Alu-vinge eller Sportstolar?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Alu-vinge eller Sportstolar?
Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
678130
July 25, 2004 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=denstore]
Konstigt att folk med BMW alltid inbillar sig att de kan dra med motorcyklar.....

Jag fattar inte...
Är det hoj du har?
Då går det ju inte med nånannan bil heller. 😛

Fråga kolon.. har du lustgasen på i 20 minuter i sträck?
Nähä.. jasså inte det.. varför det.. tar den slut på några sekunder? :bgrin:

Det är klart man kör hoj. Bilar är trötta.:)
Men likförbannat tror folk med BMW att de har en suck. Och varför skulle man behöva gasen konstant i tjugo minuter? Gasen använder man ju bara när man behöver effekten. Det är ju hela poängen. Bara för att man har turbo, kör du runt alltid på det varvtalet som du får mest effekt på? Nä, för du kan kanske växla, och då finns det ingen mening med att utnyttja turbon hela tiden.
Och för den delen behöver jag inte 20 minuter för att köra ifrån en BMW. Det räcker med några sekunder......:D

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
678143
July 25, 2004 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Det är klart man kör hoj. Bilar är trötta.:)
Men likförbannat tror folk med BMW att de har en suck.

Kläck ur dig det från början då.

Öhh.. typ nej..
BMW är inga rakter.
Mer säkerhet i bilar om man nu är ute efter sånt.
En motorcykel och en bil kör in i mitträcket.. vem tror du klarar sig bäst?
Killen/tjejen på hojen lär ligga lite här och där.

Lustgas på hojen?
Lustgas har man när man redan har trimmat skiten ur motorn.
Bättre och effektivare med turbo eller kompressor. 😛

Slitdiskuterat! [-(

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
678154
July 25, 2004 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote:
En motorcykel och en bil kör in i mitträcket.. vem tror du klarar sig bäst?
Killen/tjejen på hojen lär ligga lite här och där.

I de hastigheterna som vi talar om, så lär man inte överleva i bilen heller. Men visst, motorcyklar är farligare. Men vill man leva säkert kan man åka tåg.....:)

Gueno wrote:
Lustgas på hojen?
Lustgas har man när man redan har trimmat skiten ur motorn.
Bättre och effektivare med turbo eller kompressor. 😛
[-(

Lustgas ger oftast mer. Och vem säger att jag inte redan hade trimmat skiten ur motorn. 😉 Bigblock, portad topp, stora förgasare och vassare kammar. Skulle väl påstå att den var hyffsat färdigtrimmad....
Men att få en ökning på 30-40%, oavsett om du har trimmat eller inte, är inte något att förakta. Både turbo och kompressormatning gör motorn segare på vissa varvtal, då det för det mesta medför en kompressionssänkning också. Lustgas kräver inte detta.
Som bustrim är gas klart att föredra. Turbo är något för folk som tycker det är roligt att mecka med bilen, eller vill tävla seriöst.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
678193
July 25, 2004 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

100 knyck?

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
678199
July 25, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: 100 knyck?

Pratar vi om hastigheterna att kollidera med mitträcken i, eller vad menar du?

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
678203
July 25, 2004 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaaaaaaaaaaa....

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
678209
July 25, 2004 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Jaaaaaaaaaaa....

Du har inte funderat på att använda quote-funktionen? Det hade sparat in ganska många meningslösa inlägg i denna tråden, som vi redan har fyllt med ganska många OT-inlägg. I vilket fall som helst, så bör du nog hålla dig till tågen om du känner dig osäker i 100 på vägar med mitträcke. Och även i hundra är chanserna att klara sig vid en större olycka ganska liten. Oavsett om man sitter på en MC, i en Skoda eller i en BMW.

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
Member Since:
March 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
678218
July 25, 2004 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

´Nej visst, man klarar nog sig inte i en golf denstore.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
678233
July 25, 2004 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Du har inte funderat på att använda quote-funktionen?

Nej. 🙄
Jag tycker att det är lite småstörande.

Jag känner mig inte osäker... snarare tvärtom.
Avdelning muppon som inte kan hålla sig på sin sida av vägen har blitt alldeles för många.

Håller endå fast vid att det är osäkert att åka hoj om det finns mitträcke.
Man är ju inte direkt skyddad om man skulle vurpa och glida in i en stolpe. 🙁

Håller fortfarande fast vid stolarna.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
Member Since:
August 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
678750
July 26, 2004 - 9:02 am
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Jag fattar inte...
Är det hoj du har?
Då går det ju inte med nånannan bil heller. 😛

Jag såg en Ford Pinto dra en dragracing-hoj

EDIT: Var kan man chiptrima bilar i skåneområdet?

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
Member Since:
July 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
679207
July 26, 2004 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

TECH wrote: Chippning är bara värt att göra på turbobilar! Chippning är egentligen att mappa tändinställningar etc alltså finjustera det. Bara att om du ska märka någon skillnad får du nog lämna in bilen på mappning o det är inte billigt. Chippning är ju en billigare variant av mappning bara att där e det en speciell bils optimala inställningar som blivit inbränd på ett chipp och dom inställningarna är ju inte optimala på din bil! Nos finns i satser, tror att det fanns en sats -75hk för c:a 10.000:-
Om du vill trimma din bil så e det enda rätta attt turbokonvertera den. Det enda som ger valuta för pengarna!

investerar hellre de pengarna som du skulle lagt på turbo på en kompressor istället samma peng 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 241
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL