August 24, 2002
Tog fram min gamla Amiga 600 HD med 1MB RAM för att kolla om den fortfarande fungerade. Visst gjorde den det.
Hade glömt bort hur roligt det var att hålla på med den på den tiden då den var "up to date". :bgrin:
Måste säga att jag saknar musiken som gjordes till Amiga, det är ju så himla bra musik!!! 8)
Idag är den inkopplad till min 32" Widescreen TV, ljudet har jag kopplat in till stereoanläggningen den funkar utmärkt till att lyssna på musik och Spela Settlers II samt Cannon Fodder på.
Vad ska man ha sin PC till egentligen
February 13, 2001
MMmmmm saknar min 500 Amiga*snyft* Den är död tråkigt nog jag öppnade den å lekte lite 🙁 Men där började mitt data liv 🙂 Hade 125Mb Hd till den med ett extremt stort nätagg 🙂 Hade nån typ av windows på den eller vad de nu va.... De va systers FD kille som hade fixat den.... Den var då inte normal 🙂 Saknar den som bara den men de va jobbigt att spela MK på den.... Byta disk varje sec typ 🙂
August 24, 2002
July 19, 2001
Turrican II är ju lätt det bästa spelet.. Min brorsas Amiga 1200 funkar perfekt. Sedan är det ju skitkul att hålla på och leka i Workbench.
Här är en länk om någon vill köpa gamla och nya Amigadatorer i Sverige.
http://www.ggsdata.se/
October 22, 2002
SoundHead wrote: MMmmmm saknar min 500 Amiga*snyft* Den är död tråkigt nog jag öppnade den å lekte lite 🙁 Men där började mitt data liv 🙂 Hade 125Mb Hd till den med ett extremt stort nätagg 🙂 Hade nån typ av windows på den eller vad de nu va.... De va systers FD kille som hade fixat den.... Den var då inte normal 🙂 Saknar den som bara den men de va jobbigt att spela MK på den.... Byta disk varje sec typ 🙂
Hette det workbench? har för mig att mig att det var operativsystemet jag hade till min amiga. Utklassar alla windowsversionerna lätt=) man kunde byta utseendet på enstaka ikoner jätteenkelt och det innehöll en datoröst som kunde läsa upp textdokument=) en schysst konsoll fanns det också tror jag?
Cannon fodder, dune, wing commander och privateer var riktiga spel det=)
Fan vilka fina minnen:)
November 14, 2002
Ha ha ha ha... ska få en komplett A1200 (skärm och allt) för ett dator jobb jag gjorde åt en kompis, helt perfekt =P då kan man ju lira Alien Breed och moonstone igen.
Saknar fan dom gammla spelen där känslan var allt och grafiken inte var så noga, nu är det ju fan bara spel med snygg grafik och ingen känsla, fan vet hur många timmar jag spelade CIV på min 486a, nu med nya spel så blir det att man spelar dom i mindre änn 1vecka sen är man less på dom eller tycker dom är tråkiga för att man har klarat dom... (även om det fins undantag som NWN, CS, q3 osv.) fan vad jag saknar alla gammla sköna spel...
July 19, 2001
boogey wrote: har en amiga 500 här hemma... har dock haft sönder musen...
det råkar inte vara någon som har en att skänka eller sälja för en billig slant...???
Du kan köpa en converter som gör att du kan koppla in en vanlig PS/2 mus i Amiga jacket 😀
Nu börjar ju också Amiga One datorer säljas på http://www.ggsdata.se 🙂
2 Guest(s)