September 13, 2002
Öwall wrote: [quote=heimdal][quote=Åke]Lite offtopic det här men.... Om man lagrar öl väldigt länge, flera år efter bäst före datumet, då borde väl alkoholhalten öka, eller? 😛
tro mig.. det smakar aprunk.. smakade jäst å jävelstyg
ahh.. så det är så aprunk smakar.. jag har alltid undrat, men aldrig velat testa..
tur att det finns folk som är mer nyfikna =)
tur att jag finns..
wee.. då har jag fått det bekräftat
November 16, 2002
heimdal wrote: [quote=Starscream][quote=Mind]hur ska man få ner en sked i burken då ?
hehe 🙂 allså bara skaftet, själva skeden ska vara ovanför hålet..
varför håller sig bubblet kvar längre då?
ring o fråga nån forskare 😛
men alltså om du inte hinner dricka ur en 33cl flaska innan den är avslagen då är det riktigt illa hinner du ens känna av fyllan innan kvällen är slut
men prova att dricka 33cls flaskor som är välkyld, käka gärna nötter lr nått salt till det hjälper dig att bli törstig
annars kan du ju prova det där öl-locket som ser ut som ett kvinnobröst som passar på 50cl burkar vet dock inte om det hjälper 😀
July 14, 2003
K, så här ligger det till:
Vet ni varför öl som säljs i plastmugg (typ på festivaler etc) blir så jädrans avslagen så fort? Varför får man ALDRIG dricka mjölk i ett ölglas?? Kan ni svaret på detta så har ni svaret.....=)
För att ge lite mera konkret hjälp: ta en plast mugg (liknande en sån där plasmugg man får i öltält på festivaler) och skär ett kryss i botten på innesidan (skär altså inte igenom muggen pucko!). Häll i ölen. Voala! (Ett tips från en bartender...fungerar). Titta på alla fina bubblor som hela tiden strömmar från krysset.
July 30, 2003
"Hur ska man få ner en sked i burken då?"
Vad sägs om våld? Jag menar... en burk i tunn plåt borde väl inte vara attför svårt att våldta med en sked? Jag menar... den är ju inte nämnvärt stark!! Fast det förstås.... jag är ju inte den som sitter här och vet hur starka ni är...
🙂
Öwall... var fick du tag i aprunk? Jag kan tänka mig att de flesta apor skulle bli rätt så aggresiva om du bara knatade fram till dem och... hmm... ja... smakade.... eller? Eller är du en sån person som har massor av hår på ryggen och papiljotter i håret så att de trodde att du var en aphona?
September 13, 2002
desdecado wrote: K, så här ligger det till:
Vet ni varför öl som säljs i plastmugg (typ på festivaler etc) blir så jädrans avslagen så fort? Varför får man ALDRIG dricka mjölk i ett ölglas?? Kan ni svaret på detta så har ni svaret.....=)
För att ge lite mera konkret hjälp: ta en plast mugg (liknande en sån där plasmugg man får i öltält på festivaler) och skär ett kryss i botten på innesidan (skär altså inte igenom muggen pucko!). Häll i ölen. Voala! (Ett tips från en bartender...fungerar). Titta på alla fina bubblor som hela tiden strömmar från krysset.
har det att göra med en flottig beläggning eller nått?
å att bubblerna måste fastna på ngt, å därigenom så hålls kolsyran kvar?
July 26, 2003
Om man vill avnjuta ölen ska man ju inte dricka ur burken, då smakar den ennu mer aluminium. Öl på flaska upphällt i glas är godast.
Synd att dom tar sådana ockerpriser för öl när man är ute, brukar ju kosta runt 50:- . Jämför med Australien där du kan köpa en öl för 13:- på barer.
July 30, 2003
Sugrör och öl i kombination är illa... det räknas nog nästan som en dödsynd att blanda så... alttså... det som gör så ska DÖÖ!!
Men för att tillföra nåt till diskussionen... jag har hört att man inte ska diska ölglas med diskmedel, utan enbart använda varmt vatten och eventuellt lite bikarbonat (rengör skitbra, enligt vad jag har hört)
1 Guest(s)