July 30, 2003
Hej alla!
Jag har en fundering... jag tycker att öl är gott... främst för att det ÄR gott!! Problemet dock att jag (oftast) vill avnjuta ölen i en stilla takt och då blir ölen avslagen innan jag har kommit till botten av glaset...
Finns det någon som har några tips på hur jag förhindrar, eller iallafall fördröjer denna process??
February 12, 2003
April 2, 2003
Om du dricker extremt långsamt kan du sätta ett "lock" över den(jag förmodar att du dricker ur alu-burkar) från tex en bakpulverburk. Så har jag gjort eftersom jag dricker öl mycket långsamt och njutningsfyllt.
Nå, tillbaka till locket, det är bara att ta ett lock från tex bakpulverburken, skölja av det och sen trycka på "ringen" på ölburken. Ibland måste man dock bryta loss flärpen på burken..
Hoppas att iaf någon förstår mitt babbel.
June 28, 2001
Åke wrote: Lite offtopic det här men.... Om man lagrar öl väldigt länge, flera år efter bäst före datumet, då borde väl alkoholhalten öka, eller? 😛
jag har några öl som gick ut 01 03 24 om du vill köpa.
annars så är det lättast att köpa öl på flaska och bara hälla upp hälften åt gången.
för när man dricker så skakas allt runt i botten och det är då det blir dåligt.
så kombinera lock-tekniken med att hälla upp lite åt gången så ska det bli mkt bättre.
November 26, 2002
heimdal wrote: [quote=Åke]Lite offtopic det här men.... Om man lagrar öl väldigt länge, flera år efter bäst före datumet, då borde väl alkoholhalten öka, eller? 😛
tro mig.. det smakar aprunk.. smakade jäst å jävelstyg
ahh.. så det är så aprunk smakar.. jag har alltid undrat, men aldrig velat testa..
tur att det finns folk som är mer nyfikna =)
1 Guest(s)