February 12, 2003
ocz wrote: [quote=Dehman]En burk Redbull är 25 cl. Ett 6 pack är ju då 1½ liter. Så då dricker du groggar som är. 1/6 sprit? Eller ~17% sprit. 17/83 vad fan är det för klena groggar Sulan? Trodde du var en hårding. :>
50/50 så smakar det lite redbull iaf.
Fjortis-style!
May 23, 2002
Ni missförstod mig, groggar man så kör man med mycket virke så skiten inte smakar särskilt mycket sprit, eller så dricker man spriten ren. Helt menlöst att blanda en grogg 50/50 då spriten och virket blir helt förstört. För övrigt är det mest whiskey och kaffe för min del..
March 10, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=Starscream]Dyrt är det också...
Precis. Coca-Cola är både billigare och godare...:)
Ja, men det borde vara dödsstraff på att förstöra Coca med sprit!
[Gamepredator wrote: Sulan]Ni missförstod mig, groggar man så kör man med mycket virke så skiten inte smakar särskilt mycket sprit, eller så dricker man spriten ren. Helt menlöst att blanda en grogg 50/50 då spriten och virket blir helt förstört. För övrigt är det mest whiskey och kaffe för min del..
Nej det är ganska svårt att förstå vad du menar om du skriver något helt annat.
February 12, 2003
Dehman wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Starscream]Dyrt är det också...
Precis. Coca-Cola är både billigare och godare...:)
Ja, men det borde vara dödsstraff på att förstöra Coca med sprit!
Whörd. Har iofs aldrig smakat, men kan tänka mig. Man ska INTE förstöra coca-cola med sprit!
January 14, 2002
läste lite om taurin och att en vanlig kinesisk man (det var i kina man gjorde efterforskningen tydligen) brukar få i sig ca: 40-80mg taurin om dagen beroende på vad de äter.. och att det är fullt tillräkligt
100ml red bull innehåller 400mg taurin står det sedan på sidan. (= 1 gram per 250ml burk)
det står också något om att det inte finns några skriftliga bevis på att det taurin ger biverkningar, dock står det att
Taurin modererar (påverkar styrningen av) flödet av positiva joner, särskilt kalcium (Ca) över cellmembran. Detta är av särskild vikt i hjärtmuskeln där för höga Ca-nivåer kan leda till allvarlig skada. Taurin har en dubbel funktion i det att vid låga Ca-nivåer kan taurin öka tillgängligheten av Ca för hjärtmuskelceller och på så vis öka hjärtmuskelns kontraktionsförmåga. Taurin kan också skydda hjärtmuskelcellerna mot negativa effekter av ett överskott på kalcium i cellernas omgivning.
vilket jag uppfattar kan vara negativt och orsaka "hjärtflimmer" att hjärtat slår konstigt vilket jag själv har varit med om vid 3 red bull.
March 10, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Dehman: Kan du säga vad jag skrev och menade olika?
Tänka sig för det kan han!
[Gamepredator wrote: Sulan]Ni missförstod mig, groggar man så kör man med mycket virke så skiten inte smakar särskilt mycket sprit, eller så dricker man spriten ren. Helt menlöst att blanda en grogg 50/50 då spriten och virket blir helt förstört. För övrigt är det mest whiskey och kaffe för min del..
[Gamepredator wrote: Sulan]Öhh... En kvarting hb ska räcka till ett sexpack Red Bull, godast så... Ska man blanda 50/50 eller liknande så blir ju bara spriten förstörd...
Dehman wrote: En burk Redbull är 25 cl. Ett 6 pack är ju då 1½ liter. Så då dricker du groggar som är. 1/6 sprit? Eller ~17% sprit. 17/83 vad fan är det för klena groggar Sulan? Trodde du var en hårding. :>
Edit: nu fattade jag vad du menade, men vad är det för mening med att dricka en grogg med 17% sprit i?
2 Guest(s)