, schlag die Kommunisten nieder..." som ett känt rockband sjöng.
Kan nästan lova dig att det gör lika mkt ont som skada med teleskop batongen som det gör med den mer klassiska "konstapel" batongen och det är säkert heller ingen konst att slå av någons arm lr smalben med en sådan
klart att det gör ont som faen att få ett distraktionsslag på sig det är liksom det som är tanken, sätta personen som gör motstånd ur stridbart skick ev distrahera denna så att man kan fängsla lr få ner personen i fråga på backen... sånt man får räkna med som demostrant när man sätter sig upp mot auktoriteten
August 20, 2001
Metz (och andra som kanske skrivit det)
Det de gjorde kallar jag inte att demostrera.
Att ställa sig maskerade och skrika "– Moore är äckliga as! Stoppa deras porrkalas!" är fjortisagerande...
Jag tror ju knappast att de bara stod där och skrek och sedan kom polisen och slog ner dem (det hoppas jag innerligt inte i alla fall). De som demostrerade "ville" att polisen skulle attackera dem. Det är bra nyhetstid i aftonbladet/expressen osv. Och jag förstår fortfarande inte vad deras demostration hade att göra med feminism/jämställdhet???
Tror väl knappast att de kvinnor som låter sig fotografers till tidningen Moore blivit tvingade till det och förmodligen tjänar de duktigt med pengar på det också...
July 18, 2002
Hahahaha!! Håhåhåhå!! Hehehehe!! Skrattet är riktat till de flesta som lagt sig i den här tråden och liknande trådar som startats i liknande ämnen förut.
Fan, gå tillbaks till era datorer istället och rikta era dåliga argument och hat någon annanstans.
Mvh
/ den (skrattande) (manlige) (tok-)feministen
3 Guest(s)