June 8, 2001
Min gamla fina 500 vill inte starta! det blir bara svart på TVn när man man slår på nätagget.. själva amigan verkar fungera eftersom den väntar på en diskett när man har startat den.. spelen verkar laddas men jag vet ju inte eftersom det e svart..
kabeln verkar vara ok.. (SCART - D-sub 25an eller va det e)
va kan det vara .. ? .. har den ett löstagbar grafikkort ? (tror inte det iof)
tacksam för svar..
July 19, 2001
Fatta Amigan med båda händer. Höj enheten ovanför ditt huvud, samtidigt som du höjer upp höger knä. Gör ett kast med amigaenheten i dina händer men släpp ej enheten utan låt mitten på den träffa din knäskål. Denna borde ge effekten av att hela enheten splittras i ett flertal bitar. Om detta ej händer så upprepa tills detta händer.
Fortsätt genom att köpa dig en rikig D-A-T-O-R och ingen liten grå oansenlig låda från åttiotalet (ej det glada) utan GF3, DVD och Processorkylning!
[ Detta Inlägg ändrades av: Helios den 2001-09-15 22:50 ]
September 14, 2001
On 2001-09-15 21:05, Helios wrote:
Fatta Amigan med båda händer. Höj enheten ovanför ditt huvud, samtidigt som du höjer upp höger knä. Gör ett kast med amigaenheten i dina händer men släpp ej enheten utan låt mitten på den träffa din knäskål. Denna borde ge effekten av att hela enheten splittras i ett flertal bitar. Om detta ej händer så upprepa tills detta händer.
Fortsätt genom att köpa dig en rikig D-A-T-O-R och ingen liten grå oansenlig låda från åttiotalet (ej det glada) utan GF3, DVD och Processorkylning![ Detta Inlägg ändrades av: Helios den 2001-09-15 22:50 ]
Hehe...den dära var bra
September 14, 2001
July 18, 2001
Den saken som du stoppar in ljudet i och där kabeln från amigan till TVn går...
Öppna den. Den sitter fast med plast pinnar som går att bända upp lite försiktigt med en skruvmejsel. Där har du ett kretskort, skruva loss det. Då ser du en stor silverfärgad låda, ta loss locket på den. På den kontakten som TV kabeln ska sitta på, så tror jag det sitter en kabel fastlödd, kolla så att den sitter ordentligt, annars löd dit den själv. Mitt ljud ville inte fungera och det var problemet. Jag lödde fast den och nu fungerar det hur bra som hellst.
/-ChaoS-
Hur underbart var inte Moonstone (finns det föresten utan buggen i slutet), Hired Guns, Cannon Fodder för att nämna några.
Ahhh nostalgi *suckar och tänker tillbax på barndommen*
1 Guest(s)