November 12, 2002
det är så har ett stort problem med min rygg
lång historia men jag dra allt i kort.
har skadat rygger på jobbet, kännde inte så mycket dagen efter gick o tränade som brukar göra, sen efter några dagar börja jag få smärta i ryggen, gick till läkaren fick smärt stillande medicen, o detta var i november 2007.
och det gick 1 månad och problem blev värre. och i jan 2008 så hade jag så ont att jag kunde inte resa mig eller gå eller sita.
efter 1vecka börja det släppas lite. åkte till sjukhuset. sa till dom mitt problem dom sa att jag får söka en läkare dom kan inte hjälpa mig.
gick till min vanliga läkare sa att jag hade lumbago tror det stavar..
men det är muskel blödning i alla fall. så läkaren gav mig medecin
men det verkade bara nån timme.
blev skickad till en kiropraktor och en ortoped dom sa muskel knut o muskel blödning..
fick medecin och blev skickad till sjukgymnast 1 gång tidigare och fick en remis för forsättning av övningar..
det blev bättre för nån månad .. men det har kommit o gått..
och nu har de kommit igen o varit nu i 1 vecka.. har kollat up allt jag kan komma på
behöver hjälp vad kan jag göra.
vem sak jag söka up för att få detta bort
har varit så mer en ca 7 månader
tack i för hand
October 1, 2007
trunks wrote: akupunktur ne det har jag inte testat hur många gånger gick du på det
1.Vad är det du jobbar med?
2. Har du tagit ledigt från jobbet så att din kropp har fått en chans att återhämta sig?
3. Vad var det för "arbetsuppgift" som gjorde att du skadade dig?
3,1. Var det något du gjort ofta eller bara någongång?
4. Gick du och tränade när du kände att du hade lite ont men inte lika mycket som tidigare?
5. Gick det att stretcha innan och efter träningen?
Vad var det för träningsövningar du höll på med?
Skulle du kunna svara på frågorna så kan man fundera lite.
November 12, 2002
tigersaid wrote: 1.Vad är det du jobbar med?
2. Har du tagit ledigt från jobbet så att din kropp har fått en chans att återhämta sig?
3. Vad var det för "arbetsuppgift" som gjorde att du skadade dig?
3,1. Var det något du gjort ofta eller bara någongång?4. Gick du och tränade när du kände att du hade lite ont men inte lika mycket som tidigare?
5. Gick det att stretcha innan och efter träningen?
Vad var det för träningsövningar du höll på med?Skulle du kunna svara på frågorna så kan man fundera lite.
svar 1 sortering inom all med återvining
svar 2 japp 6månader nästan villat mig
svar 3 lyfta var en del inte så mycket inte heller tynga saker. bara
ibland
svar 4 ah tränade då men inte lika hårt. tog det lungt men när det värsta kom då stoppade jag träningen totalt för kunde inte göra mycket alls.
svar 5 stretchar alltid efter o före träningen . men som sagt stoppade allt när jag kunde knappt röra mig.
just nu gör jag rygg övning o streker mig en del . promenera.
1 Guest(s)