Amerikansk patriotism|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Amerikansk patriotism
nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 18, 2006 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Hittade den här sidan:
http://www.americawestandasone.com/

Det är stuntkordinaton från star trek som knåpat ihop en låt. "America we stand as one" heter den. Tydligen grät han när han kom på texten sägs det. På sidan kan man tanka ner låten, videon (riktig höjdare!), läsa lite om den mm. Patriotiskt så man nästan mår illa. Fast gör dig inte besväret om du har modem för sidan är en 5 mb stor flashfil.

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
1024729
March 18, 2006 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

Både sett och hört, dom hånade honom i någon "late night"-program tror jag.

kappy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
1024730
March 18, 2006 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

har varit med i high chaparall eller 100 höjdare eller liknande tror jag

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
1024741
March 18, 2006 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

padda wrote: Både sett och hört, dom hånade honom i någon "late night"-program tror jag.

Förvånar mig inte. Han lär väll dyka upp i en hel del parodierade former framöver.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1024748
March 18, 2006 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Men ni tror inte hela världen hade varit en bättre plats om alla hade varit som han och allt hade varit ett enda stort usa? 🙂

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1024765
March 18, 2006 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Men ni tror inte hela världen hade varit en bättre plats om alla hade varit som han och allt hade varit ett enda stort usa? 🙂

:)R

cybercola
Medlem
Forum Posts: 189
1024769
March 18, 2006 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

jaha? vadårå?

Tycker inte det är det minsta roligt, är väl bra att man tycker om sitt land och vill värna om dess framtid osv osv.

Tänk om Sveriges befolkning hade varit lite mer patriotiska, då hade det nog sett mycket annorlunda ut, men här är det ju mer eller mindre olagligt att ha en svensk flagga för då är man adolf hitlers undersåte.

HardCoder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 617
1024778
March 18, 2006 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Ahh det där med att man inte får ha svensk flagga e bara skitsnack... Var ett par nötter till fega rektorer på ett par skolor runt i landet som var rädda att verka främlingsfientliga ett antal år sedan.

Det finns inget främlingsfientligt med Den svenska fanan! Iaf inte de senaste 200 åren. Tvärtom vill jag säga att den svenska flaggan visar på medmänsklighet och omtanke.

Om man blir kallad rasse bara för att man har en svensk flagga då ska nog den som kallar dig rasse ta sig en lång tankeställare.

Fråga vilken invandrare som helst om de uppfattar en som rasist bara för att man har en svenska flagga. Nej det kan inte vara många.

cybercola
Medlem
1024779
March 18, 2006 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

HardCoder wrote: Ahh det där med att man inte får ha svensk flagga e bara skitsnack... Var ett par nötter till fega rektorer på ett par skolor runt i landet som var rädda att verka främlingsfientliga ett antal år sedan.

Det finns inget främlingsfientligt med Den svenska fanan! Iaf inte de senaste 200 åren. Tvärtom vill jag säga att den svenska flaggan visar på medmänsklighet och omtanke.

Om man blir kallad rasse bara för att man har en svensk flagga då ska nog den som kallar dig rasse ta sig en lång tankeställare.

Fråga vilken invandrare som helst om de uppfattar en som rasist bara för att man har en svenska flagga. Nej det kan inte vara många.

... jag har inte argumenterad emot nåt av detta, men att ha på sig svensk flagga ute sent på kvällen, vilket jag fått erfara, är en vääääääldigt dålig idé...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1024784
March 18, 2006 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, vi har oss själa att skylla att ingen satt stopp för vanhelgandet som extremhögern gjort med flaggan. Mycket av respekten för flaggan är helt enkelt borta för att ett packe idioter inte kan skilja sina egna inträngda fördomar från nationalism/patriotism.

//Andreas

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1024807
March 18, 2006 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Känns som videon är gjord för att väcka hatiska känslor mot allt annat än usa istället för patriotiska medkänslor.

Dom tar med brandmännen som slet för att få ut folk vid 9/11 krashen, Någonting som nästan alla brändmän gör dagligen utan att tveka runt om hela vår planet, inget märkvärdigt med just dom som vari NY.

En ung kvinna som lipar vid en gravsten, åh min älskade man dog i kriget som bush startade, buhu.

slutade kolla här.

Riktigt dålig propaganda vill jag tycka.

Våran kung sa en bra sak en gång i tiden, "För sverige i tiden"

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
1024812
March 18, 2006 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: jaha? vadårå?

Tycker inte det är det minsta roligt, är väl bra att man tycker om sitt land och vill värna om dess framtid osv osv.

Tänk om Sveriges befolkning hade varit lite mer patriotiska, då hade det nog sett mycket annorlunda ut, men här är det ju mer eller mindre olagligt att ha en svensk flagga för då är man adolf hitlers undersåte.

Det är väll inget större fel med patriotism och nationalism till en viss gräns, bortsätt från att det är lite bakåtsträvande och menlöst.

Men jag håller med om att det politiskt korrekta måste utrotas. Man borde kunna ha en svensk flagga som en symbol utan att det betyder så mkt mer än så.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1024814
March 18, 2006 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote:
... jag har inte argumenterad emot nåt av detta, men att ha på sig svensk flagga ute sent på kvällen, vilket jag fått erfara, är en vääääääldigt dålig idé...

Har du jeans, vanliga skor och en tröja med en massa små kronor, eller en tröja med svenska flaggan så är det ingen som bryry sig (så länge man uppför sig som folk då).

Har du däremot kängor, bruna khakibyxor, bombarjacka och rakad huvud, DÅ kan det bli en annan femma.

Precis som det mesta så är det mycket runt omkring som spelar in hur man uppfattas.

Detsamma gäller tex invandrare och pitbulls.

En vanlig svensson med en pitbull är inget mä'rkvärdigtmen en invandrare med pitbull leder tankarna till annat.

Kallas Haloeffekten och är väldigt intressant att läsa om.

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1024827
March 18, 2006 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Men ni tror inte hela världen hade varit en bättre plats om alla hade varit som han och allt hade varit ett enda stort usa? 🙂

I och med masspsykosen hade vi nog upplevt vår tillvaro som bättre. Problemet är bara vilka man ska invadera för patriotismens skull om alla är amerikaniserade 🙄 wink

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
1024833
March 18, 2006 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Men ni tror inte hela världen hade varit en bättre plats om alla hade varit som han och allt hade varit ett enda stort usa? 🙂

I och med masspsykosen hade vi nog upplevt vår tillvaro som bättre. Problemet är bara vilka man ska invadera för patriotismens skull om alla är amerikaniserade 🙄 wink

Frågan är om det skulle finnas någon patriotism då överhuvudtaget. Jag menar hur skulle man kunna vara stolt över sitt land om det inte finns några andra länder? 🙂

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
1024835
March 18, 2006 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Men phleeese! Sämre låt för man ju leta efter.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1024855
March 18, 2006 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

USA?!

Islam står över allt.

cybercola
Medlem
1024914
March 18, 2006 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Ja, vi har oss själa att skylla att ingen satt stopp för vanhelgandet som extremhögern gjort med flaggan. Mycket av respekten för flaggan är helt enkelt borta för att ett packe idioter inte kan skilja sina egna inträngda fördomar från nationalism/patriotism.

//Andreas

WORD!

det borde framhävas lite mer för allmänheten måste jag säga, vad som är skillnaden på Patriotism/nationalism... det är ju ingen LITEN skillnad om vi säger så.

edit; tänkte att jag kan ju göra en liten skillnad här iallafall, genom att försöka framhäva skillnaden för de oinvigda...

Om Nationalism, tog bara det kortaste stycket som sammanfattade det hela

Nationalism är ett politiskt begrepp. Definitionerna av N. är disparata, men innefattar i allmänhet alltid en idé om enhet mellan människor av samma nationalitet, och att dessa inte ska styras av någon annan nation/-alitet. Ofta anses det också att människor av samma nationalitet bör leva inom samma stat.
Det har framlagts teorier om korrelation mellan nationalism och främlingsfientlighet, samt att detta skulle vara en naturlig konsekvens av nationalismen, då den (enligt samma teori) går ut på att bevara och skydda landet och dess invånare från genetisk och kulturell inblandning utifrån. Inom nationalismen finns ett konservativt tänkande där syfter är att förändringar i samhället skall ske långsamt och att stor hänsyn till historien skall tas.

Om Patriotism

en patriot är en person som älskar sitt land och vill arbeta för sitt lands välgång. Patrioter finns i alla politiska läger. (kan vara en form av nationalist). Se även lokalpatriot.

Ordet "patriot" används som förskönande omskrivning av och om personer som tillhör vit makt-rörelsen.

Vill också gärna eliminera missförståndet om att skinheads är direkt nazister,det är Boneheads, som är nazistiska skinheads, och var faktiskt utstötta från skinhead kulturen.

btw; om flaggan, jag är varken snaggad, använder khaki byxor(vad är det ? 🙄 ) eller använder en bombjacka...

är bara Blond, Blåögd, och kritvit, med en sverige tröja wink

edit2; glömde ju nästan påpeka det viktigaste av allt; jag är varken nationalist eller patriot, tycker sverige suger i de flesta avseenden, däremot så önskar jag, att jag kunde älska mitt land.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1024993
March 19, 2006 - 1:54 am
sp_Permalink sp_Print
nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
1025028
March 19, 2006 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: http://www.bestofgooglevideo.c.....?video=101

O_o

Trevlig film! Jag gillar dom som vill invadera Frankrike och sen tror att det är Japan och dom som vill invadera korea för "attitydsproblem".

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 143
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL