January 23, 2002
Fackamato wrote: apropå. min vänstra shifttangent är som ny, den används aldrig pga att en god vän till mig spillde jolt i den på dhw03; så nu när man trycker ner den så stannar den nere i 5s och åker sakta upp. irriterande 😛
Men gör rent tangenbordet då.
Koppla ur det, pilla bort alla tangenter och spola av allt i duschen eller badkaret.
Jag har gjort det med mitt tangentbord och det funkade fint efter det, fick ligga å torka i några dagar efter bara men du har säkert nåt gammalt tangenbort liggandes som du kan använda så länge. 🙂
March 1, 2001
Capslock är baj ja. kommer jämt åt den när jag ska tabba, t ex när man loggar in nånstans vilket resulterar i att man skriver sitt lösenord med stora bokstäver i fel ruta..hehe 🙂
Insert kan va bra å ha, i typ winamp och word. Page up/down/home å end är bra när man bläddrar igenom bilder i acdsee.
Scroll lock och pause/break vette fan va dom ska va bra för heller. Windowsknappen är bra ibland med. t ex win+f, win+r, och win+m
December 26, 2003
boogey wrote: [quote=megaman_b]det värsta som finns är ändå tangentbord utan windows-tangenten. Stänger alltid av/loggar ut med den knappen. Hellre för många knappar än för få.
Vad är det för på gamla klassiska hederliga ALT + F4 ?
windows + L för att låsa datorn (växla användare)
October 16, 2003
Vajsman wrote: Capslock är baj ja. kommer jämt åt den när jag ska tabba, t ex när man loggar in nånstans vilket resulterar i att man skriver sitt lösenord med stora bokstäver i fel ruta..hehe 🙂
Insert kan va bra å ha, i typ winamp och word. Page up/down/home å end är bra när man bläddrar igenom bilder i acdsee.Scroll lock och pause/break vette fan va dom ska va bra för heller. Windowsknappen är bra ibland med. t ex win+f, win+r, och win+m
man kan använda paus knappen i vissa spel men framför allt i dos... när du startar datorn så du hinner se va du har för h-disk t.ex. ...
September 13, 2001
Styrde precis om Ctrl till Caps Lock, bara för att testa, måste säga att det var grymt skönt.
CapsLock är ju ändå en av dom knapparna man använder minst, och ändå har den ett sådant attraktivt läge.
Men med denna inställningen kom man ju åt alla Ctrl-kortkomandona mycket smidigare.
4 Guest(s)