October 31, 2003
FonzzziE wrote: [quote=MoparPower]http://www.sdpc2000.com har lite prylar till småmotorer också.
gillar logon bilen i mitten en camaro SS ?
Ja den är jävlar inte cool. Synd att dom inte satte dit en Mopar bilhttp://www.440magnum-network.com/emailed/2001/sept01/1968hemidart.shtml :worshipp:
January 14, 2002
sånhär har vi 😉 fast lite mörkblåare och ytan vinge 😀
http://www.rychleazbesile.wz.c.....9boss2.jpg
October 31, 2003
Quarzi wrote: sånhär har vi 😉 fast lite mörkblåare och ytan vinge 😀
http://www.rychleazbesile.wz.c.....9boss2.jpg
302? varvar som ett as?
October 31, 2003
Quarzi wrote: 302 ja.. fast vet inte om den varvar som ett as då jag bara har hört den v8'an och nyare v8'or som sitter i typ audi osv.. vi har dock 2 motorer till den då den ena *host*gick lite sönder*host* när brorsan körde den (small som fasen!)
Det är fords bästa motor den satt ju i GT-40. Den kanske kan mäta sig med en mopar.....men nej
January 14, 2002
MoparPower wrote: [quote=Quarzi]302 ja.. fast vet inte om den varvar som ett as då jag bara har hört den v8'an och nyare v8'or som sitter i typ audi osv.. vi har dock 2 motorer till den då den ena *host*gick lite sönder*host* när brorsan körde den (small som fasen!)
Det är fords bästa motor den satt ju i GT-40. Den kanske kan mäta sig med en mopar.....men nej
haha åfan 😀
ja jag är ingen motorfantast men kan lite iaf (typ det man lär sig på fordonslinjen :P)
Du råkar inte vet hur många hästar den har orginal? vet bara att brorsan hållt på med den så den ligger på ca: 350-400 nu..
July 29, 2003
MoparPower wrote: [quote=Quarzi]302 ja.. fast vet inte om den varvar som ett as då jag bara har hört den v8'an och nyare v8'or som sitter i typ audi osv.. vi har dock 2 motorer till den då den ena *host*gick lite sönder*host* när brorsan körde den (small som fasen!)
gt-40 e en fin bil men Gt500 ojojoj .. de e d rediga grejjorna 😉
sry gubbar går så segt me o ladda upp bilderna .. så jag skjuter upp d till ikväll ..
October 31, 2003
Quarzi wrote: [quote=MoparPower][quote=Quarzi]302 ja.. fast vet inte om den varvar som ett as då jag bara har hört den v8'an och nyare v8'or som sitter i typ audi osv.. vi har dock 2 motorer till den då den ena *host*gick lite sönder*host* när brorsan körde den (small som fasen!)
haha åfan 😀
ja jag är ingen motorfantast men kan lite iaf (typ det man lär sig på fordonslinjen :P)
Du råkar inte vet hur många hästar den har orginal? vet bara att brorsan hållt på med den så den ligger på ca: 350-400 nu..
Försäkrings reglerna var lite skumma och muskelbilarnas effekt var oftast inte rätt och 302:an är lite mytomspunnen men kanske 270-300 stämmer
(Jag laddade upp min bild iaf)
January 14, 2002
MoparPower wrote: [quote=Quarzi][quote=MoparPower][quote=Quarzi]302 ja.. fast vet inte om den varvar som ett as då jag bara har hört den v8'an och nyare v8'or som sitter i typ audi osv.. vi har dock 2 motorer till den då den ena *host*gick lite sönder*host* när brorsan körde den (small som fasen!)
haha åfan 😀
Försäkrings reglerna var lite skumma och muskelbilarnas effekt var oftast inte rätt och 302:an är lite mytomspunnen men kanske 270-300 stämmer
(Jag laddade upp min bild iaf)
okej.. ja brorsan var på en firma som kollar hur många hästar bilen har och om jag inte minns fel så var det 378 hästar (efter lite småfix med kamaxlar och grejer)
July 29, 2003
http://www.stormaz.servebeer.c.....701_203649
http://www.stormaz.servebeer.c.....716_182427
vinterfälgarna på
foto tagna me U8110 ena bilden blev för ljus .. gubben skulle göra iväg me bilen ett snabbt ärende så jag han inte fixa inställningarna på kameran därav blev d så "ljust"
November 4, 2001
Inte läst alla inlägg så jättenoga så tar det lite översiktligt nu:
Lustgas ger inga fasta % i extra Hästkrafter.
EN jänkar v8 får man ut ganska gra med kräm ur om man kör gas men en vanlig kärra som kör en 4a eller kanske tom en 6a vinner du inte speciellt mycket på..
En radig mobot med en turbo, på runt 220-250 häst orginal kanske du kan kräma ur 50 häst extra med gas och massor med pill..
Sen är det ju inte bara så att du ska trycka dit behållaren och köra, man ska gärna ha en lite mera högoktaning bensin med gasen.
Till saken:
Ta sätena... Utan tvekan.
Ska du ha en aluvinge bär du ju lacka om bilen med decaler/flames/stripes eller liknande för att få ut fulla potentialen.
October 31, 2003
SuperNova wrote: Inte läst alla inlägg så jättenoga så tar det lite översiktligt nu:
Lustgas ger inga fasta % i extra Hästkrafter.
EN jänkar v8 får man ut ganska gra med kräm ur om man kör gas men en vanlig kärra som kör en 4a eller kanske tom en 6a vinner du inte speciellt mycket på..En radig mobot med en turbo, på runt 220-250 häst orginal kanske du kan kräma ur 50 häst extra med gas och massor med pill..
Sen är det ju inte bara så att du ska trycka dit behållaren och köra, man ska gärna ha en lite mera högoktaning bensin med gasen.
Till saken:
Ta sätena... Utan tvekan.
Ska du ha en aluvinge bär du ju lacka om bilen med decaler/flames/stripes eller liknande för att få ut fulla potentialen.
Menar du att säten ger mer kräm än lustgas. Men allvarligt det finns gränser för hur hög effekt man kan plocka ut utan att topparna flyger och vevaxeln hamnar i suben i bagaget. Lustgas ger inte mindre effekt i en topptrimmad motor MEN plockar du 300 häst ur en 2L motor så lär det kosta på hållbarheten. Jag menar att det är enkelt att plocka mellan 30-70 hästar ur en civic motor(beroende på 1.6 1.8 el 2.0). Lustgas ger ju bara en tillfällig boost. Jag har inte järnkoll på effekten av lustgas och turbo men du kanske kan visa lite diagram från din dynotest på din bil.
March 11, 2003
Jag plockade nog en 30-40 extra hk ur min lilla 4, så inte fasen handlar det om vilken motortyp det är. Men som Moparslower säger, så handlar det ju mycket om huruvida motorn pallar för den extra effekten. Och visst kan turbo ge en massa effekt, men det är fasen så mycket jobbigare än gas. Och rejält mycket dyrare, om det skall göras bra.
Det enda extra jag behövde för att köra med gasen, var en bättre bränslepump, och ny bensinkran....
3 Guest(s)