November 2, 2001
Chippning är bara värt att göra på turbobilar! Chippning är egentligen att mappa tändinställningar etc alltså finjustera det. Bara att om du ska märka någon skillnad får du nog lämna in bilen på mappning o det är inte billigt. Chippning är ju en billigare variant av mappning bara att där e det en speciell bils optimala inställningar som blivit inbränd på ett chipp och dom inställningarna är ju inte optimala på din bil! Nos finns i satser, tror att det fanns en sats -75hk för c:a 10.000:-
Om du vill trimma din bil så e det enda rätta attt turbokonvertera den. Det enda som ger valuta för pengarna!
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
November 2, 2001
Du menar dom som kollar att dina avgasvärden e riktiga? Det enda dom kollar är att din bil förbränner bränslet som den ska! Sen har dom filer
som är färdiga att bränna in på chippet! Det du snackar om är mappning då dom pluggar in bilen via dator och kollar i princip varenda tändkurva!
Tror du att dom sitter o proggar om hela bilens tändning etc för ett par tusenlappar? Se länk:
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
April 7, 2003
FonzzziE wrote: [quote=MoparPower]Klart det är lönt. Läs lite om det innan du bestämmer dig. En otrimmad motor får en högre procentuell ökning av effekten. typ 50 häst extra i en civic märker du nog av 😀
mjorå men jag tycker personligen d inte e lönt för den bilen just nu iallafall..
ska fixa fint extetiör o intererör (stavning) sen ska d krämas i maskineriet 😉
edit: pris på ett nos paket till en 4a?
Då jag inte har kollat igenom hela tråden så har du kanske fått svar redan men men 😉
Ett komplett NOS kit kostar 8000kr hos Holmen Racing i Strömstad, så nu vet du det 😉
March 11, 2003
Av alla sorters trim jag har testat, så är lustgas klart det roligaste. Det ger helt enkelt mest per investerad krona. Och inte fasen är det fusk. Det är bara att BMW-ägare blir ledsna, när deras oförskämt dyra plåtlåda får syndigt med pisk av något som har kostat en bråkdel. 😉
Och en annan sak med gas är ju att det är ganska enkelt att plocka av. Det behövs rätt sällan några större ingrepp för att få det hela att fungera.
March 11, 2003
Gueno wrote: ROFL
:)RSå otroligt fel du har lille vän.
Edit: Du har en plats i citattråden. 🙂
Om det är mig du menar, så kan jag ju bara säga att jag har helt rätt.;)
15 år av tokkörning, och jag har aldrig fått rast av en BMW. Fasen, när jag var tjugo bast var det ju det stora fredagskvällsnöjet. Man letade upp någon fet och dryg gubbe med BMW, helst någon M-modell, som trodde att den gick fort, rastade skiten ur honom, och sedan väntade man på hans ansiktsuttryck i nästa korsning. Alltid lika roligt.
Konstigt att folk med BMW alltid inbillar sig att de kan dra med motorcyklar.....
June 3, 2001
denstore wrote:
Konstigt att folk med BMW alltid inbillar sig att de kan dra med motorcyklar.....
Jag fattar inte...
Är det hoj du har?
Då går det ju inte med nånannan bil heller. 😛
Fråga kolon.. har du lustgasen på i 20 minuter i sträck?
Nähä.. jasså inte det.. varför det.. tar den slut på några sekunder? :bgrin:
2 Guest(s)