July 29, 2003
x-per wrote: [quote=FonzzziE][quote=x-per]Stolar! Vad ska dú med vinge till när den ändå inte gör någon nytta?
omg ! vingen har visst en funktion.. downforce
Hahaha och det utnyttjar du hur många gånger?
du utnjyttjar d hela tiden ju.. när du kör så luftgenomströmmningen genom vingen pressar bilen mot marken ..ända gången du inte använder den e när du stårstill :bgrin:
February 12, 2003
FonzzziE wrote: du utnjyttjar d hela tiden ju.. när du kör så luftgenomströmmningen genom vingen pressar bilen mot marken ..ända gången du inte använder den e när du stårstill :bgrin:
Så du menar att du har användning av det när du kör rakt fram på motorväg?
Du är medveten om att du höjer bränsleförbrukningen med en vinge eller?
July 29, 2003
x-per wrote: [quote=FonzzziE]du utnjyttjar d hela tiden ju.. när du kör så luftgenomströmmningen genom vingen pressar bilen mot marken ..ända gången du inte använder den e när du stårstill :bgrin:
Så du menar att du har användning av det när du kör rakt fram på motorväg?
Du är medveten om att du höjer bränsleförbrukningen med en vinge eller?
äsch soppa går d ändå åt så why not 😉
Quarzi wrote: men för att den verkligen ska göra nytta så är det nog farter över 150km/h som gäller 😛
jag anser farter under 150 som "ståstill :bgrin:
MoparPower wrote: Lustgas för h*****e. Vad har du för nytta av en vinge? Orginalstolar är sköna nog. Med lite NOS kan du spöa skiten ur (vissa) andra bilar (inte min). och det är billigt
nedu ingen lustgas =) hehe lustgas i en helt orginal motor ? 😉 känns d lönt?
July 29, 2003
MoparPower wrote: Klart det är lönt. Läs lite om det innan du bestämmer dig. En otrimmad motor får en högre procentuell ökning av effekten. typ 50 häst extra i en civic märker du nog av 😀
mjorå men jag tycker personligen d inte e lönt för den bilen just nu iallafall..
ska fixa fint extetiör o intererör (stavning) sen ska d krämas i maskineriet 😉
edit: pris på ett nos paket till en 4a?
May 17, 2002
FonzzziE wrote: [quote=x-per]Chippa bilen istället då!
Är inte lönt att sätta på något av dom på en bil som är typ orginal?
man måste börja ngnstans ? aight? o jag får fina stolar till bra pris .. samt en fin "GT" Vinge för ett annat pris
skaffa dig ett öppet luftfilter, nytt avgassystem med en rensad kat plus en vinge så har du iaf gjort lite.
3 Guest(s)