December 11, 2002
December 11, 2002
BelGarath wrote: Adopterade Etiopier HAHAHAHAHAHAHA
de var fan de roligaste jag hört :D:D:D:D
På vilket sätt är det roligt? Skulle inte du ha ett intresse av ditt hemland och det språk de talar om du vore adopterad? Eller du kanske menar att det är humorisktiskt att det finns människor som tvingas lämna bort sina egna barn? Fast det är klart, de kanske inte tvingats lämna bort sina barn, det är lika troligt att föräldrarna dött i AIDS och det är också jättekul, eller hur?
Väx upp istället för att håna personer som du inte ver något om!
/Henrik
January 17, 2002
Kenrih wrote: [quote=BelGarath]Adopterade Etiopier HAHAHAHAHAHAHA
de var fan de roligaste jag hört :D:D:D:D
På vilket sätt är det roligt? Skulle inte du ha ett intresse av ditt hemland och det språk de talar om du vore adopterad? Eller du kanske menar att det är humorisktiskt att det finns människor som tvingas lämna bort sina egna barn? Fast det är klart, de kanske inte tvingats lämna bort sina barn, det är lika troligt att föräldrarna dött i AIDS och det är också jättekul, eller hur?
Väx upp istället för att håna personer som du inte ver något om!
/Henrik
Inte för att jag har slutat skratta ännu, men ta det inte som ett hån, det lät bara roligt 🙂
August 16, 2002
MULLVADEN wrote: har en känsla av att smyrassarna kommer mygla in småsaker här o tråden kommer låsas när snubben bara ville ha svar på om det fanns en språkkurs...
mm tror samma med...
men iaf, kolla med folkuniversitetet, man brukar få en katalog av dem i början av varje termin med kurser som man kan läsa...
June 20, 2002
Tror att du får vända dig till någon eritreansk/etiopisk förening och höra efter.
Vet annars att SIDA brukar hålla kurser i massa afrikanska språk, men det är för människor som jobbar med bistånd och liknande. Kanske kan vara värt att ta kontakt med de ändå och höra om det finns något sätt att smussla sig in ändå nästa gång det hålls nån.
Edit: http://www.cfl.se//default.asp?sid=172
Centrum för flexibelt lärande i samarbete med SIDA.
"Intensivkurser utanför ordinarie kursutbud är thai, urdu, khmer, tagalog, amarinja och tigrinja och tamil. För att genomföra en sådan kurs krävs minst fyra kursdeltagare."
Är säkert också mest för biståndsarbetare, men kan ju vara värt att höra efter.
2 Guest(s)