January 18, 2003
Pim_ wrote: [quote=keffing]men insert används ju, och caps lock, men vem fan använder num lock? fett onödigt ju
Den dag när man skall räkna ut 745124+14 är num lock en ovanligt bra tangent, använder den ofta.
Tycker num lock är bra när man ska göra något så alldagligt som att betala räkningar å skriva in dessa onödigt långa OCR-nummer (från vissa företag är de närmare 20 siffror ju, skandal)
August 16, 2002
matsansan wrote: [quote=Pim_][quote=keffing]men insert används ju, och caps lock, men vem fan använder num lock? fett onödigt ju
Den dag när man skall räkna ut 745124+14 är num lock en ovanligt bra tangent, använder den ofta.
Tycker num lock är bra när man ska göra något så alldagligt som att betala räkningar å skriva in dessa onödigt långa OCR-nummer (från vissa företag är de närmare 20 siffror ju, skandal)
men vadå, num lock borde ju kunna va always on ju...
bara onödigt att kunna stänga av skiten
February 3, 2003
keffing wrote: [quote=matsansan][quote=Pim_][quote=keffing]men insert används ju, och caps lock, men vem fan använder num lock? fett onödigt ju
men vadå, num lock borde ju kunna va always on ju...
bara onödigt att kunna stänga av skiten
Håller med keffing..Det är bara jobbigt att ha den..Den kunde varit på hela tiden.
Insert använder jag en del faktiskt. Men Home , end och sådant?! Scroll lock kunde man också ta bort..Fast caps lock kan vara bra IBLAND..Notera inte ofta
March 5, 2002
riwa wrote: Det hade varit gött om vi skrev en protestlista och krävde att caPSLOCK förvisades till ett mer avlägset ställe på tangentbordet än just brevid den livsviktiga tangenten "a"...det hade gjort farbror qwerty stolt.
capslock sitter väl inte vid a på alla tangentbord, precis som att * har en helt fukkad placering på amerikanska tangentbord iirc. 😛
March 1, 2004
SoulBurn wrote: http://www2.blocket.se/view/25.....038;city=0
Om nån köper den så tycker jag han är tuff 😛
November 22, 2001
Ang. scroll lock så grävde jag lite i dess funktion för något år sedan.
Det stämmer det där med att scrolla text i DOS, men jag ville hitta en funktion för den idag.
Och det finns faktiskt!
Alla som har excel installerat kan testa att scrolla med och utan scroll lock.
Har man den på så scrollar man hela sidor, visst är det en fantistisk tangent? 😉
1 Guest(s)