March 4, 2002
Callister wrote: Känns bäst att hålla sig på den säkra sidan ang. Redbull + Vodka kanske. 🙂
Jag tror det har att göra med det jag tidigare skrev, om kroppen reagerar starkt på koffeinet så tror jag alkoholen får en mkt värre effekt, eller liknande. 🙂
Alla har ju inte problemet.. 🙂
Det är Taurinet som gör alkoholen farligt.
http://www.susning.nu/Taurin
November 22, 2001
ocz wrote: [quote=Dinos]Red bull är ju inte ens gott, drick något vettigt som ex. vatten i stället.
Redbull är läskigt gott i min mening! Kanske är samma sak som att Vuxna älskar öl 🙄
E det bara vuxna som älskar öl?
Jat ycker mig fortfarande inte vara vuxen o jag har älskat öl de senaste 5-6 åren iaf.
Redbull är vidrigt till smaken, kan inte förstå att ni dricker det.
Är du frisk så är det inte farligt att dricka många, men det är inte nyttigt.
O det här med koffein, jo det är fruktansvärt individuellt.
Jag känner ingen effekt av koffein alls, utom att jag testat med tabletter o efter 7st mådde jag dåligt o fick hjärtklappning, sen somande jag.
November 22, 2001
ocz wrote: [quote=oxiswoofer]hur var det med reddbull o vodka? e det farligt? var det inte nån varning på det för några år senn?
Det är också jävligt gott... Hur ska man blanda? 50/50? Gjorde vi.
runt 90% vodka o resten redbull så man inte känner den vidriga redbullsmaken.
March 14, 2004
Json_81 wrote: [quote=ocz][quote=oxiswoofer]hur var det med reddbull o vodka? e det farligt? var det inte nån varning på det för några år senn?
Det är också jävligt gott... Hur ska man blanda? 50/50? Gjorde vi.
runt 90% vodka o resten redbull så man inte känner den vidriga redbullsmaken.
Sa du att...att...du gillar vodka? :spy:
January 14, 2002
bjorne wrote: En Red bull innehållet 80mg koffein. Fem burkar blir då 400mg koffein, vilket inte är det minsta farligt, håll dig under 800mg koffein så är risken för skador väldigt liten, större chans att du blir träffad av en blixt 🙂
nu är det ju inte bara koffeinet som är farligt för kroppen i stora mängder... taurin är inte heller så värst bra i stora mängder
4 Guest(s)