Ang prostituerade.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ang prostituerade.
KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
sp_UserOfflineSmall Offline
1039837
May 9, 2006 - 4:22 am
sp_Permalink sp_Print

Man kan ju redan nu ha sex för pengar och spela in en porrfilm lagligt. En väldigt fin gräns mellan prostitution och porrfilm.

Statliga bordeller hade varit ansvarsfullt. Bra för samhället, kunden samt säljare och motat bort de många tungt kriminella som håller på med prostitution idag, människohandel, våld, droger, u name it.

Tänk er regelbundna hälsokontroller, kollektivavtal, skattade inkomster, ålderskontroller. Möjlighet till information för de prostituerade att utbilda sig vidare om de vill, drogrehab, bara några tankar. Vågar även påstå att våldtäkter skulle minska men det är ju bara spekulation. En sak som är säker är att det finns kvinnor och män som vill sälja sex och det finns kvinnor och män som vill köpa sex. Varför inte? Sedan att Sverige skulle vara sista landet i världen att införa detta är ju en annan sak.

Det handlar heller inte om syrran eller morsan ska prostituera sig eller inte. Det handlar om att luckra upp en mörk värld av samhället och försöka göra livet bättre för de som lever under hot och våld och måste sälja sin kropp för att få pengar till det dagliga knarkbehovet. Däremot om syrran fick för sig att sälja sin kropp och inte såg en annan utväg i livet så hade jag känt mig 55 ggr bättre om det sköttes säkert och under ordnade former istället för att hon går ut på stan och blir tryckt av någon okänd gubbe.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
1039913
May 9, 2006 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Varför inte fixa problemet från grunden och hjälpa dessa människor från sitt problem. Om någon gör något av nödvändighet, tar du bort deras nödvändighet så har de absolut ingen anledning att gå tillbaka. Men visst, jag håller med om att det finns människor som säljer sig själva utan egentligen ha någon nödvändighet.

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
1039917
May 9, 2006 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found] Sosse

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1039995
May 9, 2006 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno, där försa du dig allt 😉

Jag tycker oxå statligt kontrollerade bordeller hade varit bästa lösningen. Vi kommer aldrig få bort prostitutionen. Så varför inte göra som med allt annat i det här sosselandet och beskatta det?

Angående sjukdomar så hoppas jag att de flesta ser till att ha kondom.
Och med en legalisering kan man ju börja kräva sjukdomstester av kunderna oxå.

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
1040101
May 9, 2006 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror nog att de mesta pengarna en prostituerad människa tjänar går till knark. De kan ju inte må bra direkt.

Läste en artiken om den här skiten man bårkar om i tyskland nu, med de lagliga bordellerna. Där stod det att ca 70-75% av alla prostituerade hade råkat ut för övergrepp under uppväxten.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1040120
May 9, 2006 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni som anser att prostitution är äckligt och borde förbjudas:

Det finns väldigt många människor i dagens samhälle vars enda sexuella kontakt ed andra äger rum på _likande_ sätt. Tex personer med grava handikapp. Det finns människor som ställer upp och har samlag med dessa handikappade för att de ska må bättre.

Säger inte att all rostitution är bra, men den har vissa bra sidor.

Människor fungerar olika bra med varandra och om en väldigt asocial person känner att han vill ha sex men inte kan få det "på det vanliga" viset så borde det ju finnas någon möjlighet för denne att kunna få uppleva samma saker som andra.

Däremot är prostitution helt fel i mina ögon när personen som säljer tjänsterna gör det under tvång (av andra personer tex hallick eller finansiella).

Men om någon väljer att sälja sin kropp/tjänster så tycker jag att den borde få göra det så länge ingen annan tar skada av det.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
1040156
May 9, 2006 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Oavsett om man är för eller emot så borde alla inse att protistution inte kommer att försvinna helt, i alla fall inte för än världsfred uppnås och det är ju inte nära direkt. Jag tror att statliga bordeller skulle förbättra situationen för dom som nu "väljer" detta yrke, stora krav på dessa brodeller måste givetvis ställas, sjukdoms kontroll med blodprov ofta, gärna varje dag, obligatoriska möten med psykolog, drog test etc etc. Yrkesutöverna ska alltid ha rätt att säga nej till en kund, utbildade vakter som direkt kan ta tag i bråkstakar, kameror i entrén som endast skall användas i bevis syfte vid ev. polisanmälningar mm. Alla yreksutövare på brodellerna ska ha fastlön med mkt hög provision, pengar som ska skatts etc etc.

Såg för ett tag sen ett inslag på nyheterna där nån förening för utvecklingsstörda (tror jag det var) länge hade önskat sådana här instutioner för att någong gång få komma till överhuvudtaget under sin livstid, vet dock inte hur utbrett det behovet är men det finns säkert.

klart bäst vore det om protistution inte fanns men jag tror inte att det kommer att hända så varför inte försöka ha det under så kontrollerade former som möjligt. Jag tror inte heller att statliga bordeller skulle lösa alla problem för alla protistuerade men kanske en större del av dem skulle söka sig till sådan här ställen för den ökade säkerhetens skull.

serdna
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
1040259
May 10, 2006 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

måste erkänna att jag tycker det är konstigt att man kan bara positvt inställd till prostitution!

Det finns ju nästan lika många av båda könet så nog kan alla som vill finna en tjej/kille alltså behövs ej prostitution.

De tjejer som är runt 20år tror jag inte mår så bra av att bli körda av 50åriga gubbar de kommer må psykiskt dåligt när de blir äldre.

Prostitution, porr och dylikt skapar en felaktig bild av sex och tjejer. Blir en sexualisering där kvinnan blir ett "objekt"

Tycker även att det är omänskligt att man ska kunna köpa/hyra en anna persons kropp ett tag. Slaveri har vart förbjudet sedan Birjer Jarls tid.

Finns en tjej till varge kille har har ni lite tipps om ni inte lyckas få till det http://expressen.se/index.jsp?a=573047

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1040279
May 10, 2006 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur är det ordspråket lyder? "Prostitution är världens äldsta yrke." ?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1040312
May 10, 2006 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Öj gubbar sluta snacka om det är äckligt eller inte.
Jag försöker klura ut vad ett fnask tjänar. Thats the point.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 71
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL