ÄLSKAR FÖRSÄKRINGAR!!!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ÄLSKAR FÖRSÄKRINGAR!!!
Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 15, 2003 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHA!!! Kom just hem med en heelt ny MD, allt tack vare en underbar försäkring.

Så gick det till...

FÖr snart 2 år sen, augusti 2001, köpte jag (hos audiovidoe i pubhuset, http://www.audiovideo.se) en MD av märket SONY. Den kostade mig 2600:- vilket jag finansierade med konfirmationspengar. När jag glad och nöjd skulle betala fick jag förfrågan om jag skulle köpa extra försäkring till, jag tvekade lite men när de sa att försäkringen skulle "behålla" värdet på min MD så att den skulle vara värd 2600 kr även om 2 år så slog jag till. Jag hade då 1 års garanti + 1 års försäkring, försäkringen kostade 500kr.

I 1 år och 10 månader fungerade MD felfritt, förutom att jag bytte fjärrkontroll 2 gånger på garanti då jag råkade slita i den så den började glappa. Men för alltså 1 månad sen började det glappa i MD's egna audio in oavsett vilka hörlurar jag hade. Tog mig typ 2 veckor innan jag fick för mig att lämna in den.

Väl där så var det en jätte schysst kille som skrev på garanti lappen att de gärna fick döma ut MDn så jag skulle få en ny. Nämligen 3 olika företag som hade hand om allt, först affären jag köpte den hos, sen försäkringsbolaget och sen det företag som lagade/dömde ut saker.

1 vecka gick och ajg fick ett sms där det stod att min MD var "Lagad". Lite tungt gick alltså dit och förväntade mig att få tillbaka min slitna MD med seg glappande lucka och bortsliten lack. Men när jag lämnade in mitt kvitto tog det ett tag, då han först kollade igenom en låda med bubbelplastade saker (som kommit från "fixar" företaget). Då var jag helt säker på att jag skulle få tillbaka min MD för däri låg bara gamla lagade saker. Men sen så hörde jag ett "aha" och han börjde sig ned och drog ut en helt ny MD låda. Själv såg jag bara NET-MD OCH JUBLADE!!! EN NY MD JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Den nya MD är en SONY MZ-N710 (Net-MD) och kostar på onoff och expert mellan 2650-2995:- typ, men på internet kan man hitta den för typ 2400-2600+frakt. SÅ jag gick från en sliten, gammal, stor, klumpig och glappande MD ---> En lätt, smidig, litium batteri, lcd fjärrkontroll NET-MD.

FAEN va jag INTE ångrar att jag köpte den dära garantin 😀 Ska dit imorrn och försäkra den hära också, den fick man visst 3 års garanti på :D:D:D

ps: sorry om tråden blev lite lång, men jag är så GLAAAD !

EDIT: den var visst dyrare än jag först trodde... :bgrin:

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
370380
July 15, 2003 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Schysst av dem! 😀

Är dock nöjd med min SHARP MD-SR50 wink

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
370384
July 15, 2003 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

fan va najs

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
370394
July 15, 2003 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

enda gången försäkring är bra, när man får ut mer än man cashat 😀

när jag välte med moppen så va de en jävla tur den var försäkrad... 2000 i självrisk istälklet för 8000(!!!) för nya kåpor... och det för en liten vurpa i 30km/h... 😕

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
370538
July 16, 2003 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: enda gången försäkring är bra, när man får ut mer än man cashat 😀

när jag välte med moppen så va de en j**la tur den var försäkrad... 2000 i självrisk istälklet för 8000(!!!) för nya kåpor... och det för en liten vurpa i 30km/h... 😕

Najs 😀 Min mamma brukar krocka våran bil typ 1 gång varannat år lr nått. En gång var det på fråga om de skulle laga bilen ens eller casha ut den för typ 70-80'000, ni förstår hur sabbad den var då...

Måste väl gått en typ minst 150-200'000:- plus på våran bilförsäkring 😀 Om alla var som oss skulle försäkringsbolagen gå bankrutt.

netbeing
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
370604
July 16, 2003 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

Vilken tur att du försäkrade den! Drulleförsäkring är toppen om man som jag lyckas ha sönder en Linn utrustning (högtalarna klarade sig puh!) Självrisken är förstås lite hög men det var det värt, flera ggr om.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 46
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL