July 23, 2004
Ni som tycker att det är en bra idé kan väl hjälpa mig och sprida länken till andra forum och vänner!! skitsjyst!
säg till om ni nu gör det 😛
http://www.goodgame.se/petition.php
tackar i förhand!
July 23, 2004
joo asså det är en lista där alla gamers som vill sänka spel momsen, som för närvarande ligger på 25%, ska sänkas!
Det är den idéella spelföreningen goodgame som har startat den!
vore bra om alla hjälpte åt lite o sprida länken!
February 1, 2004
Jerry wrote: Det finns en tråd längre ned med samma ämen. Som jag skrev där:
"Varför ska den sänkas till samma nivå som bokmomsen?
Förövrigt hörde jag att sänkningen av bokmomsen inte fick den effekt man önskade, så den kan lika gärna höjas igen."
Hehe, det där om bokmomsen läste jag om idag i plugget. Vissa tyckte det var trist att böckerna inte blev lika billiga som miniskningen av momsen men det beror på att bokhandlaren drar av lite av sänkningen till egen fördel vilket kanske inte är så sjysst men inte fel eller olagligt...
June 18, 2001
Ja, dels det. Men meningen var också att personer som normalt aldrig läser skulle börja med det när böcker blev billigare. Jag har hört att någon undersökning har visat att det enda resultatet istället blev att de som redan läste köpte fler böcker (däribland jag 🙂 ). Sänkningen hjälpte alltså inte.
June 20, 2002
makhra wrote: Ok men man får ju sätta det i sitt sammanhang... De som aldrig läst innan köper nog inte sin första bok i kartonnage utan i pocket och då blir skillnaden minimal. Även med en bok för 300 spänn blir knappt skillnaden märkbar... 🙂
6% * 300:- = 18:-
Ja, 18:- är vad momsen på boken är nu.
Innan var den på 25%, vilket ger 75:- i moms.
Skillnaden har alltså blivit 75-18 = 57:-
Boken är knappt 60:- billigare alltså. En ganska stor skillnad.
February 1, 2004
boogey wrote: [quote=makhra]Ok men man får ju sätta det i sitt sammanhang... De som aldrig läst innan köper nog inte sin första bok i kartonnage utan i pocket och då blir skillnaden minimal. Även med en bok för 300 spänn blir knappt skillnaden märkbar... 🙂
6% * 300:- = 18:-
Ja, 18:- är vad momsen på boken är nu.
Innan var den på 25%, vilket ger 75:- i moms.
Skillnaden har alltså blivit 75-18 = 57:-
Boken är knappt 60:- billigare alltså. En ganska stor skillnad.
Aha, jag tyckte också att det var nånting som inte stämnde med mitt resonemang... 🙂 Kan ju vara smart att ha något att jämföra med...
February 10, 2004
Hmm. låt mig utbringa ett LOL. LOL!
Asså.. okey, tv/pc- spel är dyra JA. Men det är jhu fortfarande inte direkt nån literatur i t.ex. doom 3 eller cs 😛 vad lär man sig där? att skjuta någon i huvet med en ak-47a är vel inte direkt nödvändigt och inte särskillt bra heller för sammhället 😛
Men dom kan dock sänka priserna ändå 😛
1 Guest(s)