January 4, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=Coore]lägg märkte till dom böjda piggarna på vänster hörn.. 🙂
jo ja la märke till de med. dem kanske hade klantat sig vid installationen eller nått. Okey å idag finns det väl inga progg/spel som är skrivna för 64bitars antar jag. kanske nästa 3dmark version? 😀
Efter man jämfört vanliga 32bitars med 64bitars processorer så kan man ju undra hur baksidan på en 128bits prolle kommer se ut 😀 haha
jodå, det finns OS som har stöd för 64bitars..
June 20, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy]Wtf e en rocket drive?? någon spess scsi??
en hårddisk byggd av vanligt hederligt RAM...
trevligt att ha swap, data-baser och andra roliga saker som ofta vill åt hårddisken på....
lär ju vara en ganska otrevlig sak om någon kommer och drar ut sladden dock... 😕
UndaC wrote: Har en rocket drive på ingång. icon_biggrin.gif
hoppas för ditt eget bästa att det är p.g.a NH den är på ingång och att du inte har fått för dig att köpa en...
January 30, 2002
UndaC wrote:
Tillämpningar måste vara skriva för 64 bits processorer för att dra "riktig" nytta.
Angående SSE2 så är det Intels påhitt som de introducerade med Pentium 4.
Jo men i ut2003/opteron testét på http://www.aceshardware.com/ så visades det att opteron inte direkt suger i 32bit.
Där var den juh nästan lika snabb som en ht:ad p4 3.06 även fast opteronen hade eccminne och seg buss på ett servermoderkort.
February 21, 2003
UndaC wrote: [quote=Ogrebeast][quote=UndaC]Hårddisk: 4 GB Rocket Drive för OSet + ett par RAIDde Western Digital 10k rpm
60'000 + 2x2000 = 64'000 kr lagring. Mums 😀
Har en rocket drive på ingång. 😀
Myspys!
Hoppas du skojar! Annars blir jag VÄLDIGT avundsjuk
Men frågan man ställer sig är ju: Varför?
May 6, 2001
Hallå! Ser inte ni mina inlägg?
Jag frågade om jag skulle vänta med att köpa en ny dator eftersom 64-bits processorn kommer till vanliga PC-datorer i september.
En sak som jag tror är att dte kommer att ta ett tag innan allt stöder 64-bits processor och att det tar ett tag innan det kommer upp i en rejäl hastighet typ som 3 GHz (singel) och då presterar det väl som en 5 GHz 32-bits processor eller har jag fel?
August 24, 2002
UndaC wrote: [quote=jokkling][quote=UndaC][quote=jokkling]2k server naturligtvis 😀
Vilken verre?
E va mena du. SP2 kör jag?
Server, Advanced Server eller Datacenter Server?
dem nya 2003 verisionerna av windows stöder 63bits prollar.
Hmm... sätter du en rocket hd på ide lr? hur fan kopplar man in en sådan?
åå ... 60 000 spänn för 4 gig ram lär det ju knappast kosta
February 21, 2003
Biblo wrote: Hmm... sätter du en rocket hd på ide lr? hur fan kopplar man in en sådan?
Enligt denna sida kostar en RocketDrive från Cenatek bara 5'000$
http://www.maximumpc.com/revie.....02-27.html
November 29, 2001
Biblo wrote: [quote=UndaC][quote=jokkling][quote=UndaC][quote=jokkling]2k server naturligtvis 😀
Vilken verre?
den pluggas in i ett PCI-slot
angående 2003, vad hade det med saken att göra? 🙂
sist jag kollade kostade den 50 papp iaf
August 24, 2002
UndaC wrote: [quote=Biblo][quote=UndaC][quote=jokkling][quote=UndaC][quote=jokkling]2k server naturligtvis 😀
Vilken verre?
den pluggas in i ett PCI-slot
angående 2003, vad hade det med saken att göra? 🙂
sist jag kollade kostade den 50 papp iaf
hmm.... kan man boota från en pci sloot?
emm... fråga inte du vilka os som stöder 64bits prollar?
November 29, 2001
Biblo wrote:
1. hmm.... kan man boota från en pci sloot?2. emm... fråga inte du vilka os som stöder 64bits prollar?
1. Njae, det har stått på deras sida att de "jobbar på att kunna botta från disken" i snart ett år nu, verkar inte som de kommit någonvart på dne punkten.
2. Nope, jag undrade vilket OS jokkling hade kört på.
1 Guest(s)