November 4, 2001
Alltså, om vi bortser från alla historiska och religionsbaserade synvinklar på ämnet, tänk då om någon kom på iden idag:
"Jag vet, vi skär bort en del av alla unga pojkars könsorgan"
hur jävla sinnessjukt är inte det egentligen, om man funderar på vad det egentligen är man gör?
October 10, 2004
Jag har frågat min pojkvän (som inte är stympad!), hur i helvete man runkar av en som är -han har inte en aning.
Värsta mardrömmen skulle väl ändå vara om man får ett helgstrul/ny pojkvän, sådana som man inte kan prata så bra med i början.. Vad ska man säga ".. öhm.. hur gör man nu då..? Jag har liksom inget att.. harkel.. jaa, du vet.."
Pinsamt >.<
October 22, 2002
Det är tvärtom, idag är det mer populärt att ändra i sin kropp än vad det var förr. Har du funderat över alla plastikoperationer? All sorts nya pircingar och tatueringar och allt det där? Människan är i ständig utveckling. Att kalla något för "sinnessjukt" när det finns en massa fördelar med det ger ingen relevans. Vad är isf så bra med att pierca tungan? Sedan så är omskärning en väldigt vanlig sak idag/förr.
När det kommer ner till onanering så måste jag rätta er på ett ställe. Orgasmen orsakas inte av att förhuden dras fram och tillbaks utan av att ollonet stimuleras. Tycker ni borde fråga folk som är omskurna om hur de känner, för jag tror knappast de känner en skillnad från de som inte är omskurna.
March 11, 2003
CasO wrote: Det är tvärtom, idag är det mer populärt att ändra i sin kropp än vad det var förr. Har du funderat över alla plastikoperationer? All sorts nya pircingar och tatueringar och allt det där? Människan är i ständig utveckling. Att kalla något för "sinnessjukt" när det finns en massa fördelar med det ger ingen relevans. Vad är isf så bra med att pierca tungan? Sedan så är omskärning en väldigt vanlig sak idag/förr.
När det kommer ner till onanering så måste jag rätta er på ett ställe. Orgasmen orsakas inte av att förhuden dras fram och tillbaks utan av att ollonet stimuleras. Tycker ni borde fråga folk som är omskurna om hur de känner, för jag tror knappast de känner en skillnad från de som inte är omskurna.
Det borde vara lika förbjudet med piercing, förskönande plastikoperationer och tatuering som något annat. Återigen, vad folk vill ställa till med när de är vuxna är deras egen ensak. Dock skall inte barn utsättas för det.
Oavsett om det var vanligare förr eller inte med omskärelse, så gör det inte det till en acceptabel rit, i min mening. Man skall inte utföra irreversibel kroppskada på småbarn.
March 11, 2003
NauSea wrote: Jag har frågat min pojkvän (som inte är stympad!), hur i h*****e man runkar av en som är -han har inte en aning.
Värsta mardrömmen skulle väl ändå vara om man får ett helgstrul/ny pojkvän, sådana som man inte kan prata så bra med i början.. Vad ska man säga ".. öhm.. hur gör man nu då..? Jag har liksom inget att.. harkel.. jaa, du vet.."
Pinsamt >.<
Sandpapper eller rivjärn borde funka bra....;)
January 12, 2004
denstore wrote: [quote=NauSea]Jag har frågat min pojkvän (som inte är stympad!), hur i h*****e man runkar av en som är -han har inte en aning.
Pinsamt >.<
Sandpapper eller rivjärn borde funka bra....;)
Jepp...
Ju grövre desto bättre... :bgrin:
January 12, 2004
HELIX wrote: [quote=Bertilsdotter]Omskurna är mycket sötare 😛
Aa speciellt brudar som är det..
Den enda fördelen som jag ser det är att man inte riskerar med att fastna i gylfen. Annars är det bara nackdelar med att amputera förhuden.
man kan fastna ändå, tro mig... :cy:
har inte märkt av en enda nackdel...
June 30, 2003
Enligt Dr Per Lidefeldt på sacchskas barnsjukhus så omskär man vissa när de är små eftersom förhuden är för trång, vilket gör det svårt att hålla rent, förutom då av religionska( ? ) och traditionella själ. Sen angående det här med runkandet så kan jag väl spekulera i att man använder någon kräm eller liknande.
July 19, 2001
obelix wrote: man kan fastna ändå, tro mig... :cy:
har inte märkt av en enda nackdel...
Mm, det är iof jäkligt mycket läskigare att fastna om man inte har förhud 😮
Har du inte märkt av att man inte är lika känslig? Det fick jag iaf höra av en lirare som hade blivit omskuren.
December 5, 2004
Men herregud 🙄
Nå, om det skall vara så hemskt svårt att förstå hur det går till så får jag väl avslöja det då.
Är ni med?
Säkert?
Okej, 'ere we go; man greppar staken och rör handen upp och ned.
Förslagsvis i allt snabbare (om ej våldsamt, viktigt att påpeka) tempo tills det kommer ut en vit vätska.
July 19, 2001
Bertilsdotter wrote: Men herregud 🙄
Nå, om det skall vara så hemskt svårt att förstå hur det går till så får jag väl avslöja det då.
Är ni med?
Säkert?
Okej, 'ere we go; man greppar staken och rör handen upp och ned.
Förslagsvis i allt snabbare (om ej våldsamt, viktigt att påpeka) tempo tills det kommer ut en vit vätska.
Och nördar skulle inte veta detta för att?
March 11, 2003
CasO wrote: [quote=denstore]Man skall inte utföra irreversibel kroppskada på småbarn.
Frågan är ifall det kan ens klassas som en kroppskada. Beroende på vilken kultur man kommer ifrån ser man olika på frågan.
Jo, fast det är väl kanske det som är hela grunden i den här frågan. I Sverige anses det vanligtvis som misshandel eller kroppskada då man tillfogar barn det utan medicinskt syfte. Återigen, om detta är något folk vill göra när de är vuxna, så finns det ingenting som hindrar dem. Men att det skall vara tillåtet på barn är helt vansinnigt.
October 22, 2002
Det som är roligt, är ju att de som är omskurna (på rätt sätt iaf) oftast tycker att deras egna föräldrar har gjort rätt, mot en själv när man var barn. På samma sätt försöker man därefter göra det på sina egna barn etc etc etc.
För att tilläga så kan jag påpeka det där med "Dr Per Lidefeldt på sacchskas barnsjukhus så omskär man vissa när de är små eftersom förhuden är för trång".
Men jag antar att det är som du säger att kulturen är grunden till frågan. Detta ämne skulle faktiskt jag vilja sätta i jämnsides med uppfostran frågan. Föräldrar uppfostrar sina barn på det sätt de tror är rätt. Detta leder ju till att vi uppfostras på olika sätt, men finns det egentligen ett rätt och fel sätt?(förutom att man kan lära sina barn att bli kriminella, vilket är fel så klart!).
March 11, 2003
CasO wrote: Det som är roligt, är ju att de som är omskurna (på rätt sätt iaf) oftast tycker att deras egna föräldrar har gjort rätt, mot en själv när man var barn. På samma sätt försöker man därefter göra det på sina egna barn etc etc etc.
För att tilläga så kan jag påpeka det där med "Dr Per Lidefeldt på sacchskas barnsjukhus så omskär man vissa när de är små eftersom förhuden är för trång".
Men jag antar att det är som du säger att kulturen är grunden till frågan. Detta ämne skulle faktiskt jag vilja sätta i jämnsides med uppfostran frågan. Föräldrar uppfostrar sina barn på det sätt de tror är rätt. Detta leder ju till att vi uppfostras på olika sätt, men finns det egentligen ett rätt och fel sätt?(förutom att man kan lära sina barn att bli kriminella, vilket är fel så klart!).
Fast problemet är kanske just att bryta en sådan här sedvänja. Oavsett om man som förälder tycker det är bra eller inte, så har man ju dels inte upplevt något annat, och inte heller är det helt enkelt att säga nej till släkt och vänner, när det är något som förväntas av dem. Inget är svårare än att konfrontera kanske hela sin familj med beslutet om att man tänker avbryta något som har varit självklart i många generationer.
Det finns oerhört många exempel på detta, inte minst inom just detta området.
Och de som du säger anser att deras föräldrar har gjort rätt, hur kan man avgöra det egentligen? De har ju inte sett något annat, och inte heller ens fått en rimlig chans att göra det.
December 5, 2004
HELIX wrote: Och nördar skulle inte veta detta för att?
NauSea wrote: Jag har frågat min pojkvän (som inte är stympad!), hur i h*****e man runkar av en som är -han har inte en aning.
Pinsamt >.<
Say no more, say no more!
Know whatahmean, nudge nudge?
July 19, 2001
Bertilsdotter wrote: [quote=HELIX]Och nördar skulle inte veta detta för att?
Pinsamt >.<
Say no more, say no more!
Know whatahmean, nudge nudge?
Gillar man känslan av sandpapper mot kön är det där väl en bra idé. Annars får man väl smacka på med en tunna vaselin.
4 Guest(s)