ang blåsningen @ köpsälj|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ang blåsningen @ köpsälj
a01marev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
sp_UserOfflineSmall Offline
1201456
August 23, 2008 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: a01marev, då är det bättre att ta lagen i sina egna händer först i vårat lagom beskattade land.

Jaja, jag vet, tuffa forumsgrappen. 😀
Men men, fara dit, vara lite elak en stund, ta det man vill ha, säga lite väl valda ord med lagom bas i rösten, gjärna spreja lite också sen med gott samvete tralla hem. (Glöm bara inte att det oftast kostar att köra dit också så ta lite extra grejjs för soppan också)

Absolut, det var min första tanke... men då det även blev min plånbok med körkort så skulle jag inte vara allt för svår att hitta.
Och det finns alltid sjuka människor så jag tyckte polisen fick ta gripandet ist. Men jag inser att jag hade otrolig tur att jag fick prata med rätt person hos polisen annars hade de inte gjort ngt. De ville att jag skulle möta upp säljaren för att identifiera sakerna, därefter ringa polisen. Om de skulle sköta den biten så anses det som brottsprovokation.

Edit; hade 2st hundar i bilen, dels han som ligger som avatar och även en rottweiler. Så tot ca 100kg hund. Så jag var ganska frågande hur mentalt stabil den killen var som tog sakerna.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1201524
August 25, 2008 - 5:59 am
sp_Permalink sp_Print

Dom flesta som stäl är nog inga ljushuvuden direkt, hade inbrott i min bil för snart 2 år sedan, de snodde parkeringskassan ca 30 kr, mitt cdfodral fullt med brända cd's och mina solglasögon.. Tror fasiken de tog med sig lite skräp också för bilen såg renare ut.

Dock så älskade jag verkligen det där cdfodralet för 89kr på okq8 för det hade suttit i min porsche och var enda jag hade kvar så hade mord i blicken endå.

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1201531
August 25, 2008 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

Vad det än gäller när man polisanmäler någon/något, så händer det ju inte ett skit. det är inte konstigt att folk tar "lagen i egna händer".. ska man göra nått, får man fan göra de själv..

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
1202102
September 2, 2008 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Combat wrote: Vad det än gäller när man polisanmäler någon/något, så händer det ju inte ett skit. det är inte konstigt att folk tar "lagen i egna händer".. ska man göra nått, får man fan göra de själv..

Kan bara bli fel när man tar lagen i egna händer

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1202146
September 3, 2008 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote: Kan bara bli fel när man tar lagen i egna händer

inte bara, jag hörde om någon som vart blåst på en plasma TV för något år sedan, köpte på blocket, betalade, men fick inte TV, sen tog han och någon polare och åkte bort till säljaren och stormade in, där var TVn och så tog dom med sig den och alla var nöjda och glada. vet dock inte om detta var sant.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
1202164
September 3, 2008 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: inte bara, jag hörde om någon som vart blåst på en plasma TV för något år sedan, köpte på blocket, betalade, men fick inte TV, sen tog han och någon polare och åkte bort till säljaren och stormade in, där var TVn och så tog dom med sig den och alla var nöjda och glada. vet dock inte om detta var sant.

Låter osant, och låter lätt som att det kan bli vendetor.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1202262
September 4, 2008 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni får kanske börja be om för+efternamn.
Kolla mot skattemyndigheten, får personnummer av dem, fråga om personens nummer, säger han samma så är det en bit på väg.
Sen när ni ringer skattemyndigheten så kan ni på en gång höra vart han jobbat, var hans föräldrar bor osv så ni kan köra lite kontroll frågor.

Dvs för att verkligen veta att personen är den han säger.
Sen kan ni ju självfallet kontrollera om personen i fråga har massa skulder vilket är en varningsignal 😉

Men om ni har lite info så kan ni bara köra lite frågeställning, och säga som det är att du bara vill kontrollera så att allt står rätt till.

Att du har lite frågor och att du själv redan har svaren på dem och vill höra om han har samma uppgifter.

Ähh finns ju som sagt hur många sätt som helst, eller bara fråga efter föräldrarnas namn, ringa dem och be om "sonens" nummer då du säger att du sumpat de, och får du ett rätt nummer så skall du komma till han och de borde bevisa att han är vem han utger sig för att vara.

OBS! kostar inget att ringa och fråga om alla dessa uppgifter, förutom lokal samtalstaxa!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 234
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL