February 12, 2003
Hittade en ganska intressant liten nyhet om ett par små imbeciller som lyssnat lite för mycket på HIM och bestämde sig för att slänga sig framför tåget... Vi snackar naiva föräldrar deluxe, but then again, det är amerikaner. 😉
February 7, 2006
November 27, 2003
Har/hade två bekanta som blivit påkörda av tåg så det är knappast unikt för amerikaner. Vi har världens i särklass högsta självmordsratio i Sverige. Lyxproblemen hopar sig och det blir för mycket för ungdomarna.
HIM suger för hårt för att man ska kunna bli påverkad av dom.
//Andreas
November 27, 2003
Sverige:
http://www.ki.se/suicide/sm_sv.....akra.html#
Världen:
http://www.ki.se/suicide/stats.....rlden.html
Notera att statistiken för Japan är så hög på grund av det enorma trycket de har i skolan. Inte lyxproblem.
Nya Zeeland låg precis efter Sverige sist jag såg färsk statistik, men deras är i stort sett densamma som våran med enbart lyxproblem.
Cuba är knappast på grund av lyxproblem utan tvärtom 😉
Tar man även hänsyn till under 15 så drar Sverige och Nya Zeeland iväg från övriga. Även om man inte tar hänsyn till osäkra. Speciellt USA tappar mycket då.
//Andreas
September 20, 2001
Delph1 wrote: Vi har världens i särklass högsta självmordsratio i Sverige.
//Andreas
Hm, räknar du inte med Japan då, eller menar du bara av "lyxproblem" ?
Vad menar du förresten med lyxproblem? Att det är brats som gör självmord?
Det har iaf gått ner ganska mycket under de senaste 15 åren...
November 27, 2003
Edvuld wrote: [quote=Delph1]Vi har världens i särklass högsta självmordsratio i Sverige.
//Andreas
Hm, räknar du inte med Japan då, eller menar du bara av "lyxproblem" ?
Vad menar du förresten med lyxproblem? Att det är brats som gör självmord?
Det har iaf gått ner ganska mycket under de senaste 15 åren...
Japans självmordsstatistik beror endast på den enorma tryck de sätter på sig själva med studierna. Det är inte samma som Sverige och Nya Zeeland har.
Med lyxproblem menar jag inte verkliga problem utan snarare så att man har för mycket fritid så man sitter och deppar ner sig istället för att göra något. Att man deppar ihop för man gjort av med månadspengen på 2000 två dagar innan nästa kommer och man bara absolut måste ut och göra något. etc. I-landsproblem helt enkelt.
Ja det har gått ner på sistone något jag är lika glad som nästa över, det är kanske för att vi har fått in lite mer vettigt folk?
//Andreas
February 7, 2006
November 27, 2003
cybercola wrote: Vad menar du med lyxproblem ? menar du Populärkulturen ? alltså att man ska vara ha mycket pengar o massa fina saker? det är vad jag anser vara dagens populärkultur iaf...
så vad menar du?
Jag har ju skrivit det redan....
Än en gång då: "vi" blir deprimerade över att vi inte har något att göra, att allt kommer serverat, att vi har tid att inte göra någonting, utmaningarna uteblir, samhället ställer samtidigt konstiga och overkliga ideal för ungdomar att uppfylla och vi behöver inte bry oss som små om i stort någonting än oss själva, etc.
//Andreas
February 3, 2003
Deprimerande att läsa, och ironiskt nog satt jag faktiskt och lyssnade på en av mina HIM-skivor när jag läste det.
Tråkiga är väl också att HIM kommer säkerligen få en helvetes massa kritik för detta. Precis som Manson fick efter Columbine.
Kan säga angående skolan i Japan, min farbror råkar ha en japansk flickvän, som en dag påstog att de inte hade någon mobbing i den japanska skolan. Min farbror frågade då vad de gjorde med de som var lite annorlunda. Jo de ställde sig i en ring runt personen i fråga och petade på henne/honom. Sade åt personen att bli normal eller något, men det ansåg hon inte var mobbing 😛 Se japaner, se amerikaner.
They Must Be EMO.
August 7, 2001
Mean Machine wrote: Inte det att amerikanerna blir påkörda av tåg jag syftar på... Snarare deras föräldrars reaktion, fortfarande.
Några siffror på hur många som begår självmord förresten, Delph1? Lite nyfiken faktiskt.
Det är ännu värre tabu i sverige.
Många fler dör av självmord än vad som dör i trafiken i sverige.
June 28, 2001
När jag gick i skolan så lärde jag mig att Tåg var bland dom vanligaste sätten att ta självmord men det finns inte med på top10 på sidan som delf1 länkade till.
Nån snubbe fick för sig att ställa sig framför tåget här i partille för ca 2 månader sedan, det ska tydligen ha smällt rätt högt vid kollisionen.
En granne med fru o barn sprängde skallen med ett hagelgevär tidigt i vintras, har för mig att han skickat ut ungen till affären innan han skjöt sig.
Jag förstår inte varför folk driver sig själva så långt att det inte är värt att leva, så länge man lever har man en chans att göra en skillnad, självmord är ett fegt sätt att ge upp på.
June 28, 2001
obelix wrote: [quote=Mind] självmord är ett fegt sätt att ge upp på.
det finns någ ingen mening som retar mig så j**la mycket som just denna... :burn: :banghead:
jeses vad purken du blev där då, förklara för all del varför.
Det är min personliga uppfattning att det är klent att ge upp och ta självmord.
Btw, var nån snubbe på 80talet som konstant lysnade på Ozzy osbourne - Suicide solution och tog sitt liv, ozzy fick massa skit för den och blev stämd, men jag vet inte om han vann eller ej.
1 Guest(s)